Beste allemaal, Kunnen jullie ons helpen? Onze kleine is nu 6 maanden en drinkt al een paar maanden de fles als ik niet thuis ben (afgelolfde melk) zonder problemen. Sinds 2 weken ben ik begonnen met afbouwen en hebben we voor het eerst kunstvoeding gegeven. Na een aantal merken geprobeerd te hebben (meneer weigerde in eerste instantie), zijn we uitgekomen bij friso. Dit ging de afgelopen week zonder problemen. Sinds gisteren weigert hij opeens de fles. Maakt niet uit wat erin zit (afgekolfde melk of kunstvoeding). Wordt een echt strijdtoneel. Hij gilt de boel bij elkaar als hij alleen maar een fles ziet aankomen. De borst wil hij wel zonder problemen. De smaak lijkt het ook niet te zijn, want als pap heeft hij zojuist 180 ml kunstvoeding gegeten. Kan iemand mij/ons helpen? Ik weet het even echt niet meer... Alvast bedankt voor jullie reacties!
mijn middelste zoon eheft zijn hele leven moeilijk gedaan over de fles. vanaf dag 1. ik was altijd anderhalf uur bezig en had hij nog maar de helft op. ik met een paar maanden ten einde raad gaan bijvoeden met rijstebloem en later met pap. dan kreeg hij wel opvolgmelk binnen maar via een lepel en niet via een fles. misschien en idee?
als pap neemt hij het inderdaad wel, maar hij heeft bijna 3 maanden zonder problemen de fles genomen. ik begrijp niet zo goed waarom hij dat nu opeens niet meer wil. zojuist opnieuw geprobeerd, maar nee... daarnaast heeft hij altijd al moeite met zijn ontlasting en van de rijstebloem krijgt hij misschien alleen maar meer obstipatie?!
Gaat het van de lepel wel goed? Misschien krijgt hij een tand en heeft hij met drinken pijn? Mijn zoontje is nu ook al dagen aan het klooien met zijn fles (en hij krijgt al vanaf zijn geboorte FV) en heb het idee dat er een tand aan komt. Wij mochten met 6 maanden al tarwepap gaan geven dus dat scheelt een hoop. Dat kan hij van een lepeltje krijgen. Succes iig!
hier hetzelfde hoor! smorgens pakt hij hem nog wel en savonds alleen maar slapend! Tussen de middag ben ik pap gaan geven van opvolgmelk en dan neemt hij zo 200cc tot zich. Maar als ik met de fles aan kom op dat tijdstip dan weigert hij hem pertinent! Dus miss kan je dat proberen. Ik gebruik bambix groei ontbijt.
Gewoon pap geven en verder borst. Hij is pas 6 maanden, hartstikke jong! Borst mag echt wel langer dan 6 maanden hoor!
aan obstipatie zijn verschillende dingen te doen. gekookt afgekoeld water ipv mineraalwater geven kan helpen. meer water in de melk doen dan de aangegeven hoeveelheid ook. appeldiksap werkt ook iets laxerend. je hebt ook homeopatische druppels als het echt een probleem wordt. ik zou gewoon voor de pap gaan. met een half jaar mogen ze ook de eerste granen papjes. en wat al gezegd is. waarom geen borst. sommige kinderen drinken anderhalf 2 jaar bij mama. wie zegt dat dat niet mag. tenzij jij het natuurlijk om bepaalde redenen niet wilt of kunt geven is er helemaal niks op tegen.
Dank voor jullie reacties! Het liefst zou ik gewoon doorgaan met de borstvoeding, maar ik werk 4 dagen in de week en dan is het wel zo handig dat hij de fles drinkt! Zou het liefst iedere dag bij hem thuis zijn, maar is niet anders... Vandaag heeft hij, zij het met wat moeite, wat uit de fles gedronken. Ik hoop dat dit zich doorzet. Heb nu een aantal dagen vrijgenomen om thuis te zijn om borstvoeding te geven, maar heb natuurlijk niet onbeperkt vrije dagen...
soms heb je niet alles voor het kiezen hé meid. je zou nog een ander soort fles of ander soort speen kunnen proberen soms wil dat ook weleens het probleem zijn.