Liga eerste en tweede stap?

Discussie in 'Voeding' gestart door Madelon84, 29 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

gebruiken jullie dit? en zo ja, waarom of waarvoor? ik las op de achterkant dat er suiker aan toegevoegd is, dat lijkt me niet goed.

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Hoi,

Ik doe de 1e stap liga door dun fruit heen, bijv peer of mango. Af en toe krijgt hij ook een halve in zn handje zodat hij lekker kan soppen.
    Ik gebruik de liga dus niet dagelijks. Het is dat jij nu zegt dat er suiker inzit anders had ik het wss niet geweten. Gelukkig geef ik het niet iedere dag, en helemaal voorkomen kan je het ook weer niet.

Groetjes Kim

3. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik geef het ook af en toe door het fruit. En soms eeen halve in zijn handje. Maar ook niet heel vaak. Het blijft echt een verwennerij en geen standaard toevoeging

4. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ik doe liga stap twee zo nu en dan onder het fruit. En van het CB mag ik ook zo'm bambix koekje geven komt ook omdat mijn meisje groot maar toch qua gewicht een onsje meer mag hebben. Niet dat ik haar nu volprop met onnodige dingen om dit voor mekaar te krijgen maar ze kan het gewoon hebben.

5. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    Ik geef elke dag een halfje om 15.00 uur met een flesje thee.
    Ik maak me er niet zo druk om dat er wat suiker in zit.
    Een vast tussendoortje. Ze leert zo ook uit het vuistje eten.

Het gaat er naar mijn idee om dat je niet de hele dag door suikers geeft.

6. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik denk ook niet dat die hoeveelheid suiker kwaad kan. Alles met mate en doen waar je je goed bij voelt. Het koekje is speciaal voor baby's ontwikkeld dus lijkt me niet dat het kwaad kan.

Ze krijgt momenteel groente en fruit. Ik zie nu geen reden om iets extra's te geven. Misschien binnenkort weer.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.317
    36.180
    113
    Ik geef het straks niet. Een liga staat gelijk aan 6 biscuitjes, dan zou ik liever een biscuitje geven, maar zelf geven we tegen die tijd soepstengels, rijstwafeltjes ed.

8. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    ik heb vandaag voor het eerst een ligatje door zn fruithap gedaan (zelfgemaakte) is dus iets dunner!
    Hij vond t heerlijk!
    Ik durf het nog niet aan om een stukje in zijn hand te geven ben zo bang dat hij stikt ofzo........
    hoe deden jullie kindjes dat dan? stikken ze niet als je dit de eerste keer geeft?

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij geven het af en toe, gewoon als afwisseling.

De jongste overigens nog niet hoor! Maar de oudste krijgen wel soms een koekje sinds ze een maand of 13-14 zijn. En ze krijgen nu ook weleens wat chipjes (ook erg slecht).

Maar ze krijgen het zeer zeker niet elke dag en ook andere koekjes (rijstewafel, cracker, beschuitje, etc) krijgen ze niet elke dag. Gewoon een keer of 2-3 in de week iets van koek vinden wij meer dan genoeg ;)!

Kortom vind dat beetje suiker dat erin zit best kunnen (hoewel ze het eigenlijk ook best zonder kunnen maken ... ) maar je moet het gewoon niet teveel geven.

Liefs, Hanneke!

10. Koekeloerie

:( er zit 3 gram suiker in 1 koekje 2e stap. Watvoor biscuitje bedoel je?

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.317
    36.180
    113
    @ilse: ik kijk niet alleen naar het suikergehalte, maar naar het algehele caloriengehalte. Liga tweede stap bevat per koek 60 calorien dus samen 120 calorien. Een biscuitje maar 20. Ik had dus beter kunnen zeggen dat 1 pakje liga gelijk staat aan 6 biscuitjes.

12. Koekeloerie

Ik wil de discussie niet aan gaan. Ik vind deze bevinding zo opmerkelijk dat ik even heb gekeken. Ik heb toevallig de droogste koekjes in huis. Maria koekjes.. neem aan dat je zoiets bedoelt?

die bevat per 100 gram (dezelfde hoeveelheid vergelijken)
    445 kcal 7.5 gr eiwit, 74 gr koolhydraten en 13 gr vet.
    Suikers zijn niet genoemd.

de liga 2e stap bevat per 100 gram 400 kcal, 7.5 gr eiwit, 75 gr koolhydraten en 7.5 gram vet.

Dus op basis van die gegevens is het liga koekje beter. Ook zitten er voedingsvezels, vitamines en ijzer in en die zie ik bij de droge koekjes niet staan.

Het is niet veel beter, ben ik met je eens.
    En het Liga koekje hoef je niet helemaal te geven. Je kan hem in 4en delen.

13. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

hee ik zie nu pas dat er best veel reacties zijn!:) tnx!
    ik weet ook niet of het kwaad kan, het lijkt me zo raar dat ze het toevoegen maar ja. zeker omdat het al vanaf 4 maanden is.

mijn zoontje lust de groenten niet graag, nu hoor ik al van 3 verschillende mensen; dan doe je er toch wat appelmoes doorheen?
    maar daar zit toch giga veel suiker in? en dan leert ie nooit groenten eten;)

maar ach, vroeger wisten ze nog niet veel. in het groeiboekje van mij stond bij 3 maanden een schepje suiker toevoegen aan de fles:$

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb het nooit gegeven, inderdaad, er zit suiker in, wat ik niet nodig vind bij iets dat een soort broodvervanger zou moeten zijn.
    Daarnaast vind ik Liga gewoon heel smerig smaken en ruiken. Ging er als kind al van over mijn nek. En het nadeel van Liga door het eten is dat het eten niet meer naar eten smaakt maar naar Liga.

15. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb toevallig gisteren nagedacht over een liga. Maar ik vind het nu nog niet nodig. Thijs is erg blij met een rijstewafeltje en zodra hij meer wil / nodig heeft ga ik het misschien proberen. Ik vind ze wel erg groot. Geven jullie een hele liga?

16. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik doe soms een een kwart liga door een fruithapje, als het wat aan de dunne kant is. Ik proef die liga overigens niet terug, er zit weinig smaak aan.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Dat er suiker doorzit, daar ben ik altijd van uit gegaan, maar ja, daar maak ik me niet zo druk om.
    Ik gaf die eerste stap wel eens gewoon als koekje, zo'n halve. Niet door eten heengeprakt.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.317
    36.180
    113
    Ja, maar een biscuitje is toch ook veel lichter dan een liga koek? Dus voordat je aan 100 gram zit heb je meer biscuitjes dan liga. Als je 6 biscuitjes geeft zit je dus ong. op hetzelfde, maar dan heb je dus wel meer koekjes te geven. 1 of 2 biscuitjes is dan beter dan bijv 1 liga. Snap je wat ik bedoel? Ik zeg niet dat biscuitjes gezonder zijn ofzo, alleen doordat ze kleiner zijn zit er minder in.

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik vind juist die aparte smaak van de liga koeken lekker voor af en toe! Alleen zo jammer dat het van die vieze plak koek word in je mond! Leek me ook niet fijn voor de kinderen maar die lijken er geen moeite mee te hebben ;)!

Lijkt me idd een heel goede rede om het niet door eten te doen. De koeken hebben idd een erg overheersende smaak denk ik!

Deel Deze Pagina