Waar nieuw emailadres aanmaken?

Discussie in 'De lounge' gestart door knor1981, 20 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Ik heb de laatste tijd problemen met mn hotmail account. Mailtjes waarvan ik zeker weet dat ik ze had moeten hebben (e-book bewijs heb gezien dat ze verstuurd zijn) komen niet binnen, ook niet bij spam.

Ik wil een nieuw e-mailadres aanmaken maar weet niet zo goed waar. Het moet niet te ingewikkeld allemaal zijn. Iemand tips? Outlook is nu hotmail en dat durf ik eigenlijk niet meer aan.

2. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Gmail-fan for life!

gitaartje vindt dit leuk.
  3. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Zeker Gmail en binnen 5 minuten gedaan

5. Lumihiutale

Lumihiutale Bekend lid

9 okt 2016
    899
    286
    63
    Gmail :D

6. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    En hoe zit dat dan met mijn telefoon. Ik heb een android Eddie draait op een gmail account. Maar wil graag een nieuwe omdat die andere ook meer dan tien jaar oud is en ik inmiddels getrouwd ben. Kan ik mijn telefoon daar dan ook op laten draaien of ben ik dan alles kwijt omdat ik opnieuw moet inloggen

7. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Gmail!!
    Wat denk je kwijt te zijn? Dingen die ol je telefoonstaan blijvem staan. Je logt in voor de mail en de services zoals bijv YouTube.

8. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ik heb een hotmail, Gmail en outlook accounts. Ik gebruik m'n iPad het meest en daar vind ik outlook het beste werken, met hotmail idd vaak problemen en gmail is soms wat laat met synchroniseren.
    Maar over het algemeen is Gmail best handig, ik gebruik het namelijk ook voor maps, YouTube en alle Google dingen. :)

9. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Ik dacht dat ik dan een heel nieuw account zou moeten maken voor mijn telefoon en dus ook alle appe opnieuw zou moeten downloaden naarst is dus niet zo?

10. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Niet dat ik weet, maar ik ben verre van een pro!

11. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    In principe is dat inderdaad zo. op mijn gmail staat bijv ook mijn agenda en contacten, back up, apps incl gegevens etc. Als ik deze zou verwijderen ben ik echt vrijwel alles kwijt.

Wat ik zou doen is een nieuw adres aanmaken, deze bij instellingen als accounts toevoegen en dan met de nieuwe een nieuwe backup maken van je gegevens. Als het goed is ben je dan niks kwijt.

Je kunt ze evt ook gescheiden houden. 1 gmail voor je telefoon en gegevens en een 2e voor je mail.

Ik gebruik zelf hotmail het meeste, omdat ik die al eeuwen heb. Maar inderdaad ook wel eens gehad dat ik niks ontvang, of al weken met dezelfde persoon mail en opeens komen nieuwe mails in de spamfilter oid (terwijl je dat dus écht niet verwacht). Verder staan er nog 2 outlook adressen op, 1 werkmail en gmail. Ik merk verder nauwelijks verschil.

12. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Gmail!

13. Betsy

Betsy Niet meer actief

Gmail.
    Ik heb ook ivm verandering naam een nieuw gmail adres aangemaakt. Als er nog mail op mijn oude adres komt wordt dit doorgestuurd naar mijn nieuwe adres.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind de mail van Gmail juist helemaal niet fijn werken. Misschien gebruik ik het ook niet vaak genoeg om eraan te wennen. Maar als ik dan eens inlog, snap ik echt niks van al die mappen en mail die overal verspreid staat. Waarom??? Ook kan ik de contactpersonen lijst nooit makkelijk vanuit de email vinden. Dat moet ik eerst weer apart googlen op "google contacts". Is er geen directe link of kan ik die gewoon nooit vinden. Hij zit in ieder geval niet op een intuïtieve plek.
    Het is dat ik een account heb voor mijn agenda, contactpersonen, playstore en drive. Daar is het prettig voor. En een enkele keer gebruik ik dus ook het e-mailadres, voor instanties die mijn 'echte' adres niet hoeven te hebben. Maar echt prettig werken, vind ik het niet.

Via mijn werk heb ik en adres bij outlook. Wel met een andere naam achter het @ natuurlijk. Een tijdje terug hebben ze allerlei veranderingen doorgevoerd, dat was even wennen maar nu werkt het weer prettig. Nooit problemen met niet ontvangen mail. Soms wel dingen die om onduidelijke redenen bij concepten blijven hangen terwijl ik toch ècht op 'verzenden' heb geklikt.
    Privé gebruik ik het mailadres dat bij mijn website hoort. Dat werkt het beste, nooit problemen mee. Met de site doe ik nog nauwelijks iets. Maar zolang de reclame inkomsten de oosten dekken, houd ik het lekker zo. Als ik die site opzeg, ben ik ook mijn email kwijt en ik zie het niet zitten over te stappen.

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.296
    10.265
    113
  16. Armina

Armina Niet meer actief

Ik dacht laatst ook mail kwijt te zijn in mijn Hotmail account maar had blijkbaar (per ongeluk ?) priority mail ingeschakeld. Daarmee bepaald Hotmail welke e-mails belangrijk zijn en welke niet. Kwam het toevallig tegen en het weer uitgeschakeld.

Misschien is dat bij jou ook zo?

17. Emihan

Emihan Actief lid

18 aug 2015
    474
    68
    28
    Back-up maken dan ben je niks kwijt. Alleen voor aangeschafte apps (waar je dus voor betaald hebt) zijn gekoppeld aan je emailadres. Als je met een nieuw emailadres aanmeld op je telefoon kan je apps die je met je vorige emailadres hebt aangeschaft niet installeren zonder ze weer opnieuw aan te schaffen.

18. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Gmail inderdaad

19. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik vind het juist lekker dat reclame niet tussen de andere mails staat ;)

O en een tip: voor de contacten klik je gewoon op 'Aan:' als je een bericht opstelt, dan krijg je je contactenlijst te zien, is bij meer mailprogramma's zo, bij mijn Outlook ook.
    Gmail herkent trouwens ook namen/mailadressen als je er een deel van in het 'aan'-veld tikt, dan krijg je een soort automatische aanvulling.

Zo zie je maar dat iedereen anders werkt en andere dingen prettig vindt in een mailprogramma.

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik snap dat als ik een mail wil versturen, dat ik dan gewoon bij het vak "aan" moet zijn. Maar ik vind dat geen logische route als ik iemands telefoonnummer of huisadres wil opzoeken.

Deel Deze Pagina