Dag dames, verzekeren jullie je je voor de vakantie extra bij voor medische kosten nu je zwanger bent? Zien jullie reden voor tijdelijke uitbreiding van de reisverzekering. Jaa, wat er al niet in me op komt ...
Elke standaard reisverzekering incl. ziektekosten vergoed de gemaakte kosten in het buitenland. Indien je de ziektekosten uit de reisverzekering haalt, vergoedt je ziektekosten verzekering de gemaakte kosten in het buitenland naar nederlandse maatstaven. Voorbeeld; je breekt je been en om je been te laten zetten in het buitenland kost het bv 500 euro. In nederland zou het bv 300 euro kosten dan draai je zelf dus voor het verschil op. Ik zou dus gewoon een reisverzekering incl ziektekosten afsluiten!
Ik heb het alle keren dat ik zwanger op vakantie niet gedaan. Heb er ook gewoon eigenlijk nooit bij nagedacht. Heb een doorlopende reisverzekering.
Ik heb heel lang voor een reisverzekeraar gewerkt en er zijn echt heel veel reden waarom je ALTIJD medische kosten moet laten meeverzekeren bij je reisverzekering. Het zou echt niet in me opkomen om er een af te sluiten zonder de medische kosten. Als ik echt alle reden neer zou zetten zijn we echt heel veel tekst verder. Maar o.a. een evacuatie in het buitenland valt niet altijd onder je ziektekostenverz. (helikopter, banaan enz). Ook repatriering van je Stoffelijk Overschot valt niet altijd onder je ziektekostenverz. (kost al snel een 10.000 euro om je weer naar NL te krijgen) Een ambulancevlucht (vliegtuig alleen voor jou, met medische hulp) wordt ook bij lange na niet altijd gedekt door je ziektekostenverz. (kosten hiervoor rond de 60.000 euro, afhankelijk van het land). Het kan ook zo zijn dat een arts ter plaatse bijvoorbeeld een operatie wil uitvoeren, dit ook doet en dat later blijkt dat de medische arts/controleur van je verzekering dit onzin vond omdat het later ook in NL kon plaatsvinden. Dan worden die kosten vaak ook niet vergoed omdat ze ervan uit gaan dat jij dit eerst had moeten melden. Bovendien als je naar het caribisch gebied gaat of bijvoorbeeld naar de USA dan moet je bijna.... Veel ziektekostenverz. dekken slechts 200% van het nederlandse tarief. Als je in de USA in het ziekenhuis komt kost het daar al snel het 10-voudige van de kosten hier. Al die kosten krijg jij dan in de brievenbus... Succes met je beslissing, maar ik zou het echt wel weten. Helemaal als je zwanger bent. Stel dat je plotseling bevalt in het buitenland van een prematuur kindje, wat nog lang daar moet liggen. Dan lopen de kosten aanzienlijk op. Dit wordt echt niet allemaal vergoed door je verzekeraar. Ik wil niemand angst aanjagen of pushen, maar ik heb echt vele rekeningen voorbij zien schuiven met meerdere getallen die doorgestuurd moesten worden naar de verzekerden omdat zowel de reisverzekering (zonder medische kosten) als de ziektekostenverzekeraar ze niet wilden vergoeden.
@ marijtje; ik ben het volledig met je eens... Ik heb een reisburo en heb al veel huilende mensen aan de balie gehad! Wij sluiten ALLEEN nog maar reisverzekeringen af incl medische kosten. En ben nou eens eerlijk.... wat kost het nu extra? 0.30 tot 0.40 euro cent per dag per persoon. Ook een annuleringsverzekering raden we altijd aan! Vergeet die ook niet.....
Ik heb op een alarmcentrale gewerkt waar alle ellende van mensen in nood in het buitenland binnen kwam. De ellende van de situatie is al erg genoeg. Het zal je inderdaad maar weinig extra kosten per vakantie, maar je kan echt jezelf goed in de nesten werken als je je verzekering plotseling nodig hebt en je het wordt niet gedekt.
Ik heb op een alarmcentrale gewerkt waar alle ellende van mensen in nood in het buitenland telefonisch binnen kwamen. De ellende van de situatie is al erg genoeg. Het zal je inderdaad maar weinig extra kosten per vakantie, maar je kan echt jezelf goed in de nesten werken als je je verzekering plotseling nodig hebt en je het wordt niet gedekt.