sascha wil maar niet in slaap vallen. vorige week vrijdag begon het dat ze na dr flesje niet meer ging slapen. ze is toen 8 uur wakker geweest met 2 kleine slaapjes tussendoor van 10 minuten. vanaf toen is het ellende geweest met in slaap komen, ze geeft best vaak iets terug en soms een hele golf en lijkt last te hebben van krampjes ook steekt ze steeds haar tong uit haar mond na het voeden. ongeveer de helf van de keren dat ik haar een boertje wil laten doen huilt ze heel hard trekt pijnlijke gezichten en huilt vaak als ik haar tegen me aanleg. soms valt ze bijna in slaap en dan staan ineens die oogjes weer wagenwijd open en begint ze te huilen. ik ben al van voeding veranderd, ik meng het nu met omneo, ze heeft een ander flesje waardoor ze minder last van lucht zou moeten hebben. dr temperatuur is goed, boertjes zijn gedaan , schone luier, ze heeft t niet te koud, niet te warm, de speen wil ze niet, ze heeft geen honger. wiegen werkt niet, de wipstoel een beetje, maar in slaap valt ze niet. als ik haar op bed leg begint ze te krijsen. heb haar 1 keer een kwartier laten huilen en dat hielp ook niet. ze raakt helemaal overstuur. ik weet niet goed meer wat ik moet doen, gisteren ben ik van half twee s'middags tot 12 uur 's nachts met haar bezig geweest, ze heeft toen alleen van 18:00 uur tot 20:00 geslapen. als ik haar even weglegde ging ze meteen huilen. ik ben bij de dokter geweest en heb gevraagd of ze misschien last van reflux kon hebben. ik kreeg als antwoord dat alle babies huilen en dat ze zo weinig slaapt vond hij ook niet raar omdat ze haar ritme nog moet vinden. sorry voor het lange, misschien warrige verhaal maar weet niet goed wat ik kan verder kan doen om te zorgen dat ze in slaap valt, misschien hebben jullie tips voor me? of doe ik iets verkeerd? zelf heb ik het gevoel dat ze na de voeding erg last heeft van "iets"
Ik heb zelf ook zo'n periode gehad. Ik hield haar dan gewoon bij me en dan viel ze op schoot in slaap. Of ik ging samen met haar in bed liggen en legde haar dan op mn buik. Dan viel ze wel in slaap. Ik weet dat het niet de beste oplossingen zijn maar soms kan je gewoon niet anders. Weet dan ook dat het een tijdelijke periode zal zijn en dat het echt wel goed komt als ze ouder is. Bij mij ging het rond drie maanden al veel beter! Succes!
als ik haar in mn armen hou gaat ze huilen, en ook als ik haar op m'n buik leg meestal als ik haar niet overeind hou spuugt ze ook wat. voor vorige week viel ze nog gewoon op mn arm in slaap als ik nog bezig was haar te voeden.
Misschien moet je Friso comfort eens gebruiken? Die ben ik gaan gebruiken vanwege de obstipatie maar die voeding is ook voor spugen en krampen. Ik heb ook Omneo gehad maar dat vond ze helemaal niet lekker en dronk ze ook niet goed. De friso comfort is lekker dik en stinkt ook niet zo. Misschien helpt dit? Drinkt ze trouwens heel snel? Dan kan ze ook buikpijn krijgen namelijk en huilen tijdens en na de fles.
ja dat doet ze ook, daarom ook een andere fles met kleinere speen. omneo is toch ook wat dikker? ik meng het trouwens wel, anders krijgt ze diarree. misschien dat ik een andere voeding probeer, maar hiermee spuugt ze ook al een stuk minder.
ze ligt vaak trouwens ook met open wagenwijd open te staren, geeuwt wel maar die ogen staan zover open, verder als dat er niets aan de hand is en ze gewoon rondkijkt. ze blijft gewoon net zolang wakker tot de volgende voeding en dan kun je weer van voor af aan beginnen. en van andere dingen komt gewoon ook niets, ben uren met haar bezig. ik maak me best wel zorgen voor mijn gevoel heb ik alles geprobeerd wat ik weet.
Dat is al goed..een kleinere speen. Anders krijgt ze krampen van het snelle drinken. Friso is wel veel dikker dan omneo hoor. Ik vind friso echt veel beter..heb het ook op aanraden van de kinderarts. Maar die meningen kunnen ook verschillen natuurlijk. En over het liggen met wijd open ogen. Tja..je kunt ze niet dicht doen. Dat bepaalt ze helemaal zelf. Ik snap helemaal wat je bedoelt met dat je nergens aan toe komt. Dat had ik ook. Moest om 4 uur smiddags nog gaan douchen, aankleden en opmaken. Het huishouden liep ook ver achter. Was alleen maar met haar bezig. Ik zag het niet meer zitten en was doovermoeid. Maar het is heel gek..juist op de momenten dat je denkt dat je niet meer kan gaat het ineens veel beter. Ik denk dat je het beste eraan toe kunt geven en de situatie accepteren zoals die is. En weten dat het echt beter zal gaan straks. Ik heb nog geprobeerd rust en regelmaat toe te passen volgens de ria blom methode maar ik ben van mening dat je een jonge baby niet moeten laten huilen. Ik kan het in ieder geval niet en ben blij dat ik het nooit heb gedaan. wat je wel kan proberen is regelmaat te proberen. Dus voeden, knuffelen, in de box en dan eventueel ingebakerd naar bed. Als ze dan weer wakker is het hele liedje van voren af aan. Het heeft bij mij niet geholpen maar bij anderen juist weer wel. Misschien kan je het proberen? En huilt ze als ze wakker is? Misschien moet je eens een babydraagdoek gebruiken? Misschien wil ze graag bij je zijn. Noa had dat ook. En hoe gaan de nachten eigenlijk? Slaapt ze door? Of is ze ook de hele nacht wakker? Zolang ze snachts goed slaapt en overdag niet veel huilt kan het niet zoveel kwaad denk ik. Al heeft een baby van die leeftijd wel veel slaap nodig. Misschien moet je het eens overleggen met de dokter of als jeje echt zorgen maakt een doorverwijzing vragen voor de kinderarts. Moeilijk he kinderen? Daar kom je pas achter na de geboorte!
Ga eens met haar naar de huisarts, wellicht heeft ze last van reflux. Dax had dezelfde symptomen en heeft dus helaas last van reflux. Hij heeft nu een medicijn, Zantac, wat heel erg goed helpt. Sindsdien heeft hij niet meer gekrijst en hebben we een veel rustiger kind.
ik ben bij de dokter geweest(een invaller), hij zei dat alle babies huilen en overgeven en het niet slapen was doordat ze volgens hem nog geen ritme had gevonden. ik ga gewoon morgen weer bellen misschien kan m'n eigen huisarts beter helpen.
kijk ik zou sowieso uit laten sluiten of er een mediche oorzaak aan ten grondslag ligt. mijn ervaring toen Dano zo klein was. hij kwam 24 uur per dag om de 3 a 4 uur voor voeding. tussendoor lag hij altijd dicht bij mij te slapen, ofwel in de box ofwel in mijn kamer, maar altijd in de ruimte waar ik ook was. wat ik geleerd heb toen is dat ze heel wakker kunnen lijken maar eigenlijk heel moe zijn. ik leerde op een gegeven moment zijn moeheidssignale kennen en legde hem dan direct te slapen. Ik had zijn reiswieg dan beneden staan. een vast ritme heb je sowieso nog niet op die leeftijd. dat komt vanzelf dus probeer zo goed mogelijk te kijken naar de signalen. heeft ze misschien teveel prikkels te verwerken, muziek, lichtflitsen o.i.d. daar kunnen ze ook van slag van raken
Dat is inderdaad een goed idee! Uitsluiten of het iets medisch kan zijn..zo niet dan moet je maar bedenken dat zo'n kleine baby nog totaal geen ritme heeft. Dat komt vanzelf. En babies kunnen inderdaad heel wakker lijken maar vaak zijn ze dan al ontzettend moe. Het is in het begin heel moeilijk de vermoeiheidssignalen op te vangen. Je zou bijvoorbeeld kunnen voeden en ongeveer een uur aanhouden (inclusief voeden) voordat ze weer naar bed gaat. Dan in een rustige omgeving op bed leggen of ergens waar ze zich prettig voelt. Hopelijk gaat het dan vanzelf beter. Succes in ieder geval en ik hoop dat het niets medisch is!
Hier vandaag weer zo'n dagje gehad, ik denk dat het er een beetje bij hoort. Ik geef borstvoeding, dat maakt wel een verschil, want ik leg haar dan dus tussendoor aan de borst omdat ik niet precies weet wat er aan de hand is, maar heb dan het idee dat ze vaak alleen maar als troost drinkt, want het meeste komt er dan ook weer uit. En dan voel ik me dus schuldig... maar ik weet het soms ook niet. Uiteindelijk denk ik nu dat ze veel last heeft gehad van krampjes, ze had precies hetzelfde als wat jij omschrijft. Dat 'iets' wat je schrijft, ik denk dus dat het krampjes zijn. Opeens heel wakker en huilen, ook als je denkt dat ze net slaapt. Als het te lang duurt, zou ik nog eens langs de huisarts gaan, maar ik denk dat deze perioden er gewoon bij horen. Maar bij jou speelt het al meer dan een week en dat vind ik wel erg lang. Kan het zijn dat ze nog aan de voeding moet wennen (ik zeg ook maar wat hoor, heb geen verstand van flesvoeding). Ik merk aan Eva dat ze eigenlijk gewoon graag dichtbij ons wil zijn. Ze had vandaag dus ook veel last van krampjes en daarna wil ze niet in haar bed slapen, ik denk omdat ze zoveel pijn heeft gehad, dat ze even graag bij ons wil liggen, misschien heeft Sascha dat ook wel? Verder hebben we dit weekend veel gedaan, het meeste daarvan sliep ze wel, maar ik denk dat ze toch meer meekrijgen dan dat wij denken. En dat ze dat moet verwerken. Hier gaat dan ook de tv uit als ze erg onrustig is en we proberen weinig en rustig tegen haar te praten. Ze is een meisje dat graag goed om zich heen kijkt en dus al snel (te) veel indrukken opdoet. Maar klinkt erg bekend wat je schrijft, alleen is het bij ons alleen vandaag en ik denk eigenlijk dat het morgen wel weer beter gaat, toevallig ligt ze nu eindelijk ook te slapen in haar bed. Succes! groetjes, Snoopy
Snoopy: Je naam komt me zo bekend voor..zat jij niet op het Flair forum? Ben je door middel van IUI zwanger geworden?
Ik gebruik bij Jelle ook al heel lang Omneo, maar ik moet zeggen de Omneo 1 niet veel dikker is dan gewone Nutrilon... Jelle ha der dan wel minder krampjes van, maar gaf nog steeds met grote regelmaat wat terug... Ik gebruik nu de Omneo2 en die is echt een stuk dikker, meer siroop achtig. Maar ja, daar heb jij niks aan.. Je zou het kunnen proberen met de Friso, daar heb ik verder geen ervaring mee. Als dat niet werkt zou ik zeker terug gaan naar de huisarts...
Hmm je kan proberen of het cb je wil uitleggen hoe je goed moet inbakeren? vaak als babies oververmoeid zijn dan slapen ze ook niet meer en het kan best dat ze last heeft van krampjes of reflux... en dat ze daarom niet zo graag ligt. en dan wil ze dus niet slapen.. gaat huilen.. word nog moeier.. maar wil nog steeds niet slapen en gaat nog meer huilen... etc maar ik denk dat ik ook mijn eigen huisarts nog eens zou bellen.. vind het een beetje een lam antwoord wat je gekregen hebt
Wij zijn onze kleine man gaan inbakeren. En sinds die tijd slaapt hij wel goed. Misschien een tip? Groetjes, Angel
hoi meid ik weet precies wat je doormaakt, wij hebben precies het zeflde gehad met ons dochtertje. sinds een paar dagen gaat het nu wat beter en ik heb het idee dat we eindelijk op de goede weg zitten. ik weet niet of er wel 1 oplossing voor is. belangrijk is regelmaat maar dat is heel moeilijk met zon jonge baby. je baby lijkt heel wakker maar in werkelijkheid is het heel erg moe. het is heel belangrijk je kindje goed te observeren wanneer t moe begin te worden. bij mijn dochtertje is dat als ze gaat slaan met dr armen haha dan leg ik haar direct in bed dan huilt ze even een paar minuten en valt daarna lekker in slaap. (maar word na een uur wel weer wakker) als ik haar een paar minuten later in bed leg, ben ik te laat en zit ik de hele dag met de gebakken peren, dan is ze te moe om te slapen en dan huilt ze tot de laatste voeding door. ik liet dr ook wel eens bij op schoot in slaap vallen en legde dr stiekum terug in bed, maar echt perfect is dat niet hoor. geloof me met de tijd word het beter. sterkte ermee
het probleem is dat als ik haar op bed leg ze heel hard huilt en niet ophoud tot je haar er weer uit komt halen terwijl je haar steeds ziet gapen, haar wakker in bed leggen is echt een probleem.. vandaag gaat iets beter ze valt iets eerder in slaap en begin weer te twijfelen of ik het wel goed heb gezien de laatste dagen, terwijl ze toch echt steeds huilde en spuugde.. ik wacht vandaag nog even af, even bijtanken. gaat het nu weer zo slecht bel ik gelijk de dokter
LAngs een dokter kan nooit kwaad inderdaad, al is het alleen al om haar even na t elaten kijken. Wat al vaker geopperd is, inbakeren, is tegenwoordig ook heel simpel van die speciale doeken die er voor zijn. Ik gebruik het ook voor mijn zoontje hij en wij ook hebben er zo enorm veel rust door gekregen. Je zou in iedere geval het bedje aan de hoofdeinde ietsjes hoger kunnen zetten, zodat het voedsel beter in het maagje blijft. Probeer er een vast ritueel van te maken hoe je haar naar bed brengt. Ik doe bijv altijd bij Quinn, commode, sokjes en broekje uit, inbakeren, in bed, speentje(die hij eigelijk altijd weer uitspuugd), kus op zijn voorhoofd en wrijf zachtjes over zijn wang en zeg weldrusten en lekker slapen tot strakjes. Voor Quinn lijkt het dan heel duidelijk te zijn dat hij gaat slapen. Hopelijk heb je er wat aan.
snoopy, sascha kijkt ook zo rond het lijkt wel of ze liever rondkijkt als slaapt. als we op visite zijn slaapt ze alleen maar, hebben ze geluk als ze even haar ogen open doet. voor de voeding moeten we haar dan zelfs wakker maken. dan zitten we weer thuis en vraag ik me af wat we verkeerd doen. ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben misschien dat het snel beter gaat