ik sta bij 2 woningbouwen ingeschreven. bij de 1 is het 5 jaar en de ander 2 jaar. en bij die van 2 jaar heb ik een urgentie huis gekregen dus dan sta ik dan gelijk op nul inschrijfduur. maar vervalt de ander van 5 jaar ook? en ik heb bij gegevens staan bij die van 5 jaar nog mij oude adres staan en als ik het adres ga veranderen dan staat er duidelijk bij dan vervalt het inschrijfduur?
Ik zou gewoon de woningbouw even bellen en je vraag neerleggen. Lijkt mij nl niet dat als je je huis uit moet ivm scheiding en korte periodes bij familie en vrienden verblijft dat dat van je inschrijfduur af gaat. Vwb urgentie klopt het wel. Je krijgt urgentie om er zeker van te zijn dat je een woning krijgt. Ik weet niet hoe lang je urgentie geldig is (hier 3 maanden). Maar het is natuurlijk de bedoeling dat je binnen die tijd een huis krijgt. En nee je inschrijftijd van 5 jaar vervalt ws niet omdat het een andere woningbouw is.
ja ik ga ook maandag hun bellen. ik heb al een urgentie huis en ik woon ook erin. maar bij mij gegevens staat er nog mij oude adres er nog op waar ik 5 jaar sta ingeschreven. en als ik het verander op de site dan sta ik gelijk op nul. ik doe dat maar liever niet haha
Maar als je al een woning hebt gekregen dan zal je wel moeten vrees ik. Dat je het liever niet doet begrijp ik maar netjes is het niet. Ik weet ook niet of zij hun inschrijvingen gekoppeld hebben aan het GBA.
Hier vervalt je inschrijftijd als je naar een zelfstandige woning verhuisd. Ongeacht welke woningbouwvereniging. Je kunt dan wel direct opnieuw inschrijven. Alleen in bijzondere gevallen blijft de inschrijftijd bestaan (wij zijn verhuisd naar een flat die op de lijst staat om gesloopt te worden, daardoor verviel onze inschrijftijd niet.)