Lig met mezelf in de knoop.

Discussie in 'De lounge' gestart door Thinkpositive, 20 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thinkpositive

13 jan 2017
    68
    1
    8
    .
    Hasselt
    Dan zie ik mijn vriend wel, kunnen we wel minder samen doen maar we zien of praten tenminste langer dan 30-60 minuten per dag.

2. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Begin nou maar gewoon met die baan als je de kans krijgt, ermee stoppen kan altijd nog.

twinkle star vindt dit leuk.
  3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wat heb je een vreselijk negatieve instellingen als je om half 9 thuis bent heb je meer dan een half uur samen.

Ik denk dat je moet leren omdenken. Denk in mogelijkheden ipv onmogelijkheden. Als je laat begint kun je bijv ook samen ontbijten. Je kunt ook na je werk eten en dan samen koken en eten. En gaat je vriend vrieg naar bed, dan ga je gezellig mee en lees je wat of kijk je tv. Er zijn veel meer gezinnen waarbij een partner wisseldiensten werkt. Ik denk serieus dat je als je gaat werken meer tijd samen hebt als dat je straks een baby hebt en niet Zou werken. Je bent dan wel bij elkaar maar de eerste tijd kun je niet van samen spreken. Er js er altijd 1 met de kleine bezig terwijl de ander het huishouden doet of probeert bij te slapen.

4. Sifra

Sifra Niet meer actief

Het komt op mij wel een beetje over alsof je niet erg graag wil werken en ik kan er niks aan doen dat ik toch een beetje kriebels krijg van een dergelijke mentaliteit.
    Na twee jaar thuis zitten lijkt het me niet dat je in een positie verkeert waarin je een baan kan afslaan om het feit dat jij en je vriend elkaar dan minder zien.
    Het leven staat nu eenmaal niet alleen in het teken van chillen, er moet ook gewerkt worden.
    Mijn man heeft een eigen bedrijf, ik werk onregelmatig in de zorg, dus ook wij lopen wel eens ( langere ) perioden langs elkaar heen. Dat is nu eenmaal niet anders. De tijd om meer samen te zijn komt wel weer. En idd, wat er al gezegt wordt, er zal heus wel onderhandeld kunnen worden m.b.t. de werktijden. Dus ga er voor!

zara1983 en rums vinden dit leuk.
  5. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Je zoekt al 2 jaar een baan, aanpakken met die hap en van daaruit verder kijken. Je geeft tenminste aan dat je je vriend niet wilt op laten draaien voor onkosten, dan is dit toch de kans?
    Betekend niet dat je dit tot je pensioen moet doen, want wie weet kom je over een half jaar wel dé baan tegen.
    Een ander zou na twee jaar denk ik blij zijn met de kans.

6. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Je komt erg als prinsesje over.... je hebt 2 jr niet gewerkt dus aanpakken. De uren die je nu gaat werken kan je later toch minderen? Dus ben je ook meer avonden thuis. Ik heb een man met wisseldiensten en die kan ik ook zo een week niet zien doordat onze werktijden contra zijn. Je bent echt niet de enige. En de vermoeidheid klinkt als iets tijdelijks dus lange adem maar dan wordt dat ook beter.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ze bedoeld dat het niet gezond is dat je vriend iedere avond zoooo moe is ;)

Caithy vindt dit leuk.
  8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nou, dat zou wel even flink kunnen tegenvallen die eerste maanden ;)

ShampooL en Biny vinden dit leuk.
  9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je moeder is njet de manager van de supermarkt gok ik zomaar, dus wacht het nou eerst eens even af

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Misschien begint haar vriend vroeg en kunnen ze niet samen ontbijten?

Anyway... ik snap dat het niet geweldig is ts... maar lijkt me dat je weinig keus heb, begin gewoon, schouders eronder en dan zie je wel

11. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Ik zou niet heen gaan als ik jou was, dan zie je je vriend veel te weinig en ben je alleen maar aan het werk.
    Niet aannemen hoor, deze baan, wat een gedoe.

(Ik neem aan dat dit is wat je wilt horen?)

sannever, Mamaa6, VBJ82 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Meiden we kunnen praten als brugman..
    Maar het haalt niets uit!:rolleyes:

Ipv eerst het een kans te geven heeft ze zoals ik uit haar antwoorden op maak de keuze al gemaakt!

Ik snap daarom überhaupt niet waarom ze dit topic geopend heeft

Ze wil en gaat toch niet!

13. LesGra

LesGra Bekend lid

2 jun 2017
    529
    350
    63
    Vrouw
    Ik ben het eens met de meeste dames hier.. 101 redenen waarom je niet wilt werken, geen stabiele relatie en toch willen beginnen aan kinderen.
    Je mag niet eens 6 dagen na elkaar werken, daarbij werken mensen wel vaker langs elkaar heen, diensten wisselen vaak zeker in een supermarkt. En als je zegt dat ze ECHT iemand nodig hebben kun je echt wel wat onderhandelen. Zet je schouders eronder en laat zien dat je echt wilt. Als je het niet wilt dan val je uiteindelijk toch wel door de mand.

14. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    #54 wishfulthinking, 20 jul 2017
    Laatst bewerkt: 20 jul 2017
    Thinkpositive als nickname?

had beter Thinknegative kunnen zijn:roflmao:

username, Caithy, Logan en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    serieus ik zou jou niet willen hebben in die supermarkt. werkethos en enthousiasme van nul...

16. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ik snap het probleem niet, als je al 2 jaar thuis zit en je kan eindelijk aan het werk dan doe je dat toch?? Vanuit daar kan je verder kijken. Ik neem aan dat je smorgens later begint, dan kan je dan douchen. Scheelt weer tijd 's avonds. En als je vriend eten over laat kan je thuis zo aanschuiven.

Ik zie genoeg mogelijkheden om gewoon voor deze baan te gaan.

17. yaro

yaro Niet meer actief

Nou wij hebben 3 kinderen en fatsoenlijk kunnen praten gebeurd hier pas na 20.30 als iedereen in bed ligt en alles opgeruimd is.

En ja, mijn vriend slaapt vervolgens nagenoeg elke dag om 21.00 uur. Ook hij heeft een vitamine D tekort maar ook artrose en meer gezondheidsproblemen die zorgen voor zijn weinige energie.

Wat ik wil zeggen is als je zo in de stress schiet van een mogelijke baan waarbij je later thuis komt, omdat je dan minder tijd voor je relatie hebt, je beter de kinderwens in de vriezer kan zetten.

Daarnaast vind ik het persoonlijk nogal wat dat je zo in de stress schiet van een baan die nog niet 100-% zeker is.
    Je kan zeggen van wel, maar die zekerheid heb je echt pas als het jouw persoonlijk toegezegd is. Je hebt ze nog niet eens persoonlijk gesproken! Relax! Ga gewoon het gesprek aan, uit je zorgen over 6 avonden per week werken en vraag welke opties ze jou kunnen bieden.

18. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Uit een eerder topic van ts weet ik nog dat je pas 19 bent ofzo. Dus ga ajb aan het werk! Op die leeftijd al 2 jaar thuiszitten en deze kans laten liggen om een flutrede......hoe denk je dat de echte wereld in elkaar zit? Kom op zeg! En dan ook nog icsi terwijl jullie relatie niet goed loopt én je bang bent voor de kosten van icsi (ook een eerder topic van ts). Pak deze baan, ga geld verdienen en start dáárna pas met de mmm.

Aszz, Nikki88 en puzzelstukje vinden dit leuk.
  19. Logan

Logan Niet meer actief

Ik herken je gevoel deels wel. Na een drie kwart jaar thuis zitten zag ik ook van alles wat niet fijn kon zijn aan dat baantje. Ik heb mezelf gezegd; 'je hoeft er niet te werken, weg gaan kan altijd.' Ik heb een top gesprek gehad en een super leuke baan nu.
    Ik vind je houding ook verwend, je ziet geen beren op de weg maar redenen om verder thuis te blijven. Think positive is het toch? Doe dat dan ook...

20. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn advies zou eerder zijn ga naar school en werk aan je relatie, zoek dan een baan en begin aan kinderen. Maar wat jij zegt kan natuurlijk ook.
    Snap ook niet dat iemand van 19 al 2 jaar werkeloos thuis zit en al 2 jaar bezig is voor een kind, maar goed, dat is een andere discussie.

Deel Deze Pagina