Nee hoor nooit en nooit gedaan. Meestal als ik in de auto zit moet ik ergens heen of ben op weg naar huis en ben alleen en dan doe ik het zo wie zo niet. Ook nu een baby achterin en er is nooit plaats in die auto van mij.
Nee zou ik noooooooit doen... lopen meer gekken los dan dat er vast zitten, vind het maar een eng idee
Nee hoor. Los van veiligheid heb ik ook gewoon helemaal geen zin om een volmaakte vreemde m'n auto in te halen.
Ik zie ze regelmatig staan en ik voel me altijd oprecht rot dat ik ze (weer) heb laten staan. Ik durf het gewoon echt niet. Het zijn ook wel vaak mannen die met zijn 2en zijn tussen de 20 en 45 ofzo en dan ben ik al verkracht en in stukken in een vuilnisbak gestoken (in mijn hoofd) voor ik ze voorbij rijdt...
Ik heb één keer twee lifters meegenomen. Ben we wel bewust geweest, dat het misschien niet zo slim was... Was een jong stelletje, uit Bulgarije geloof ik. Waren aan het backpacken door Europa. Kwamen uit Amsterdam en wilden naar Parijs. Ik nam ze mee vanaf een tankstation (uitrit) en heb ze naar Antwerpen gebracht. Ik moest die kant op, ben zelfs nog 10 km voor ze doorgereden, want ik moest eigenlijk iets vóór Antwerpen zijn. Maar daar waren geen handige stopplaatsen, waar ze makkelijk een nieuwe lift zouden kunnen krijgen.
Geen probleem. Heb vroeger veel gelift in binnen en buitenland. Ik kijk natuurlijk wel even naar wie er staat, maar in principe neem ik lifters mee. Man is doet dat minder snel. Twee mannen zou ik niet doen trouwens. Als vrouw alleen maak je jezelf dan wel heel kwetsbaar. Maar goed. Ik realiseer me dat ik makkelijk ben in het meenemen van lifters. Vroeger, toen we nog wekelijks naar concerten gingen, logeerden er ook vaak allerhande, meestal onbekende, mensen bij ons. Die kwamen dan van ver. En twee winters geleden toen er zoveel sneeuw lag, zijn er hier drie mensen blijven eten. Die stonden vast op het station. Was ze tegengekomen in de trein, aan de praat geraakt en uitgenodigd om dan bij ons te eten en te wachten op een lift. Ik hou van dat soort onverwachte dingen
Ligt er aan, als het twee mannen zijn en ik rij alleen dan sowieso niet, als het twee vrouwen zijn of gemixt dan misschien wel. En als ik met mijn vriend rij dan zouden we het even snel overleggen. Tot nu toe twee keer gezien, een keer was de auto compleet vol, andere keer gingen we een andere kant op.
Hangt er een beetje van af, maar ik soms wel, ook als ik alleen in de auto zit. Nog nooit meer dan 1 lifter tegelijk meegenomen behalve schooljongens die hun bus gemist hadden, ik weet niet of ik dat ook zo makkelijk zou doen meerdere tegelijk. Tot nu toe geen slechte ervaringen mee gehad behalve 1 roker die niet in de auto rookte maar toch zo hard stonk, bah bah bah.