lig nu in het ziekenhuis...weeen begonnen met 28 weken....

Discussie in 'Prematuur' gestart door petty, 18 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ Sara: probeer het niet zo te zien hoor! Ik weet dat dat het eerste is wat je denkt (hier hetzelfde destijds), maar het ligt niet aan jou of je lichaam.
    Ook hier is een reden voor, alleen je komt er dus niet achter wat die reden is (heb ik zelf ook erg mee geworsteld). En achteraf kom je er achter dat je fysiek (en mentaal!) juist heel sterk bent dat je jezelf hier doorheen hebt weten te slepen!
    Dat je voeding terug loopt is helemaal niet raar; je hebt ook veel spanningen.. ik vergat zelf ook om genoeg te drinken.. Gewoon blijven proberen en als het niet meer gaat dan is het heel jammer maar ook niet jouw fout!

    De meeste vrouwen vinden een pasgeboren kindje sowieso al zwaar en dit doe jij er allemaal nog bij! Dus huil lekker uit als je het nodig hebt en ga daarna weer lekker naast het oventje (= couveuse) van Rio zitten en lekker met hem buidelen en genieten!

    Sterkte en geniet ook een beetje....
     
  2. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ sara

    Bij mij liep het ook een beetje terug.. toen ben ik meer gaan kolven en naar een foto van haar gaan kijken en toen ging het als een tierelier ;)

    En als het niet lukt dan is het niet anders.
    Het is geen baby die aan je borst drinkt en je hebt dan je best gedaan.
    Meer kan je echt niet doen.
     
  3. iniemienie

    iniemienie Actief lid

    23 feb 2006
    241
    0
    0
    Verzorgende in de thuiszorg
    Ook hier liep de bv terug hoor.... Zoals velen ben je gewoon druk met je kindje, eventueel op en neer reizen etc etc. Das helemaal niet erg. Ik ben er na 3 maanden toch echt mee gestopt. Vond het niet leuk maar ik was steeds bezig met kolven, voeden, kolven, voeden. Ook daardoor liep mijn bv achteruit. Maar heb de keuze gemaakt om te stoppen en af te bouwen destijds en het voelde goed! Ze had ook het beste gehad en echt meid voel je absoluut niet schuldig...... Denk dat een ieder die hier zit dat echt heeft meegemaakt.

    Geniet lekker van je kleintje.... lekker kroelen en buidelen. Heeeeeeeeeeeerlijk!

    Succes meid!

    Liefs Shir
     
  4. mj24

    mj24 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    sara veeeeel drinken, is echt belangrijk en misschien naast de couv kolven terwijl je je kleintje ziet?
     
  5. petty

    petty Actief lid

    10 jul 2007
    451
    0
    0
    Hoi meiden,

    inmiddels weer wat dagen verder en we zijn inmiddels trotse ouders van een zoontje genaamd Samir. hij is nu 2 dagen uit en doet het tot nu toe hartstikke goed. bij de geboorte gelijk al een goede start gemaakt, en heeft tot nu toe geen beademing etc nodig gehad. hij is heel sterk en vermaakt zich prima. hij heeft vanmorgen lekker 2 uurtjes bij me gebuideld voor de 3e keer alweer! heeeeerlijk is dat toch! zelf bij papa heeft hij al lekker op zijn borst gelegen dat vond hij ook zo fijn! hij ligt ook niet in een couveuse maar in een verwarmd bedje met dekentje etc. het eten gaat nog niet helemaal lekker dus daar doen ze rustig mee aan. dat schijnt normaal te zijn. hij woog 1700 gram bij zijn geboorte en is nu wat afgevallen maar ook dat is normaal, vanmorgen zat hij op 1565 geloof ik. hij is 42.5 cm klein hihi....
    ik lig nog steeds in antwerpen en zal waarschijnlijk maandag of dinsdag naar huis mogen. maarja nu maar hopen dat ons mannetje het goed blijft doen zodat hij kan worden overgeplaatst naar nederland maarrrrr....is er wel plek? we hopen het zo...het is echt geen doen om elke dag op en neer naar antwerpen te moeten rijden vanuit lelystad! en het idee dat mijn zoontje zover bij mij vandaag ligt maakt me gek! gisteravond had ik een enorme dip, ik heb zo gehuild....ik voelde me zo naar..leeg..en had het zo met mijn zoontje te doen...hij ligt daar alleen en ik kan niets voor hem doen..ja er zoveel mogelijk voor hem zijn...maarja het gaat vandaag wel weer beter gelukkig..af en toe een dipje is normaal lijkt mij...

    @ sara: ik hoop dat het wat beter met je gaat meid, en voel je niet schuldig wat betreft je borstvoeding...ik kan helemaal geen borstvoeding geven vanwege mijn medicijngebruik ook dat vind ik moeilijk maar het is niet anders..jij hebt je best gedaan en kunstvoeding van tegenwoordig is ook heel goed! als alles maar goed gaat met jullie zoontje dat is het belangrijkste. ben je lekker thuis? was wel wennen zeker hahaha...

    ik ga weer ff liggen..voel me nog niet echt top, beetje dizzy enzo...

    doeg!

    xxx liefs!
     
  6. Malaika

    Malaika Fanatiek lid

    27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Petty, gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje. Wat fijn dat hij het zo goed doet. Ik hoop met je mee dat hij ook snel overgeplaatst mag worden, zodat hij lekker bij je in de buurt kan zijn.
    Logisch dat je af en toe een dip hebt. Dit is ook geen fijne kraamtijd, in ieder geval heel anders dan je had gehoopt. Sterkte en geniet van de buidelmomenten met je ventje.
     
  7. mj24

    mj24 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    petty gefeliciteerd met je zoon. geniet van hem
     
  8. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he petty vanuit de kempen in belgie wil ik je al een hele dikke proficiat wensen, kan je misschien niet verblijven voor slapen in een jeugdherberg die prijzen zijn niet hoog hoor. Zou zeggen logeer ondertussen bij ons maar heb er helaas te plaats niet voor ;) .
    Ik hoop dat alles goed blijft gaan met jullie zoontje en zou erg zijn dat er voor hem geen plaats zou zijn, maar in antwerpen is hij in heeeeeeeeeeeeel goede handen ;)
     
  9. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ petty: gefeliciteerd met jullie zoon! Probeer ook te genieten en ik hoop dat jullie een oplossing vinden met het heen en weer reizen!
     
  10. sara26

    sara26 Actief lid

    22 mei 2008
    101
    15
    18
    Vrouw
    Purmerend
    He Mop,

    Wat een heerlijk bericht! En wat een mooi gewicht. Wat fijn dat alles goed is gegaan, ben je spontaan bevallen of had je een keizersnee? Ik kijk de hele tijd op de afdeling of jij met je zoontje al komen, er is ruimte. Maar waarschijnlijk ga je naar een streek ziekenhuis want zo te horen heeft hij geen intensive care nodig. Hoe was de bevalling? Viel het mee of tegen? Ik hoop dat je straks met Samir naar Nederland komt.

    Dipjes heb ik ook vaak. Kan om alles janken heel irritant, maar ja lucht wel op. Het is ook niet niets, we hebben zo in de stress gezeten en dat komt nu beetje bij beetje los. En wat betreft borstvoeding, ik heb het maar geaccepteerd ik kolf wel maar produceer weinig, hopelijk kan hij straks nog aan de borst, we will see.

    Rio gaat goed, hij heeft nu een snorretje en dat trekt hij tot nu aan toe goed. Als hij het zo goed blijft doen dan mag hij volgende week naar Amstelveen. Ik ben net wezen kijken daar, is echt zo anders, heel rustig en veel netter en nieuwer (is net verbouwd).

    Mop geniet van je mannetje en praat en knuffel lekker met hem. Je zal zien dat hij echt reageert op jullie.

    Laten we contact houden!

    xxx

    sara
     
  11. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Gefeliciteerd!
    Mooie naam!
     
  12. Gwendolyne

    Gwendolyne Fanatiek lid

    13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Ik lees het nu allemaal pas, maar jee wat een verhaal! Gefeliciteerd met jullie kanjer!
    Hoeveel weken was je nu toen je beviel?
     
  13. petty

    petty Actief lid

    10 jul 2007
    451
    0
    0
    dankjewel :D
    ik ben uiteindelijk bevallen met 30 weken en 3 dagen.
    en tot op heden maakt hij het nog steeds hartstikke goed!
    we blijven hopen dat het stabiel blijft, maar hebben wel vertrouwen in ons mannetje, hij is zo sterk!
     
  14. petty

    petty Actief lid

    10 jul 2007
    451
    0
    0
    meiden, bedankt voor jullie felicitaties! hihi..

    vandaag heb ik zelf een top dag, ik voel me goed, en voel me apetrots dat ik mama ben! heb vannacht voor het eerst ook weer eens lekker geslapen ik had de 2 nachten ervoor hele erge nachtmerries, bah..dan werd ik zwetend wakker! maar gister een slaaptabletje gekregen en heerlijk geslapen zonder enige nare droom! net nog weer bij Samir geweest en ik kan mijn ogen niet van hem afhouden..ik ben gewoon verliefd op hem! hihi!
     
  15. pixie

    pixie VIP lid

    30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    van harte gefeliciteerd met je zoontje Samir
    wat goed dat hij het zo goed doet.
    ps. ik lees al een tijdje mee .. nooit gereageerd maar heb geaboneerd op deze topic omdat ik graag op de hoogte wou blijven :D
     
  16. petty

    petty Actief lid

    10 jul 2007
    451
    0
    0
    hey wijfie! :D

    daar ben ik weer, ja fijn he dat het zo goed gaat, nog steeds!
    de bevalling ging eigenlijk heel goed, geen keizersnede gelukkig! ik had op een gegeven moment wel 10 cm ontsluiting en mega persdrang maar mocht nog niet meepersen pffff wat viel dat even tegen zeg! die pijn was behoorlijk! uiteindelijk mocht ik meepersen dat vond ik de eerste keer wel een beetje eng, maar al snel had ik de smaak te pakken en vond ik het juist super om te mogen persen! ik kon eindelijk wat doen! en dat doet ook veel minder pijn! toen ik mocht persen heb ik er een half uurtje over gedaan en toen was hij geboren en heeft hij een paar tellen op mijn borst gelegen! de placenta werd kort daarna geboren gelukkig! ik ben niet geknipt en/of gescheurd. heb alleen wel gesprongen aders in mijn ogen, en een beurse plek bij mijn achterste hihi :oops: maarja dat komt puur door het persen. de dag na de bevalling en gister had ik ook spierpijn zeg! maar nu is dat ook al weer veel minder. ik voel me nog niet echt fit, wat slapjes, duizelig..maarja dat is ook niet gek, na zo lang te hebben gelegen en een bevalling erbij!

    dinsdag mag ik naar huis, en dan zullen ze ook bellen of er plek is in Adam AMC. Wat ik begreep zal hij nog wel op de intensive care worden overgeplaats..ik zal het es navragen hoe dat nou zit. maar vind het zelf ook wel een prettig idee hoor dat hij daar nog even blijft, want tjah het gaat nu wel heel goed maar hij is natuurlijk nog wel heel klein en nog maar een paar dagen oud. en wat ik weet is dat in het ziekenhuis bij ons, daar hebben ze geen apparatuur voor baby's onder de 32 weken. kijk mocht er onverwachts dan toch iets gebeuren dat is dat natuurlijk niet zo mooi!

    hoe was jouw bevalling eigenlijk verlopen?
    is het een beetje te doen nu het heen en weer rijden naar Adam?
    hoeveel weegt Rio nu dan?

    ja we genieten zeker! en idd wat jij zegt, je merkt echt dat hij op je reageerd als je tegen hem praat, hij pakt ook telkens mijn vinger vast als ik die in zijn handje leg. zo vertederend is dat...

    nou we houden elkaar op de hoogte he! zet em op, en hopelijk mogen we allebei over een poosje van onze mannetjes genieten, veilig thuis! dan pas begint onze kraamtijd hahaha...

    xxx ;)
     
  17. petty

    petty Actief lid

    10 jul 2007
    451
    0
    0
    hai! dankjewel!

    ahaaaa, je was nieuwsgierig haha, mag hoor!
    tis best goed om hierover te lezen maar hou je er niet teveel mee bezig..kan je zelf misschien onzeker of ongerust maken..

    ;)
     
  18. pixie

    pixie VIP lid

    30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    oh zeker niet petty. Mijn schoonzus is bij 28 weken bevallen (? als ik het goed onthou) en haar kindje doet het nu ook uitstekend. 2 jaar later een dondersteentje (praat veel rent veel en hartstikke gezond). Ik hou me zeker er niet mee bezig haha.. ieder is anders, maar ik vond het zo leuk dat jij en sara beiden in hetzelfde ziekenhuis lagen en nou. jij was 28 weken, toen werd het 29 weken en toen 30 weken.. dus ik kon idd mijn nieuwschierigheid niet laten. hahah Heb wel hele tijd voor je geduimd : hoe meer duimen er zijn hoe beter toch :p
     
  19. Jufffie

    Jufffie Niet meer actief

    Sara en Petty,

    Hartelijk gefeliciteerd met jullie dappere knuffel!
    Jullei zijn sterke meiden!

    Dikke knuffel.

    PS Ik ben 10 maanden geleden bevallen van een meisje genaamd Jayda met 26w eken. Ik kreeg weeen met 25 weken en heb 1 week plat gelegen met 9 cm ontsluiting. Ze is gebroen in 't LUMC en hetw as heel druk daar. Ik had geluk dat ze daar wel een plek hadden!
     
  20. sara26

    sara26 Actief lid

    22 mei 2008
    101
    15
    18
    Vrouw
    Purmerend

    He mop,

    Klinkt allemaal erg goed. Mijn bevalling was niet echt lekker. Duurde natuurlijk 2 nachten dus was op en had geen persdrang dus moest op eigen kracht en die roes van endorfine had ik niet dus beleefde het als erg pijnlijk. Maar ach hij was er snel uit en ben ook niet uitgescheurd of geknipt. Wel erg beurs van onderen maar gek genoeg pas sinds een paar dagen. Vlak na de geboorte had ik nergens last van maar nu merk ik dat alles toch best pijn doet al ik te veel doe. Ik ga om die reden ook eigenlijk maar 1 keer per dag naar Rio, meestal 3 uurtjes in de ochtend, mijn man gaat dan in de avond een paar uurtjes. Ik hoop dat er plek is in AMC, er is nu een plekje volgens mij. Als je er dinsdag terecht kan dan zie ik je vast daar ik ben daar nog in ieder geval tot en met vrijdag en misschien wel langer.

    xxx
     

Deel Deze Pagina