lig nu in het ziekenhuis...weeen begonnen met 28 weken....

Discussie in 'Prematuur' gestart door petty, 18 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Wauw, lees dit hele verhaal nu pas...

    @ Petty: Gefeliciteerd met jullie zoon, Samir is een sterke vent zo te lezen! En een sterke papa en mama, respect!

    Wij zijn zelf een jaar geleden ouders geworden van Mirthe, die met 32 weken geboren is, na vier dagen ziekenhuis, nadat ik een hoge vliesbreuk had.......en dat vond ik al veel...

    Dus met open mond hier zitten lezen over lelystad - antwerpen....jeempie wat een afstand, ik hoop dat Samir snel naar het AMC kan!

    @ Sara, geen schuldgevoel meid, het is nu eenmaal heel anders om te moeten kolven en niet gewoon lekker thuis op bed je kindje aan te leggen! Ik kolfde standaard even flink als we op bezoek waren bij Mirthe, daar hadden ze van die prachtige dubbele melkkoeapparaten staan en met Mirthe in het vizier gingen mijn uiers als een tierelier! Thuis liep het altijd minder, door de kolf, door je gevoel..... Het is niet gemakkelijk zonder kindje thuis en dat heeft zijn effect op je borstvoeding!

    Stel nou dat het weer goed op gang komt, dan wil ik je wel een tip meegeven voor de thuiskomst, mocht je dan volledig willen gaan voeden: stap dan rustig over van de sonde/flesjes op borstvoeding. Daar zijn wij de fout in gegaan, ineens overgestapt en een overspannen Mirthe en mama, die twee weken later stopte met bv geven!

    Maar goed, het is geen zonde als het niet gaat, je moet tenslotte ook aan jezelf denken, net bevallen en nu al weer zo in touw om zo vaak mogelijk bij je kleintje te zijn.....je hebt geen kraamweek, geen rust, geen regelmaat.....doe waar jullie je het prettigst bij voelen, maar voel je vooral niet schuldig!
     
  2. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ petty

    Dat duizelig kan nog wel een poosje duren.
    Bij mij was het pas na 2 weken over.
     
  3. Jufffie

    Jufffie Niet meer actief

    Petty en sara, Hoest meiden? En met jullie dappere boys?

    Dikke knuffel
     
  4. sara26

    sara26 Actief lid

    22 mei 2008
    101
    15
    18
    Vrouw
    Purmerend
    He Juffie,

    Hier alles goed. Rio is zo een lekker ventje en hij doet het zo goed. We hebben vandaag gehoord dat Rio voor het weekend naar ons ziekenhuis komt! Zo een fijn nieuws. Hij ligt nu op de high care afdeling dus dat is ook weer een promotie.

    Petty alles goed? Weet je al wat meer over een overplaatsing?

    xxx
     
  5. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Gefeliciteerd beiden met jullie zoons!
     
  6. Jufffie

    Jufffie Niet meer actief

    Hey sara en petty,

    Hoest nu met jullie en jullie dappere knullen?

    Ik denk aan jullie!

    Liefs
     
  7. sara26

    sara26 Actief lid

    22 mei 2008
    101
    15
    18
    Vrouw
    Purmerend
    Hoi hoi,

    Hier alles goed. Rio gaat morgen ochtend naar ons ziekenhuis! Zo fijn! Wel heel spannend.
    Petty waar ben jij nu en waar ligt je prinsje?

    xxxx

    Sara
     
  8. sara26

    sara26 Actief lid

    22 mei 2008
    101
    15
    18
    Vrouw
    Purmerend
    Petty is je kleine vandaag naar het amc vervoerd? Ik ben vanochtend naar Amstelveen overgegaan met Rio en hoorde in het amc dat ze ook een kindje in antwerpen gingen ophalen. Hoop zo dat het jullie kleintje is!

    xxx
     
  9. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ik denk dat petty zonder internet zit omdat we niets vernemen, ik hoop voor haar dat hun kleintje diegene is die dichterbijhuis mag komen.
     
  10. petty

    petty Actief lid

    10 jul 2007
    451
    0
    0
    hey lieve meiden,

    daar ben ik weer, heb een paar dagen zonder internet gezeten idd.
    gister ben ik thuis gekomen van antwerpen en is ons zoontje Samir overgeplaatst naar Almere! goed nieuws dat wel, maar......we zijn helemaaaaal niet echt blij met de zorg...ze kunnen ons niet het vertrouwen geven dat we nodig hebben, ze komen wat onzeker op ons over, en niet zeker van hun kunnen...en dat is voor ons vreselijk..voorheen in antwerpen konden we ons zoontje met gerust hart achter laten..dat is nu wel anders..we zijn een beetje ten einde raad en weten gewoon niet zo goed wat we moeten doen....

    met samir gaat het wel heel goed, daar zijn we niet angstig voor...maar met de zorg over hem..nee dat gaat niet echt lekker naar ons gevoel....en dat is echt heel naar om dat weg te moeten gaan als dat je niet lekker zit! wat nou er gaat iets goed mis...(afkloppen)..kunnen zij dit wel aan? dat is wat ons dwars zit....

    maarja...

    straks weer naar em toe..en hopen dat we beetje bij beetje hun vertrouwen kunnen winnen....

    sara hoe gaat het met jou en Rio? ik hoop dat het goed met hem gaat en dat jullie wel een goed gevoel hebben over het ziekenhuis in Amstelveen.

    XXX
     
  11. petty

    petty Actief lid

    10 jul 2007
    451
    0
    0
    oh en sara, hoe doen jullie het eigenlijk met het geboorte kaartje? hebben jullie die al? laten jullie dit al afdrukken en versturen of wachten jullie hiermee tot hij uit het ziekenhuis komt?

    wij weten niet zo goed hoe we dit moeten doen...
    zit dan ook een beetje met de tekst die erop moet komen te staan...want tjah even bellen voordat je komt kijken enz dat hoef je dus niet te doen..snap je wat ik bedoel? hmmm....moeilijk..hoop dat jij tips hebt..
     
  12. petty

    petty Actief lid

    10 jul 2007
    451
    0
    0
    of andere meiden hier? hoe hebben jullie dat destijds gedaan met de geboortekaartjes?
     
  13. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he petty, wat fijn te vernemen dat je zoontje dichterbij is kunnen komen.

    Een moeder heeft een echt buikgevoel he, je krijgt direct de indruk als er iets je niet lekker zit, doch is dit gevoel meestal ook waar.

    Praat er met hen eens ove wat je voelt , ze zijn er voor je.
     
  14. Jufffie

    Jufffie Niet meer actief

    Petty, Goed om te horen dat het goed gaat met Samir. Leuke naam. Maar het is wel een Arabische naam, toch?!

    Ik heb een geboortekaart gestuurd pas toen mn dochter thuis kwam... ga ff een foto van maken...
     
  15. Malaika

    Malaika Fanatiek lid

    27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Petty, bespreek je zorgen met de artsen en de verpleging. Dit kan al veel van jullie bezorgdheid wegnemen.

    Wat het geboortekaartje betreft. Wij hebben dat na een week of 2 a 3 (weet ik niet meer precies) verstuurd met de tekst dat onze kleine vent eerst nog wat groter moest groeien voor mensen konden komen kijken. Toen hij thuis was hebben we iedereen uitgenodigd voor een babyborrel. Waren we in een keer (nou ja, 3 keer) klaar en hadden we de meesten gehad.
     
  16. sara26

    sara26 Actief lid

    22 mei 2008
    101
    15
    18
    Vrouw
    Purmerend
    He Petty,

    Fijn om van je te horen! Wel jammer dat je nog niet vertrouwen hebt in het ziekenhuis almere. Ik heb ook nog moeite met de switch naar een gewone afdeling. Ben zoveel dingen gewend en die doen zij anders. Blijf er maar over zeuren bij ze, de couveuse temp was altijd 26.8 graden en nu staat ie op 33 graden, lijkt mij veel te warm maar ze luisteren niet echt, heb hem nu een halve graad naar beneden gekregen bij een van de verplegers. We wachten het af, neem aan dat zij kundig genoeg zijn. Maar is wel moeilijk. Ik zou het gewoon bespreekbaar maken bij ze, misschien kunnen ze wat angst bij je wegnemen. Ligt hij in een streek ziekenhuis of op de ic?

    Ik heb mijn kaartje al af en wacht met versturen totdat hij thuiskomt, dan mag iedereen ook langskomen. Voelt ook prettiger om te wachten tot hij echt thuis is.

    Met ons alles ok, Rio is erg moe van de reis. Dus we laten hem vandaag lekker met rust.

    xxx
     
  17. mj24

    mj24 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    hai petty, wat goed dat jullie weer thuis zijn. ik ken het gevoel van het ziekenhuis. Ik was super tevreden over het VU en niet over het OLVG waar ze daarna hebben gelegen. Ben weleens in janken uitgebarsten omdat ik zo boos was geworden op een van de verplegers. Erg naar gevoel he? Maar straks is jullie kleine man lekker thuis.

    Geboorte kaartje heb ik verstuurd toen ze thuis waren. kan je het kaartje wel mailen als je een voorbeeld wilt.

    Sara, wat goed dat Rio zo sterke man is. kunnen ze moe zijn van zo'n reis he. morgen is hij vast weer lekker fit
     
  18. sara26

    sara26 Actief lid

    22 mei 2008
    101
    15
    18
    Vrouw
    Purmerend
    ohhh ik was net ook heel kwaad over de verpleging! In Amc lag hij in de couv met een pakje en de temp. was 26.8 graden nu was hij 33 graden. Had ik meerdere keren aangegeven, nu bleek dat hij het veel te warm had! Die verpleger vertelde me het en ik zei gelijk dat ik dat de hele middag al zei, en hij gaf me gelijk. Dus nu bouwen ze de temp af. Ik merk dat ze weinig ervaring hebben met hele kleintjes, ik heb nu zo een nestje gevraagd voor hem zodat hij lekker opgevouwen en veilig ligt, maar elke keer als ik kom en hij is door hun verschoond dan ligt hij er los in, ik snap hun gedachte gang gewoon niet, het is toch niet zo moeilijk hem weer op de zelfde manier neer te leggen. AHHHHHHHHH echt irritant, heb er nog niet echt veel vertrouwen in, maar ja kan er weinig aan doen.

    zo ff het eruit gegooid dat is lekker.

    xxx
     
  19. joey26

    joey26 Actief lid

    15 feb 2007
    143
    0
    0
    HOi petty,

    Gefeliciteerd met de geboorte van Samir.
    Hoe gaat t met hem?
    en voe je je al iets beter bij Almere? Jayden heeft ook in Almere gelegen en dat is heel goed gegaan.
     
  20. petty

    petty Actief lid

    10 jul 2007
    451
    0
    0
    hey!

    thanks! :D

    nou nee....we zijn niet tevreden over almere, we vallen van de ene verbazing in de andere...het gaat eigenlijk minder met hem sinds hij daar ligt...zijn ademhaling gaat onregelmatig...ik gaf dit meerdere malen aan maar werd niets mee gedaan en ons verteld dat dit normaal is bij prematuren van zijn leeftijd...maar ik wist wel beter..dit was niet goed...hij heeft dat vanaf zijn geboorte niet gehad..en nu ineens ging het alarmpje continu af...ik voelde dat het niet lekker zat...na een paar keer aandringen werd er toch maar even naar hem gekeken..wat blijkt nu? er zit vocht in zijn longetjes....en krijg dat te horen: "goh mevrouw u had toch gelijk hè.." pfff...ongelooflijk toch?! oh en zo kan ik nog wel even doorgaan hoor met wat we allemaal mee maken daar...het zit ons allemaal niet lekker..maarja we kijken het nog eventjes aan en anders gaan we andere maatregelen nemen...

    kijk ons mannetje is 10 weken te vroeg geboren, en ze nemen pas sinds kort hele kleintjes daar aan...en dat merk je dus ook! het komt allemaal niet proffesioneel over...alleen al hoe ze Samir uit zijn bedje halen om bij mij neer te leggen om te buidelen..mijn god..mijn maag draaide er van om! nu pak ik em gewoon zelf en gaat veeeeel beter! dat klopt toch niet?

    maarja gelukkig houden we wel vertrouwen in Samir en hopen we dat het allemaal goed mag gaan....

    liefs..
     

Deel Deze Pagina