Nee, maar ik heb ook absoluut geen ruimte in de auto als ik ze al zie staan, want zo'n grote auto hebben we niet en 2 autozitjes achterin. Vroeger zag je wel veel lifters, mijn vader nam ook wel eens lifters mee als we nog ruimte hadden in de auto. Ook als hij zelf alleen onderweg was, omdat hij vroeger zelf ook veel gelift heeft.
Ik zag laatst een hoop lifters allemaal in scoutinguniform. Kinderen in de middelbar school leeftijd. Dat was blijkbaar een opdracht. Wel in groepjes van 2 of 3, maar toch. Ik ben benieuwd of ze dit vooraf met ouders hebben besproken, het zou van mij niet mogen! (nu staat deze scouting ook slecht bekend, dus ons kind gaat daar sowieso niet heen. Drinkende leiders, kinderen 'kwijtraken' bij evenementen en ze niet op de afgesproken plaats ophalen etc.) Zelf neem ik geen lifters mee. Sorry voor die 98% die wel gewoon goed zijn. Ik neem niet het risico dat ik net die ene verkeerde tref. Ik vind het ook eigenlijk niet meer van deze tijd. Volgens mij is het nu gewoon erg moeilijk om een lift te krijgen, meer nog dan bijv. 30 jaar geleden.
Ja hoor, maar dan wel met mijn man naast me! Zo stoer ben ik nu ook weer niet.... Vroeger veel met liftwedstrijden meegedaan en dat was een hele gave hobby. Heel Europa door liften en wie het eerst op de bestemming was had gewonnen. Vaak gewonnen, schijnbaar heb ik een goed liftbaar hoofd .
Ik weet niet hoe het nu is, maar 10 jaar geleden was liften erg makkelijk. Uitzonderingen daargelaten binnen 20 minuten wel een lift. Mensen aanspreken bij een benzinestation leverde zelfs een lift binnen 5 minuten op. Ik liftte altijd met een goede vriend en de wij zijn een zeer betrouwbaar-koppeltjes-act was succes gegarandeerd.
Nog nooit gedaan, ze staan altijd op van die lastige plekken! Meiden zou ik sneller meenemen dan jongens.. Ik zou nu niet direct nee zeggen, misschien doe ik het wel een x.. Ligt er maar net aan wat voor gevoel ik er op dat moment bij heb.
Nee ik neem geen lifters mee. Tenzij het oude mensen zijn ofzo Ik heb zelf eens gelift maar had ik beter niet kunnen doen... Die man (in zijn gammele auto) zei dat ie me mooi vond en vroeg of ik al verkering had en verder de hele tijd aan het kwijlen tegen me. Voelde me niet echt veilig toen en was zooo blij toen ik weer kon uitstappen
Een jaar of 10 geleden stond er echt een hele grote groep kinderen van een jaar of 7 te liften met leiding. Ze waren op wandeling toen het echt heel erg hard begon te regenen. Mijn mnoeder heeft toen telkens groepjes van 6 in de auto geduwd en ze terug naar het kamp +- 10km verderop gebracht. ze heeft een keer of 5 op en af gereden. Naderhand heeft ze nog een mega grote bedankkaart in de bus gekregen. Zelf neem ik nooit lifters mee, mijn moeder wel hoor. Zeker omdat ze veel mensen kent van ziens ofzo en dat vertrouwd ze helemaal. Ook vreemden wel, alleen dan nooit met 2.
Een keer, soort van, mensen die hadden de bus gemist en er is een detentiecentrum buiten t dorp.. Ze moesten zich 10.00 melden anders konden ze niet meer naar binnen voor op visite, hebben me zelfs er voor betaald waren dolblij (taxi duurde 30 min om te komen en ze hadden nog 15 min) Verder die ik t noooooit
Als mijn vriend naast me zit, bijna altijd als we nog plek hebben. In mijn eentje met of zonder kind niet, ben ik te schijterig voor. Zijn vaak leuke mensen lifters.
Als er plaats is in de wagen en ze moeten onze richting uit nemen we ze meestal wel mee. Vriend heeft vroeger ook veel gelift en ik vooral in 't buitenland. Ik wel nooit alleen.
Vorig jaar voor het eerst 2 lifters mee. Mn man was er bij, waren nette jongens die het een sport vonden om met zo weinig mogelijk geld in parijs te komen... Hadden ze van houten tot aan breda meegenomen, waren ze heel blij mee! Maar ligt aan de situatie.. Als ik alleen was.. Never nooit niet en ook niet in de avond.. Rare typetjes ook niet..
Vorige week vrijdag avond nog toen het zo hard regende en onweerde. Er liep een vrouw met een baby van 7 weken buiten zonder regenhoes
Alleen meisjes, en alleen als ze er fatsoenlijk uitzien. Zo heb ik wel eens een tweetal meisjes meegenomen vanaf de universiteitscampus. Juiste leeftijd, rugzakje bij, wandelschoenen. Die bleken met een tussenstop in Duitsland naar Polen te willen liften. Halverwege kwamen we een groepje jongens voorbij, die deden hetzelfde. Vrienden dus, in twee groepjes. Ze vonden het wel mooi om hen voorbij te kunnen rijden.
Ik heb wel eens een heel klein stukje gelift, samen met een studiegenoot. Wel ingestapt bij een vrouw. Zelf rij ik geen auto maar zou denk ik ook geen mannen meenemen als ik alleen ben.
Ik vind het wel gezellig. Laatste twee jongens meegenomen. Kreeg ik vervolgens wel op mijn kop van mijn vriend. Lifters meenemen vond ie niet erg, alleen niet met de lease auto doen! Mag niet.