Bah!

Discussion in 'De lounge' started by 1234, May 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1234

1234 Niet meer actief

Eerst hadden we een tuin met heel veel grond, wat voor katten een ideale kattenbak was. Nu hebben we daar graszoden liggen, dus er kan gelukkig geen kat meer in poepen.

Denk je van het probleem af te zijn, open ik vanmorgen de vouwgordijnen, valt mijn oog direct op een hoopje kattenkots. :x

Gatsie. Echt zo'n vlecht van uitgespuugde brokjes of zoiets. Word er soms een beetje gek van. Als zo'n kat nou eens gaat kotsen in de tuin van zijn eigen baasje. :( We hebben geen katten, dus des te viezer vind ik dit.

Hoe kun je zorgen dat katten een beetje uit je tuin blijven? Ik heb wel zo'n flesje kattenschrik, maar dat helpt voor geen meter.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

weet je wie de eigenaar is? wij hebben katten maar daar hoeven anderen geen last van te hebben. even met hen praten kan helpen.
    anders kan koffiedik goed helpen.

3. 1234

1234 Niet meer actief

Het is eigenlijk een heel lastig iets. Ik snap dat als mensen een kat hebben, dat ze zo'n beest niet binnen houden. Een kat vind het natuurlijk heerlijk om zich buiten uit te leven, lekker op jacht en zo....

Maar voor een ander is het dan weer vervelend als die er last van heeft.

Het zijn heel veel verschillende katten die hier lopen. We wonen in een rijtjeshuis en hebben verder ook heel veel huizen om ons heen staan, en volgens mij zijn hier heel veel huishoudens met één of meerdere kat(ten).

Maar dat koffiedik, waar laat ik dat? We hebben het namelijk betegeld en we hebben graszoden. Daarnaast een heel klein reepje met tuin.

4. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    1,805
    0
    0
    Een dubbelloops jachtgeweer wil wel eens helpen ;) :D
    Nee hoor gekkigheid maar ik kan me de irritatie voorstellen. Ik ben bang dat het nu wel weer een topic gaat worden van kattenhaters versus liefhebbers. De gouden tip is er namelijk niet voor zover ik weet. Wij hebben ook van alles geprobeerd op katvriendelijk gebied maar behalve een naar knoflook stinkende tuin heeft het geen enkel effect gehad.

5. 1234

1234 Niet meer actief

Ik vind katten best lief. Zolang ze niet kotsen en poepen in mijn tuin dan. :D Dus ik ben absoluut geen kattenhater. En veel van mijn familie heeft ook één kat of meerderen.

Het is dan ook niet mijn bedoeling om een discussie uit te lokken, maar wel de vraag wat ik kan doen om katten uit mijn tuin te houden. ;)

6. Dana

Dana Niet meer actief

koffiedik inderdaad en als je ze "betrapt" een emmer water eroverheen.

wij hadden steeds de kat van de buren binnen, op zich een heel lief beestje maar wij willen dat niet, we hebben besproken met de buren wat we er nou aan konden doen en die kwamen zelf met het idee om er een emmer water overheen te gooien, het is onschuldig en ze komen (voorlopig) niet weer.

7. 1234

1234 Niet meer actief

Dana, dat word een nat zooitje binnen. :D

Dat is inderdaad een optie. Maar je bent er natuurlijk niet altijd... Ze komen dan natuurlijk juist op die momenten de boel bevuilen als je niet thuis bent of als je slaapt.

8. Dana

Dana Niet meer actief

whahaha, we hebben dat niet binnen gedaan hoor, :D:p

ja ze zijn slim zat inderdaad om dan op andere momenten te komen ;)

9. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    En ze laten ook geen naambordje achter van 'I did it' lol
    Wij hebben 2 katten en die komen gewoon niet buiten, juist om de reden dat we de buren er niet mee lastig willen vallen, wij hebben voor katten gekozen, niet hun.

Emmer water werkt goed maar dan moet je ze idd wel betrappen.
    Katten weren | Ronadashop.nl

Misschien dat hier iets tussen staat wat je kunt gebruiken.

10. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Ja dan kunnen de eigenaren even met de katten babbelen en zeggen dat ze in de eigen tuin moeten blijven:p...

11. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

Oct 12, 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    Helaas kan ik je niet helpen met je probleem...vind het ook smerig, vooral als een kat op alles loopt te sproeien
    Het is al eerder gezegd, evt met het baasje praten als je weet wie het is tenminste.

Ik doe er wel wat aan, ik heb 4 katten thuis en woon in een rijtjeshuis maar me katten komen geen van alle buiten simpelweg omdat ik niet wil dat me katten in iemand anders tuin zit te poepen/kotsen/plassen of in de aarde zit te graven etc.

12. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Dus maar gewoon natspuiten, dan komen ze voorlopig niet meer.

13. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    wat ik weet van mijn buurman wat heel goed helpt is zo'n apparaatje kopen waar een fluittoon inzit die je kunt instellen voor katten/honden etc.
    zelf hoor je daar niets van maar er komen geen katten meer in je tuin.
    is volgens mij wel prijzig maar helpt heel goed!

en anders een hond kopen dat helpt ook heel goed :D;)

14. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    2,558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
  15. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik heb zelf ook een kat, en hij komt ook buiten ..
    het kan best zijn dat andere mensen er last van hebben, maar dat weet ik niet zolang ze er niets van zeggen..

nou hebben wij gelukkig een grote tuin, en we echt klachten zouden krijgen van buurtbewoners, dan zou ik zelf wel een oplossing zoeken.. evt de tuin zo maken dat er een stuk is dat de kat lekker buiten kan lopen, maar niet uit de tuin kan ..

maarja zolang ik niets hoor, laat ik mijn katje lekker lopen buiten..

ik vind het idee van sasjuh wel goed... en anders ik weet niet met wat je schoonmaakt?
    ik doe wel eens de stoeptegels met chloor, worden ze mooi schoon. maar daar zit een nadeel aan, en dat is dat katten gek zijn op de geur van chloor.. en zo zijn er nog meer dingen waar katten gek op zijn.. misschien dat je dat eens kunt opzoeken en kijken of je misschien ook zoiets gebruikt? of bepaalde bloemen/planten hebt in je tuin waar katten op af komen..

Share This Page