lig nu in het ziekenhuis...weeen begonnen met 28 weken....

Discussie in 'Prematuur' gestart door petty, 18 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petty

    petty Actief lid

    10 jul 2007
    451
    0
    0
    hahaha geeft niet joh, idd je hebt ze heel wat zien komen en gaan, nou ik heb sinds vanmorgen ook al buurvrouw nummer 5 naast me liggen.

    ja dat is het echt hoor, dat merk ik ook gewoon dat je geen controle hebt over je eigen lichaam, bah! en weetje ik werd er gewoon chagrijnig
    van! puur omdat ik zoiets had van jaaah hallo, nu nog niet dat was niet de afspraak, je blijft op z'n minst nog maar even zitten tot 30 weken hoor! hahahaha
    maarja kan niet meer doen dan afwachten...

    och jeetje, nu ik dat zo lees van jou van de bevalling kan ik me dat heel goed voorstellen hoor..er gaat op dat moment ook zoveel door je heen zeg...poeh...maar ik ben super blij voor jullie dat het goed is gekomen en dat het tot nu toe nog steeds goed gaat met jullie zoontje Rio!

    nou weetje, ik ben daar dus nog steeds niet geweest, vind het wel jammer, heb het al diverse malen aangegeven maar ze zeggen het is druk en dan komen dit soort dingen er gewoon niet van, evenals een kinderarts..heb er nog geen 1 gesproken..best jammer..
    ik zou best willen kijken maar ik weet niet of ze dat hier wel ok vinden als ik dat op eigen initiatief zou doen. hhmmm..weetje ik wacht er toch nog maar even mee, tot ze het hier aangeven plus dan kan mijn man ook mee snapje? hoe gaat het nu met hem dan? met ademnhaling enz? krijgt hij hulp of kan hij het zelf? krijgt hij voeding via infuus? nog geen infecties?

    maar wat fijn dat je naar huis mag zeg! :D
    hoe werkt dat dan, mogen jullie dan iedere dag langs komen op vaste tijden of mag je komen en gaan wanneer je zelf wilt?

    lief dat je dat zegt, maar ik krijg echt van alle kanten lekker eten voorgeschoteld hihihi dus dat zit al helemaal goed. vanavond neemt mijn schoonmoeder heerlijke nasi met kip voor me mee..jammie! :p

    oh krijg een schoon bed, tot zo

    xx
     
  2. sara26

    sara26 Actief lid

    22 mei 2008
    101
    15
    18
    Vrouw
    Purmerend
    Ja heerlijk dat ik naar huis kan. Ik hoop dat ik me der nog thuis voel :) . Ik mag zo vaak langs gaan als ik wil maar in de praktijk zal het 2 keer per dag zijn en dan wat langer. Anders breekt het reizen en kolven en je normale leven je zo op, daar heeft mijn kleine man ook niets aan.

    Rio doet het nog steeds goed, hij is een pittig tevreden mannetje zegt de verpleging. Dus dat is fijn. Ga hem straks wel met pijn in mijn hart achterlaten hier, maar hij is in goede handen, de verpleging is zo lief.

    Gewoon blijven vragen aan de verpleging om een intro op de couveuse afdeling, is veel prettiger om je voor te bereiden, en dan kan inderdaad je man ook mee, is waarschijnlijk beter.

    Nou meid, heel veel succes! Ik spreek je via hier zowieso en misschien wip ik een keer bij je langs als je dat gezellig vind.

    xxx
     
  3. petty

    petty Actief lid

    10 jul 2007
    451
    0
    0

    haha ja dat zal wel ff wennen zijn zeg na zoveel weken ziekenhuis!
    oh dat is wel fijn dat je kan gaan wanneer je wilt.
    wat is nu ongeveer de schatting die ze kunnen geven dat jullie kleintje nog moet blijven?

    een pittig tevreden mannetje hahahah zo schattig! super ben heel blij voor jullie!

    ja is goed, ik ga het zeker doen, ik wil daar toch echt even kijken!

    tuurlijk als je zin en tijd hebt mag je altijd ff komen kijken, gezellig!
    en idd we spreken elkaar nog wel via hier beetje op de hoogte houden enzo altijd leuk! :D

    nou meissie zet em op, en hou je taai, sterkte nog de komende tijd en vooral genieten!

    xxx petty ;)
     
  4. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ sara

    Sterkte met naar huis gaan.
    Ik vond het zo moeilijk!
    Maar ja je kindje is daar op de juiste plek.

    @ petty

    Britt heeft 3 weken in het WKZ gelegen en 4 weken in amersfoort
     
  5. sonya one love

    sonya one love Niet meer actief

    chedella heeft 3 weken op de ic gelegen... daarna nog ruim 5 weken
    in een gewoon streek ziekenhuis..
    je schrikt mischien van al die weken!
    maar je zit er dan zo midden in dat je geen besef van dag of tijd hebt..
     
  6. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ sara: veel sterkte met naar huis gaan... Aan de ene kant wil je graag in je eigen bed slapen, maar aan de andere kant wil je je kind niet achter laten..

    @ petty: mijn uk heeft 2 dagen op de IC in de Vu gelegen, daarna 4 weken streekziekenhuis. Hij was net 36 (zwangerschaps)weken toen ie naar huis mocht! Dus hier vrij snel!
     
  7. sara26

    sara26 Actief lid

    22 mei 2008
    101
    15
    18
    Vrouw
    Purmerend
    oh jongens, zit de hele tijd te janken. Mis mijn mannetje zo, ik zit op een kwartier rijden van hem maar het lijkt wel alsof hij in een ander land ligt. Wil de hele tijd naar hem toe. Maar ja ga zo even bellen.

    xxx
     
  8. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ sara

    Dikke knuffel.. huil maar even lekker.
    Want er is veel gebeurd.... probeer ook goed je rust te nemen want uitgeput moet je niet raken.
    Als ze thuis komen is het fijn om uitgerust te zijn.
    Ik ben de laatste 2 weken niet meer elke dag 2x gegaan.. wilde het eigenlijk niet maar was blij dat ik het gedaan heb.
    Want is dan best wennen als ze thuis komen hihi.
     
  9. sara26

    sara26 Actief lid

    22 mei 2008
    101
    15
    18
    Vrouw
    Purmerend
    Thanks!

    Ben vanochtend om 7.30 gelijk naar hem toe gegaan, Hebben heerlijk gebuideld en heb hem verzorgd. Het is zo een tevreden mannetje. Hij heeft vanacht wat dipjes gehad, hij had er ook een toen ik er was, schrok er wel van. Hadden jullie kindjes dit ook, en komen ze daar overheen? Hoop zo dat hij het goed blijft doen. Hij gaan nu 12 x 10 ml eten dus dat word steeds verhoogd.

    Nou ik ga even wat eten.

    xxx
     
  10. mj24

    mj24 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    he sara, idd huilen mag best en een dagje minder gaan mag ook. ik had ook continu het gevoel dat ik bij mijn meiden moest zijn, maar het is nog een lange weg, dus spaar ook je krachten voor als hij straks thuis komt ;)
    en dipjes horen erbij en natuurlijk gaan die weg. word steeds minder, maar soms ook een dagje wat meer omdat er erg veel gevraagd word van die kleine schat en daar kan hij best moe van worden. Ik had op een gegeven moment de instelling dat zolang de verpleging geen paniek hadden had ik dat ook niet. Wat ik op een gegeven moment deed was 1x lang gaan, soms een hele dag, maar dan de avond wel op de bank ploffen. vond ik minder vermoeiend dan op en neer gaan. en lekker suffen of zelfs slapen tijdens het buidelen. heerlijk was dat.

    Petty hoe is het vandaag? Morgen 30 weken, goed zeg. De duimen draaien hier. Meestal zeggen ze dat de kinderen tot de uitgerekende datum in het ziekenhuis blijven. Op een gegeven moment mogen ze naar het streekziekenhuis. Mijn meiden hebben 6 wkn op de IC gelegen van het VU en toen nog 5 in het OLVG. met 36wkn mocht ik ze mee naar huis hebben. (was best pittig he moon toen ze thuis waren :) )
     
  11. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ja heeft Britt ook gehad.
    Ze was 36 weken toen het helemaal over was.
    Dus het kan een poosje duren.
     
  12. petty

    petty Actief lid

    10 jul 2007
    451
    0
    0
    hey meiden ben ik weer even kort.
    ben inmiddels overgeplaats naar antwerpen omdat zaterdag de bevalling op gang kwam en er geen enkel ziekenhuis meer plek had! hoe erg! drama vond ik het zeg....maar wat een wonder, de bevalling heeft niet doorgezet, die kleine had zich bedacht, heb weeenremmers opnieuw gekregen en infuus. het is weer rustig in mijn buik, heb alleen wel al 5cm ontsluiting best een eng idee. maarja elke dag is er weer 1. vandaag kinderarts gesproken en zij kon ons op ons hart drukken dat we ons eigenlijk geen zorgen meer moeten maken op de overlevingskans omdat dit al 90 procent!

    sara jammer dat ik je niet meer zie nu, had je nog wel even willen spreken maar voorlopig kom ik hier niet meer weg. ik mis echt heel erg de lieve verpleegsters in adam en de goede voorzieningen, tis echt een ramp wat dat betreft! maar de medici zijn hier wel heeeel erg goed. ik hoop dat alles nog steeds goed gaat met jullie kanjer Rio!

    vandaag toch nog de 30 weken gehaald, we zijn zo blij! tis echt ongelooflijk...

    liefs
    xxx
     
  13. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ petty

    Jeetje meis.. wat ver van huis!
    Hoe doet je man/vriend dat?
    Gelukkig zit de kleine nog warm in je buikje.
    Ja de kans is nu heel groot.. van 31 weken houden ze het ook niet meer tegen.
     
  14. sara26

    sara26 Actief lid

    22 mei 2008
    101
    15
    18
    Vrouw
    Purmerend
    Petty,

    Neeeee wat gaar. En zo toevallig, gisteren had ik een heel gesprek met de vaste verpleegster van Rio die vertelde me dat alle ziekenhuizen met nicu nu vol zitten en mensen naar Antwerpen moesten, en nu ben jij dat. Wat stom! Hopelijk blijft je toetie nog even zitten maar inderdaad wel een gek idee dat je al 5 cm hebt. Bij mijn dochter ging het ook sluimerend en opeens had ik 10 cm. Maar gelukkig heb je inderdaad die 30 weken in je zak.

    Hoe ben je vervoerd? Met een ambulance, wat een rit zeg dan! pfff moet er niet aan denken. Wel fijn dat de medici erg goed zijn! Wat gebeurd er als er wel weer plek in je omgeving is? Mag je dan terug? Jezus vind het echt stom voor je.

    Rio doet het goed, hij was vandaag 30 gram aangekomen en hij is nu zijn snorkel kwijt en mag twee sprietjes in zijn neus met minder druk, zo gaan ze de hulp met beademing afbouwen. De verpleegster zei dat als hij zich zo houdt dat hij dan over 2 weken naar Amstelveen mag, ik hoop het zo!

    xxxx
     
  15. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ petty: jeetje wat een eind! Hoe doet je ma'/vriend dat inderdaad? heen en weer pendelen? Hopen maar dat je je uk nog ff binnen houdt!

    @sara: goed nieuws! wat een bikkeltje is die Rio van jou!
     
  16. mj24

    mj24 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    petty heel veel sterkte. hou vol meid, kan je lekker in nederland bevallen in een streekziekenhuis. ik geloof na 32 weken mag dat.

    sara, sterke vent heb je. geniet vandaag weer van hem
     
  17. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    hallokes,

    wil effe inbreken. Ik ben belgische en je bent in antwerpen in heeeeeeeeeeel goede handen. Ik hoop dat je kleintje nog enkele tijd in je buikje mag blijven, hoe langer hoe beter he ;)

    Moon, ik wist niet dat je zo vroeg bevallen was.
    Ik zit thuis sinds een maand met contracties, rust en nog eens rust. Morgen 3d echo en hopelijk krijg ik de dag nadien goed nieuws als ik bij de gyn mag komen, hopelijk mag ik stilaan terug gaan werken ben het thuis zitten zo beu.
     
  18. petty

    petty Actief lid

    10 jul 2007
    451
    0
    0
    hey meid,

    tjah tis wat he, ik baalde ook zooo erg! niet te geloven...maarja helaas we hadden geen keuze! die rit in de ambulance was niet echt een pretje..je probeerd je te concentreren op je lichaam maar ondertussen vlogen we de weg over en scheurden we door de bochten heen dat ze me met 2 man moesten vasthouden anders lag ik zo naast de brancard! en terwijl je daar ligt gaat er zoveel door je hoofd! wat nou als ik plotsklaps ga bevallen hier in de ambulance? oh vreselijk was het..
    ahfijn wonder boven wonder zijn we weer wat dagen verder en zit die kleine nog in mijn buikie...thank god! ;)
    ik moet wel zeggen dat het hier erg goed is hoor...ik krijg hier veel meer controle en ze leggen je veeeeel sneller aan het ctg, plus je krijgt hier extra medicatie wat ik in het amc nog nooit over gehoord heb. krijg ook elke avond een prikje in mijn been voor trombose en ik heb geweldig sexy kousen aan om de doorbloeding van de benen omdat je de hele dag stil ligt. lig ook nog steeds aan het infuus wat ook zorgt voor weeen te remmen, iets wat men in nederland niet doet vanwege bezuinigingen. en ik ben opnieuw weer aan de Adalat 4 keer per dag vanaf dat ik hier lig, ze gaan hier dus gewoon door, ipv stoppen na 48 uur...

    ik heb inmiddels ook met een kinderarts gesproken en we zijn erg blij dat zij ons kon gerustellen dat wij ons geen zorgen hoeven te maken of het kindje het overleeft, mocht het nu komen. ze zegt met 30 weken is het echt heel goed te doen de kansen zijn 90%!

    maar tuurlijk telt iedere dag als zeer belangrijk dus we hopen maar dat het rustig blijft..al zegt mijn gevoel dat het niet heel erg lang meer gaat duren. het was gisteravond ook toch weer onrustig maar nu weer weg gezakt.

    mijn man slaapt in een verblijfhuis 200 meter van het ziekenhuis, dat is wel een super fijn idee. maarja zoals morgen moet hij wel even terug naar nederland en slaapt hij daar en komt hij de volgende dag weer terug..en dat vind ik dan weer heel naar....stel je voor het gaat gebeuren..en dan? dan moet hij nog als een gek hierheen rijden hopende dat het verkeer mee zit enz..bah doodeng!
    maarja ik probeer me daar niet al te druk om te maken. als ik moet bevallen dat moet het maar zou het wel heel erg vinden dat er niemand bij is...

    in principe zal ik hier wel blijven sowieso tot dat ik 32 weken ben wat ik begreep. en dat heb ik ook liever. ik wil niet meer worden overgeplaats naar adam ook al mis ik het daar heeeeeel erg, en baal ik enorm dat ik hier zo alleen ben maar ik wil echt niet meer het risico lopen dat ik daar aan kom en ik moet weer bevallen en het is weer vol!
    ze vinden dat hier ook een hele rare mentaliteit..hier is het zo dat als je op deze afdeling ligt er een couveuse vrij blijft voor jouw baby tot dat jij bevalt..klaar! mocht er een spoed tussen komen hebben ze daar ook nog extra voor vrij. je wilt ook niet weten hoeveel nederlanders hier liggen, tis n iet te geloven!

    ooooh wat fijn dat het zo goed gaat joh! ik hoop het voor jullie dat hij naar amstelveen mag! ben je nu al thuis ja toch? wel prettig he in je eigen omgeving eigen bedje, enz enz...hoe voel je je verder?

    liefs petty xxx
     
  19. petty

    petty Actief lid

    10 jul 2007
    451
    0
    0
    hey hallo! haha je mag inbreken hoor!

    ja dat klopt dat heb ik nu ook ervaren dat het hier erruuuuug goed is! geweldig! alleen waar ik wel moeite mee heb is dat de belgen toch wel heel afstandelijk zijn. niemand schud je de hand of stelt zich voor. maarja ik ben er nu al aan gewend geraakt hihihi...
    idd, elke dag in de buik is weer een dag minder in de couveuse! ;)

    jij ook verder veel suc6 nog in je zwangerschap..en hou idd goed je rust!
     
  20. sara26

    sara26 Actief lid

    22 mei 2008
    101
    15
    18
    Vrouw
    Purmerend
    He Petty,

    Fijn dat je met een arts gesproken hebt en dat je meer medicijnen krijgt. Met mij gaat het redelijk, fysiek prima maar mentaal toch veel ups en downs. Maar dat hoort erbij. Helaas merk ik dat mijn borstvoeding gaat terug lopen, baal daar zo van! Heb echt zo een loser lichaam alles lukt niet. Morgen maar even een lactatie kundige bellen voor tips.

    Hou het nog even vol.

    xxx
     

Deel Deze Pagina