Lifelines

Discussion in 'De lounge' started by Rooibos, Dec 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Hoi,

wie van jullie kent dit en doet/gaat er aan mee(doen)?
    Ik kreeg een uitnodiging hiervoor maar twijfel nog!

2. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Wat is dat dan?

3. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

LifeLines wil een zo compleet mogelijk beeld krijgen van de factoren die de menselijke gezondheid op oudere leeftijd bepalen. Hiervoor volgt het onderzoek de gezondheid van een grote groep mensen (165.000) gedurende tientallen jaren. In de praktijk vraagt LifeLines u iedere vijf jaar deel te nemen aan een medisch onderzoek. Dit onderzoek bestaat uit:
    het invullen van uitgebreide vragenlijsten;
    het verrichten van lichamelijk onderzoek;
    het uitvoeren van bloed- en urineonderzoek.
    Sommige deelnemers worden in de toekomst benaderd voor aanvullend onderzoek.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij doen beide mee. Denk er aan de kids ook mee te laten doen. Het is meteen een extra check. Oke, het kost wat tijd maar dankzij de medische kennis hebben wij twee kinderen. Mooi dat we wat terug kunnen doen.

Het is dat ik nog bv geef...heb mijn gesprek wel al gehad maar kan pas echt starten na het stoppen met bv.
    Duurt met een beetje geluk dus nog even :D

Elmo

5. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Kun je je hiervoor opgeven?

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, volgens mij wel.
    Wij kregen een brief van het UMCG, via de huisarts.
    Elmo

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Als het goed is krijg ik na 6 maanden na de geboorte weer een uitnodiging.

Mijn moeder heeft ook meegedaan.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ook wij hebben een uitnodiging gehad. Ik heb mijn "kennismakingsgesprek" direct anderhalf jaar moeten verzetten :D omdat ik in de tussentijd zwanger ben geraakt. Dus ergens oktober 2011 ofzo zal ik een nieuwe uitnodiging krijgen.
    Vriendlief heeft de eerste ronde net gehad en mag over twee weken met een emmertje pis en nuchter naar de tweede ronde. Ik geloof dat ze dan ook bloedonderzoek etc gaan doen.
    Onze buurvrouw doet ook mee, haar man wilde echter niet.

Wij willen onze dochter (en straks tweede spruit) ook mee laten doen en ik wil mijn ouders, schoonmoeder en zusje plus partner ook vragen of ze mee willen doen.

Mijn moeder doet zelf al een tiental jaren mee aan een onderzoek vanuit Cardiologie van UMC (Utrecht). Zij is daar gedotterd en daarna is haar gevraagd mee te doen aan een opvolgingsonderzoek. Ook hiervoor krijgen mijn zusje en ik binnenkort een uitnodiging.

9. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,273
    2,975
    113
    Op verzoek heropend.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik kreeg ook een uitnodiging, maar ik ga (nog) niet meedoen wegens mijn zwangerschap.

Een van mijn zusjes + haar partner doen allebei wel mee in elk geval.
    Moeten o.a. in flessen plassen (lijkt wel MvM) en daar heeft mijn neefje van 2 jaar de grootste lol om, hahaha. Verder moesten ze 10 buisjes (!) bloed laten afnemen. Ook krijgen ze een longtest.

11. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    ik heb me er ook voor opgegeven en mijn vriend ook

Share This Page