Lig met mezelf in de knoop.

Discussie in 'De lounge' gestart door Thinkpositive, 20 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Doen ze op die leeftijd al zulke behandelingen dan?

2. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Het enige wat ik denk en hoop is dat dit een fake account is met een fake verhaal.

Damn! Je zegt: ik wil werken, maar eigenlijk wil je het niet, je ziet overal beren op de weg. Wie wil zoekt mogelijkheden, wie niet wil zoekt een reden (om niet te hoeven of te kunnen)
    Ik wil graag werken MAAR, maar betekent hetzelfde als NEE.. Met maar haal je eigenlijk altijd onderuit wat je in de zin(nen) voor de maar zegt.

Daarbij: in januari start icsi en je relatie loopt niet goed.... Hmmmm lekker verstandig. En dan zal vast een van de excuses zijn dat je relatie niet goed loopt vanwege de tot op heden onsuccesvolle zwangerschapspogingen. Maar een goede relatie overwint ook zware momenten en kan je ook op doe momenten steun bij elkaar vinden.

Als je niet gelukkig bent in je relatie: werk eraan of stop ermee, zonder grote beslissingen te maken op een moment dat de relatie niet oke is: kinderen krijgen, trouwen of een huis kopen bijvoorbeeld zijn niet bepaald beslissingen die je relatie makkelijker of beter maken. Je neemt je relatie namelijk mee en die verandert daar niet zomaar in positieve zin door. En je zorgt er voor dat het alleen maar moeilijker is om van elkaar af te kunnen.
    Ik weet dat een relatie meer is dan alleen je partner als persoon, je heb ook voordelen van de financiën, wonen, samen zijn, gezamenlijk plannen kunnen maken, niet alleen zijn, etc.... Maar die dingen moeten niet de reden zijn om bij iemand te blijven..
    Persoonlijk vind ik het heel belangrijk om zelfstandig en onafhankelijk te zijn. Oftewel: voldoende financiën zodat ik mijzelf (en in mijn geval ook mijn kinderen) kan onderhouden: huis betalen, vaste lasten, kleding, voedsel.
    En voldoening halen uit wat ik doe: werk, vriendschappen, relaties.
    Op deze manier hoef ik nergens te blijven als ik niet tevreden ben, omdat ik niet afhankelijk ben.

Als dit dus allemaal echt is wat je schrijft: werk aan jezelf meisje! Zorg ervoor dat je je je zaken goed voor elkaar heb... Ja dat kost allemaal tijd, maar zonder aan jezelf te werken gaat die tijd ook voorbij en zit je over een aantal jaren nogsteeds in een situatie waar je niet gelukkig van zal worden.

Marchella en Be Happy vinden dit leuk.
  3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

#83 Be Happy, 21 jul 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2017
    Ik vind het ook een beetje een vaag verhaal, maar het is dan ook weer vakantietijd.
    19 jaar en dan al in de MMM? Om daarin terecht te komen, moet je volgens mij al minimaal 1 jaar aan het proberen zijn om zwanger te worden. Dus vanaf je 18e ben je dus al bezig of wellicht al eerder en daarna dus naar de huisarts gegaan. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand op die leeftijd al heel snel doorverwezen wordt naar een ziekenhuis voor behandelingen. En ook gelijk ICSI.
    Daarbij komt ook nog eens dat je allerlei vragenlijsten in moet vullen om uberhaupt in aanmerking te komen voor vruchtbaarheidsbehandelingen.
    Je woont ook nog thuis en niet samen. Je hebt geen inkomen en als ik tussen de regels door lees wil je eigenlijk ook helemaal niet werken....Heel vreemd dat je dan zomaar in aanmerking komt voor de MMM. Maar het zal het maar voor waarheid aannemen.

Edit: je berichtengeschiedenis even gelezen. Ik zie dat je inderdaad ook gescreend bent door een psycholoog.

Verder ben je nog erg onvolwassen in je denken. Je gaat er vanuit dat een kind niet veel kost. Nou... je moet luiers hebben (niet goedkoop), kunstvoeding (als je geen borstvoeding geeft), kleertjes..En in het begin is alles nog niet zo duur, maar je vergeet voor het gemak even dat een kind ook groter groeit. En dus een eenpersoonbed nodig heeft met allerlei beddengoed en matras. Grotere kleding. Fietsen die hoe groter hoe duurder zijn, ook tweedehands. Sport krijg je nog. Zwemles is ook niet goedkoop. Opvang is ook niet gratis. Een spaarrekening met geld daarop voor spullen die kapot gaan (denk alleen al aan een wasmachine) is ook nodig.

Waarom gaan jullie niet eerst samenwonen? Of beter nog: aan jullie relatie werken? Waar en waarvan wil je je kind gaan opvoeden?
    Verplaats jezelf ook eens in je toekomstige kind. Zou dit de ideale situatie zijn voor je kind om in op te groeien? Als jij het kind was, zou je dan blij zijn met het feit dat je in deze situatie op moest groeien?

4. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Wat een reacties hier zeg.

Ik zal ongetwijfeld half ZP over me heen gaan krijgen, maar ik weet wel dat wanneer mijn 19jarige dochter met zichzelf in de knoop zit, een stressvolle relatie heeft, 2 jaar thuis zit en in tranen uitbarst vanwege een baan ik toch echt in de eerste instantie zou proberen te achterhalen waar die gevoelens vandaan komen, voordat ik ga oordelen.

@ts is er iemand anders waar je wel goed mee kan praten (eventueel een psycholoog?) die je kan helpen om je gevoelens op een rij te zetten en eventueel een stukje zelfvertrouwen te herstellen zodat je er wat positiever in kan gaan staan om weer aan het werk te gaan? Is een jobcoach misschien een optie?

Sleepless vindt dit leuk.
  5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wat ik vind?

Dat je zou kunnen stoppen met piepen.
    In de eerste instantie hulp voor jezelf zou kunnen zoeken als je je zo voelt.
    Eerst aan je relatie werken voordat je een onschuldig kind op de wereld gaat zetten.

En die baan aannemen zonder te klagen. Ga het eerst maar eens doen in plaats van vooraf huilen.
    Ik werkte op die leeftijd 6 dagen. En mijn relatie heeft het overleefd.
    Mijn hemel..
    zachte heelmeesters..
    Ga wat doen! En geef jezelf een schop onder je hol.

Sado vindt dit leuk.
  6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Maar wij zijn haar moeder niet he ;) En TS heeft heel volwassen wensen, maar komt totaal niet volwassen over; ik vind dat mensen daar best heel kritisch over mogen zijn.

username en Logan vinden dit leuk.
  7. In your eyes

Klopt, daarmee doelde ik ook op de eerdere reacties in de trant van 'als mijn dochter.. kreeg ze een schop onder haar hol'.

Ts komt op mij niet zo zeer onvolwassen over, maar wel als iemand die met zichzelf in de knoop zit.
    Mijn ervaring is dat er maar weinig mensen die langdurig thuis zitten dat doen omdat ze niet willen werken (wat ts ook al aan geeft, dat het niet aan het willen ligt) of luiheid is, maar dat daar vaak diepere problemen aan de grondslag liggen.
    Ik ben van mening dat ts beter af is door eerst die problemen te gaan onderzoeken en aanpakken voordat ze verder gaat (met werk, haar relatie en kinderwens) en daar op langere termijn meer aan kan hebben dan haar nu te veroordelen en 5 pagina's aan 'schop onder haar hol' te gaan geven.
    Ik vind de reacties dan ook erg hard, en getuigen van weinig empathie. Daar mag ik ook kritisch over zijn ;)

meiklokje vindt dit leuk.
  8. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    #88 Sophie221, 21 jul 2017
    Laatst bewerkt: 21 jul 2017
    Precies dit!

Mijn zoontje is nu 4 maanden. Mijn vriend en ik draaien om en om dag, avond én nachtdiensten. We zien of spreken elkaar eigenlijk totaal niet want als de een hem vast heeft moet de ander bijslapen. Zeker nu hij medische problemen hebben we geen moment samen.

Daarbij moet ik zeggen dat als je twee kinderen bent er constant wel iemand aan het verzorgen is. Dus je tijd wordt echt anders met elkaar. En ook wij moeten tijd maken. Iets met tropenjaren..

Verder ben ik het wel eens met in your eyes dat je harde kritiek krijgt. De rode draad daarin (dat je je leven op orde moet krijgen en de baan moet nemen) die klopt maar het wordt soms wel heel hard neergezet. Heb je hulp om je leven op orde te krijgen?

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je hebt haar berichtengeschiedenis ook allemaal wel gelezen of baseer je je nu puur en alleen op dit topic? Verder ben ik het wel met je eens hoor.

10. Thinkpositive

13 jan 2017
    68
    1
    8
    .
    Hasselt
    Wow.
    Kijk na een dag nog eens hier en moet zeggen; wat een mooie reacties van jullie!
    De helft van jullie weten maar half waar ze over praten.

1. Ik woon niet thuis, ik woon al bijna 2 jaar officieel samen.

2. Ik kan momenteel niet terug naar school omdat we financieel krapper zitten en daarbij is het jullie zorg niet of ik wel of geen diploma heb. werk is werk, met of zonder diploma.

3. Ik ben geen 'prinses' en voel/gedraag me ook niet zo. Oordelen is makkelijk als je mij niet helemaal kent. Jullie weten alleen wat ik hier plaats maar verder weten jullie niks.
    En daarbij op Internet komen dingen vaak anders over dan ze zijn.

4. Ik wil wel werken, wil gerust dagdienst en zelfs nachtdiensten draaien maar dit zijn uren die ik minder hard waardeer en waar ik dus bij twijfelde om meerdere redenen. Ongewild (niet gewild dus zoals jullie zeggen)) lang tuiszitten kan mensen onzeker maken.
    Met andere jobs heb ik nooit problemen gehad maar werd ik gewoon niet aangenomen.

5. Ik heb duidelijk gezegd in mijn beginpost dat ik mijn piercings wil uit doen zonder problemen en dit ook altijd bij eventuele toekomstige werkgever heb gezegd.

6. Problemen in mijn relatie weten jullie niet alles over. Wij hebben heel veel problemen gehad, waardoor wij ons traject in de mmm op pauze gezet hebben. We hebben al héél hard gewerkt voor onze relatie maar hij staat nog niet op punt en is dus nog altijd werk aan. Daarom gaan we pas over enkele maanden terug naar de gynaecoloog om te starten. En daarom heb ik enerzijds bang dat mijn relatie terug slechter word omdat we elkaar haast niet meer zien.
    Ik ken mijn relatie beter als jullie. Jullie weten niet alles en kunnen daarom ook maar half oordelen over de situatie.

7. Ik heb nergens gezegd dat ik de job niet WIL aan nemen, heb gezegd dat ik bang heb om verschillende redenen, met mezelf in de knoop lag rond de hele situatie en dus niet meer wist wat doen.

8. De reden dat ik zo vroeg aan kinderen begin? Dat is ieder zijn/haar eigen keuze, ik moet mij niet verantwoorden aan jullie. Mensen die ons kennen (familie/vrienden) weten de reden en zien er het kwaad niet van in. Niemand heeft ons tot nu toe gezegd om te wachten.
    Er hebben 12(!) mensen waaronder onze gynaecoloog, een psycholoog, psychiater en andere dokters een vergadering gehad over ons en ZIJ hebben beslist dat wij volwassen genoeg zijn om een kind te krijgen. Ik heb jullie oordeel/mening niet nodig.

9. Ik heb gisteren nog heel de avond nagedacht en had besloten om naar het gesprek te gaan en de job aan te nemen als ze mij willen. De werkuren pak ik er bij, kan nog steeds verder solliciteren en ondertussen heb ik tenminste werk.

Ben vandaag naar het gesprek geweest en ze gaan mij morgen terugbellen aangezien er nog 1 andere persoon ging komen. Maar ze waren zo goed als zeker dat ik volgende week kan beginnen.

Sleepless vindt dit leuk.
  11. In your eyes

Nee, ik lees over het algemeen geen berichtgeschiedenis, ik ben van mening dat als het van belang is voor het onderwerp ts dat zelf kan delen. Zeker ook omdat mensen altijd onderhevig zijn aan verandering, een topic/situatie van een tijd geleden hoeft niet te betekenen dat dit nog actueel is.
    Mijn mening is puur gebaseerd op mijn eigen ervaringen.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Top! Hopelijk krijg je de baan, dat is een stap in de goede richting!

En over ICSI: het is een omslachtig traject dat een zware wissel trekt op je relatie. Ik vind het ook wel bijzonder dat dit al kan bij iemand van 19, tijd zat zou je denken.

Sommige reacties hier waren hard maar dat komt omdat niemand het hele verhaal kent natuurlijk.

13. Thinkpositive

13 jan 2017
    68
    1
    8
    .
    Hasselt
    Ik hoop het ook, niet de ideale job qua uren maar het is een begin. En kan van daaruit ook verder.

Dat de hele mmm zwaar is weet ik, mijn schoonmoeder heeft ook icsi gedaan en heb verder ook genoeg informatie gezocht en gepraat met verschillende mensen dus weet wel dat het erg zwaar is. Daarom dat wij ook de keuze gemaakt hebben om nog even te wachten en eerst onze relatie terug op de rails te krijgen om daarna weer verder te gaan.

14. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    Super dat je er toch voor gaat! Je kunt inderdaad altijd verder solliciteren mocht het niet zijn wat je wilt.

Ik ga duimen dat je de baan krijgt.
    Laat je weten of je het bent geworden?

15. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Wat betreft je reactie omtrent opleiding, je krijgt best veel terug van de belastingdienst als je zelf een studie bekostigd. Een alternatief is opleiding en werken tegelijk. Je mogelijkheden worden zoveel groter met een opleiding en je kan ook je wereld veel groter maken. Ik zou je zeker willen adviseren dat te doen. Als je eenmaal kinderen hebt is de drempel veel groter om aan een opleiding te beginnen.

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    Ts, mag ik vragen waarom je het idee hebt dat er geen geld is voor een opleiding? Voor studiekosten zijn er genoeg potjes, volgens mij kan je zelfs nog iets aan beurs krijgen als je ouders niet kunnen of willen meebetalen aan je studie? Collegegeld kan je sowieso lenen. En anders kan je nog bbl of duaal doen, of studeren met een klein baantje ernaast zoals de meerderheid van je leeftijdsgenoten doet. Als je fiscale partners bent, kan je jouw studiekosten ook nog aftrekken bij je man (dus tot wel 52%)
    Nadeel van een flutbaantje is dat het meestal niet meer wordt dan dat. Waar zie je jezelf over 10 jaar? Nog steeds achter de kassa? Als huismoeder, en is dat realistisch gezien de carrièreperspectieven en gezondheidsproblemen van je partner?
    Als je een betere baan wil, is dit het moment om daar de voorbereidingen voor te doen met een studie. Je hebt je handen vrij!

En eerlijk, probeer toch meer in "kan wel" dan "kan niet" te denken. je schrijft in je openingspost dat je geen kansen krijgt. Kansen krijg je niet op een blaadje, daar moet je zelf achterheen, en als je enthousiasme overkomt gaan er deuren voor je open!

17. Thinkpositive

13 jan 2017
    68
    1
    8
    .
    Hasselt
    Ik heb verschillende oplossingen gezocht om terug te gaan studeren. Maar neen, we kunnen hier in België geen studielening of dergelijke krijgen.
    Heb mezelf al langer voorgenomen om als ik werk een deel aan de kant te zetten om binnen een paar jaar voor mijn studie orthopedagogie te gaan.
    Nu zijn daar gewoon geen mogelijkheden voor, ben al naar verschillende instanties gegaan maar zonder succes.

En qua job maakt mij niet uit wat ik uiteindelijk doe, als mijn studie niet door kan gaan ben ik met minder ook tevreden.
    Heb in de tijd dat ik thuis zit ook voor poetsbureau's, fabrieken, ect. gesolliciteerd maar werd niet aangenomen wegens gebrek aan ervaring.
    Werk is werk en zolang je een inkomen hebt maakt het niet wat je doet hebben ze mij altijd gezegd.
    Dus het maakt voor mij persoonlijk niet uit of ik nu poetsvrouw of advocate ben, zolang ik een inkomen heb ben ik content.

Ben de helft van mijn leven opgegroeid bij mijn alleenstaande moeder wie drie kinderen heeft en jaren van een uitkering en voedselpakketten leefde omdat het niet anders ging; en nee ze was niet te lui om te werken.
    Ze is uiteindelijk zelfs een tijd dakloos geweest.
    Als je dat leven gehad hebt ben je niet meer zo kieskeurig qua job keuze.
    Je gaat gewoon werken om nooit nog in die situatie terecht te komen, of je dan werkt als poetsvrouw of advocate maakt je écht niet meer uit.

En enthousiasme tijdens sollicitatiegesprekken is nooit een probleel geweest voor mij, ben altijd gemotiveerd om te werken, wat voor werk dan ook.

18. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je bent van België? Dan kan je toch eerst je diploma voor de middenjury halen? En als je daarna voor een knelpuntberoep verder studeert, krijg je een werkloosheidsvergoeding én wordt een groot deel van je studie betaald. Zonder middelbaar diploma vrees ik dat je maar heel weinig kansen op de arbeidsmarkt zal krijgen. En in België toekomen met één loon is quasi onmogelijk.

19. Thinkpositive

13 jan 2017
    68
    1
    8
    .
    Hasselt
    Dat ik mijn diploma via middenjury kan halen klopt inderdaad, maar de slaagkansen van middenjury liggen alles behalve hoog.
    Daarom dat ik wil sparen om mijn hbo orthopedagogie te halen, dan heb ik ook direct mijn diploma middelbaar onderwijs.
    Kostprijs is uiteindelijk meer maar de tijd die ik eraan besteed is even lang en ik bereik uiteindelijk meer als ik voor mijn hbo ga.

Zelfs al ga ik nu direct terug studeren (niet dat er de middelen voor zijn) in eender welke vorm; middelbaar onderwijs, hbo of middenjury dan ben ik sowieso 3 jaar verder voor ik mijn diploma heb dus dat is geen oplossing.
    Heb genoeg mensen en instanties gesproken en ze raden allemaal aan eerst te werken en daarna voor mijn hbo te gaan.

En toekomen met 1 loon is zo goed als overal moeilijk, dat zal ik niet ontkennen.
    Maar het is écht niet onmogelijk, ken nog mensen die van 1 loon leven met 2 of zelfs 3 mensen.
    Het is dus zeker mogelijk maar je moet ook weer niet verwachten dat het een leven met veel luxe is..

20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar denk je dan echt dat je nog je tijd gaat stoppen in studeren eens je een job hebt én kinderen? Daar moet je toch echt al véél energie voor hebben. Ik vind het knap dat je een toekomstplan hebt, maar met kinderen erbij maak je het jezelf nog zoveel moeilijker.

Deel Deze Pagina