De dankbare meisjes na heel lang wachten...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by maartje84, Mar 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    In een ander topic bleek dat meer meiden zoals ik behoefte voelen om met elkaar te kletsen over haar zwangerschap na een lange weg.

Ik wilde eerst geen topic hier openen omdat ik niet andere mmmeisjes wilde kwetsen/confronteren met joladiejee zwanger topics, maar het bleek zo te zijn dat een topic zoals deze ook niet op de goede plek is tussen de zwanger topics. Want, ik ben dan nu wel uit de mmm, maar de mmm is nog lang niet uit mij.

Dit topic is voor ieder mmmeisje die wil praten over de gevoelens rondom het zwanger zijn na een lange strijd en/of heel lang wachten. Of je nu net vandaag positief hebt getest of dat die magische test alweer even terug was. Wat ons bindt is het vreselijk dankbare gevoel dat wij uiteindelijk beloond zijn, maar ook dat de mmm nog dagelijks een deel van onze beleving is.

2. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

Aug 21, 2008
    3,438
    6
    38
    Female
    Almere
    Hoi Maartje.
    Ik ben dan wel (nog) niet zwanger, maar ik wil wel zeggen dat ik als MMM-vrouw me er zeker niet aan stoor dat er een zwanger topic in dit gedeelte staat. Ik vind het juist fijn om te lezen wanneer mmmeisjes zwanger zijn geraakt en het geeft mij hoop. Ik hoop me hier dus ook gauw aan te kunnen sluiten.
    Ik vind het trouwens heel treffend dat je zegt dat de mmm nog lang niet uit jou is. Ik wens je toch een hele fijne zwangerschap toe. :)

3. Marsim

Marsim Fanatiek lid

Jan 29, 2009
    2,646
    0
    0
    Ha Maartje,

Ik vind het een heel mooi topic.
    Ben inmiddels moeder geworden van een hele mooie dochter
    maar merk dat het hele mmm gebeuren mij nog steeds erg hoog zit.

Kan ik me hier dan ook aansluiten?

4. Marsim

Marsim Fanatiek lid

Jan 29, 2009
    2,646
    0
    0
    Ben je regelmatig bij andere topics tegen gekomen maar je geloof ik nog niet gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Dus bij deze: Gefeliciteerd!!

5. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Nog een MMM-meisje hier, wilde ook even aangeven dat ik me hier ook echt niet aan stoor...
    Als ik zie hoveel meiden er zwanger zijn geworden in de MMM geeft me dat ook juist de kracht en hoop dat er misschien voor ons ook wel een wondertje is weg gelegd :)

6. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

Mar 16, 2009
    1,614
    0
    36
    Female
    Sjonge Maartje, wat een reacties in het andere topic! Daaruit blijkt maar weer dat MMM-meisjes alles zo anders ervaren.... je merkt gewoon dat veel niet-MMMmeisjes veel van die gevoelens gewoon niet kunnen begrijpen!

Ik snap wel heel goed wat je bedoelt al kan ik nu wel steeds beter genieten. In het begin was ik nog jaloers op alle vrouwen die ik zag en zwanger waren (eeeeuh, halloooo je bent nu zelf ook zwanger hoor!) of als klanten mij vragen of ik zwanger ben, dat werd namelijk ook regelmatig gevraagd toen we nog in de mmm zaten en dat deed zooooo'n pijn, dan krijg ik soms nog een schok door mijn lijf!

Of wanneer mensen tegen mijn moeder zeggen: "wat leuk, je eerste kleinkinderen" "dat is toch anders hoor, als het van jezelf is".... hoezo? houden mijn schoonouders straks dan niet van ons kindje? Opa's en oma's van geadopteerde kinderen, die kunnen zeker ook nooit zoveel van hun kleinkinderen houden?!?! Wat een bullshit! (mijn moeder staat trouwens ook altijd direct op haar achterste benen want ze is al oma van een stief-kleindochter waar ze ook stapel op is).

Of wanneer mensen (vrouwen!!!) zeggen: "oh krijg je een meid, wat leuk, veel leuker dan een jongen" Mens, ik ben allang blij dát ik zwanger mag zijn en dat alles er goed uit ziet, al was het onzijdig geweest, kan mij het verrotten!

He, heerlijk, dat lucht op!! :D

Ook hier een zeer dankbare zwangere! Maar soms voelt het gewoon nog steeds of het een droom is....

7. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Mooi gezegd Maartje. Nu maar hopen dat ik je volgende week kom vergezellen in dit topic ;)!

Xxx Hypo

8. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

Oct 19, 2010
    239
    0
    0
    Lieve Maartje...
    Wat een goed idee om dit topic te openen.Je bent al weer 21 weken zwanger,joh!Wat gaat dat snel!! Kan je er een beetje van genieten?

Ik heb een paar dagen geleden positief getest en daarna nog vele testen gedaan en die zijn ook positief. Dus heel zachtjes kan ik zeggen dat ik zwanger ben.
    Maar ik kan het nog niet geloven, na zoveel gedoe,zwanger. Het is zo'n geweldig idee dat er iets in mij groeit, ik voel me zo intens gelukkig, maar ook zó onzeker. Het is nog zo pril. Veel mensen om ons heen weten dat we IVF hebben gedaan, dus deze week ontkomen we er niet aan om mensen in te lichten...erg apart en
    Als ik me wat zekerder voel, dan kom ik gezellig hier met je meekletsen!!
    Mijn man en ik moeten echt nog bijkomen van afgelopen weken en afgelopen jaren als alles goed gaat. Want die MMM, die vormt je....of je wilt of niet en dat draag je de rest van je leven mee.

@Hypo, eind van de week klets jij hier mee!Want jullie zijn vast zwanger!!Meid, zet hem op de laatste dagen!!

9. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, aan deze lieve reacties te zien is dit WEL de juiste plek voor dit topic :):):)

Zo zie je maar weer dat die hele mmm echt wel degelijk zijn sporen achterlaat. Gelukkig kunnen we het met elkaar delen.
    Liefs Mia

10. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Lieverd! Daar ben ik!
    Ik hoop dat ik hier nog heeeeel lang mee mag kletsen.
    Over zwangerschap, geboorte en babystuff...

En ik hoop ook fijne (en soms misschien minder fijne) berichtjes van jullie te mogen lezen over hoe jullie het ervaren.
    En Maartje, als je erge last hebt van je rug o.i.d. dan wel gewoon zeggen he ;) Niet alles is zeuren :D

Maartje, bedankt voor je 'erkenning' van mijn reis naar deze zwangerschap. Ik heb altijd het gevoel dat ik er heel gemakkelijk af ben gekomen, maar nu jij weer even opsomde wat er eigenlijk vooraf is gegaan aan deze zwangerschap zag ik mezelf weer even jankend in de auto zitten na een bezoekje aan GG :(
    Het was idd niet makkelijk, maar ik besef me ook heel goed dat het nog veel en veel hartverscheurender kan dan ik heb meegemaakt.
    En dat is ook goed om te beseffen, dat zet alles soms heerlijk in perspectief :)

Voor nu wens ik iedereen een fijne zondag. Ik doe mijn laptopje straks voorlopig even uit, want het is HEERLIJK weer hier en het bos roept! :)

11. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Wat maartje schrijft , ik ben uit de mmm, maar de mmm niet uit mij herken ik nu nog heel erg, zelfs nu ons mannetje 2 maanden is.

12. Quinty79

Quinty79 Actief lid

Nov 4, 2010
    207
    0
    0
    Klets lekker met elkaar hier. Ook ik stoor me hier niet aan en begrijp de behoefte. Het is toch heel wat als je zo,n lange weg achter de rug hebt.

Ik hoop me wel snel bij jullie te kunnen voegen;)

13. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Meiden die nog in de mmm zitten , mijn duimen staan hoog!

14. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

Mar 6, 2007
    10,048
    5
    38
    Hier nog een dankbaar mmmeisje.
    Een mmmeisje "zonder reden". Nog steeds weten wij niet waarom een spontane zwangerschap niet lukt. Maar erg dankbaar zijn wij met de mogelijke medische behandelingen die het mogelijk hebben gemaakt dat ik nu elke morgen naar een grote glimlach van ons wondertje mag kijken. Na 3 jaar en 2 maanden is het wereldwonder geboren. Het is alle pijn en verdriet waard geweest, maar als je er middenin zit, wil je soms alleen maar schoppen en stampen. Voor alle meiden die bezig zijn, mijn duimen draaien voor jullie!!!

15. kiki123

kiki123 Bekend lid

Mar 10, 2010
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een ontzettend dankbaar meisje :). Fijn dat je dit topic geopend hebt! Ik kom gezellig meekletsen.

Inmiddels bijna 25 weken zwanger, maar de mmm zit er nog diep in. Kan gelukkig steeds meer genieten van mijn zwangerschap, maar ondanks de dikker wordende buik en de kwaaltjes die ik aan het begin heb gehad kan ik het nog steeds niet altijd helemaal geloven waardoor ik er voor mijn gevoel ook niet helemaal voor de volle 100% van geniet. Denk dat ik het echt pas geloof als ik dat kleine wondertje over een week of 15 in mijn armen heb ;)

16. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Maartje@ Wat een lief gebaar ! ik wil ook even zeggen dat ik me er niet aan stoor . het is juist fijn te lezen dat na lange strijd verdriet en wanhoop, er wondertjes in jou en andere mmmeisjes groeien.

Waar wij nog strijden en hopende mmmmeisje hoop uit kunnen en mogen putten.
    Door dit topic.

Ik hoop strakts mij hier ook te mogen aan sluiten.

Hoe voel je je maartje gaat het allemaal goed?
    Al weer 21 week!

17. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    Maartje,

Er zijn wel topics in de "afdeling zwanger" van MMM-meiden.. Maar die had je misschien wel gezien?

Ben het met je eens dat je nadat je zwanger bent geworden na de MMM, deze zwangerschap toch heel anders ervaart dus ik snap dat je dit topic opent. Maar ik zou het toch heel jammer vinden als die zwangere MMM-meiden zo "versplinteren"?? Dit is volgens mij het derde topic voor zwangeren na de MMM....

Maar misschien kun je het me in een PB toelichten?

Persoonlijk kies ik voor het topic waarin ik nu al een tijdje meeklets... Maarruh... feel free natuurlijk!!!

18. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

Mar 6, 2007
    10,048
    5
    38
    Vandaag 4 jaar geleden gooide ik de pil weg.... en nu een klein mannetje van 10 maanden...... ongelooflijk.

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Hé lieve MMMMeiden, al dan niet zwanger,

Kan het me heel goed voorstellen dat zwanger zijn na de hele MMM heel anders is dan zwanger zijn zonder MMM. Op de een of andere manier blijft de hele MMM, de behandelingen enzo een onderwerp waar niet zomaar over gesproken wordt.
    Zelf ervaar ik dat het heel lastig is om over de hele MMM te praten met mensen die het niet van nabij hebben meegemaakt. Daarom wil ik zelf in mijn blogje hier ook open zijn over hoe ik het ervaar.

Anyway, ben zelf nu twee keer zwanger geraakt na tal van behandelingen, maar helaas mocht het beide keren niet goed aflopen. Maar we blijven doorgaan: absoluut ook gesteund door de MMMMeiden die nu genieten van een prachtige buik of een reeds geboren wondertje. Want dat jullie nog altijd zo met ons nog niet zwangere MMMMeisjes mee leven, dat vind ik echt geweldig en ik heb er onwijs veel steun aan!

Dus lieve zwangere schatten: schrijf maar lekker hier, wij lezen zo af en toe wel mee en hopelijk krijgt dit topic steeds meer schrijfsters!!!!! (het liefst alle MMMMeisjes die nu nog bezig zijn....)

Dikke kus voor allemaal!

20. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Hey Mir! Dat is het topic dat je mij PBde toch?

Ik heb daar even wat gelezen en het viel me op dat iedereen daar via IVF/ICSI is zwanger geworden.
    Verbeter me maar als ik het fout heb en net die pagina's heb gelezen waar alleen IVF meisjes op hebben geschreven.
    In ieder geval toen ik dat zag voelde ik me er toch niet zo thuis, ik heb nooit IVF meegemaakt...
    Dacht me meer thuis te voelen in een topic waar 'van-alles-wat' zit :)

Ik ben Maartje niet, maar dacht ik licht mezelf even toe ;):)

Share This Page