Hallo dames, Even een vraagje uit interesse en ter vergelijking. Mijn dochtertje is 7 en halve maand en sinds ze een maand of 4/5 is erg eenkennig. Ik geef borstvoeding en nu zei een kennis pas geleden dat kindjes die bv krijgen vaker eenkennig zijn dan kindjes die vanaf de geboorte een flesje krijgen. Nu heb ik dat in mijn vrienden en familie kring een beetje vergeleken en tot nu toe lijkt dat te kloppen. Dat is natuurlijk op hele kleine schaal en grote kans dat het puur toeval is, dus vandaar dat ik het hier vraag Ik weet ook dat het bij de ontwikkeling van een kindje hoort maar ben toch benieuwd naar jullie ervaring
ik denk dat het een beetje onzin is, ligt aan het kind denk ik... mijn kind kreeg fv maar eigenlijk altijd van mij of zn vader, tenzij hij op het kdv of bij opa en oma ofzo was. maar niet eenkennig geweest.
Mijn eerste zoontje kreeg fv en helemaal niet eenkennig De tweede zoontje ook fv en wel eenkennig Denkt dat het meer aan je kindje ligt dan aan de voeding
Hier bv kindjes, eenkennigheid hebben we hier nooit gehad Zoon is wel een enorm. Maar ik zie dát ook veel in míjn omgeving...
Ja ben persoonlijk ook van mening dat het aan het kindje zelf ligt i.p.v. Aan de voeding. Maar toch ga je weer even twijfelen als mensen dat zeggen. ( nu zijn ze in mijn omgeving niet echt enthousiast over bv dus er worden vaker dingen daarop gegooid) Nog een ander vraagje.. Hoe gaan jullie om met de eenkennigheid van je kindje?
Beide zoons bv, beide absoluut niet eenkennig. (nu is de jongste pas 7 mnd -bijna- dus dat kan nog komen) Wat ik bij de oudste wel heb gemerkt, en nu soms nog, is dat hij het vaak fijn vond om even bij mama of papa op schoot 'de kat uit de boom' te kijken als we bijv. ergens op visite gingen of als wat minder bekende mensen bij ons kwamen. En bij de jongste begint dat nu ook te komen.
Mijn dochtertje van 20 weken krijgt sinds geboorte flesvoeding, en andere mensen geven haar ook de fles maar moet zeggen dat ze best wel eenkennig is, maar waar dat aan ligt....
Hier bv tot 14 maanden en absoluut niet eenkennig. Maarja, vanaf 12 weken 3 dagen p/w kdv. Ik denk eerder dat zulk soort dingen meespelen.
ik hou haar als we ergens zijn of bezoek hebben ook altijd op schoot zodat ze even kan wennen. maar zodra iemand anders haar vast heeft is het brullen nu heeft ze ook wel voorkeuren want bij sommige mensen die ze niet vaak ziet heeft ze er totaal geen last van ach het gaat vanzelf over maar merk wel dat andere het soms lastig vinden krijg ook regelmatig te horen dat ik haar verwen en maar moet laten huilen maar dat doe ik niet, vind ik zo zielig
ja als ze op een kinderdag verblijf zijn zien ze natuurlijk veel meer onbekende gezichten. hier passen de oma's op werken dagen op en verder is ze veel bij mij.. komen regelmatig bij vrienden en krijgen ook vaak genoeg bezoek maarja dat is niet te vergelijken natuurlijk.
Hier een hele sociale dochter die BV krijgt. Nichtje die net zo oud is en ook BV krijgt is meer kat-uit-de-boom-kijker. Denk inderdaad dat het aan het kindje ligt en niet aan de voeding.
ben ook benieuwd hoe jullie omgaan met eenkennigheid.. mijn familie woont ver weg dus als ze mijn dochtertje zien willen ze haar wel even vasthouden en daar heb ik helemaal geen problemen mee maarja de kleine meid wel.. hoe pakken jullie dat aan? gewoon geven en afwachten of niet geven?
In de familie 2 bv kindjes, beide erg eenkennig. Denk ook wel doordat men zoveel kan aanleggen, het kind ook vaak bij mams is (logisch ) en dat er een bepaalde gewenning ontstaat. Altijd troosten bij mama dus!
Hoezo geven? Laat haar lekker ontdekken en zelf naar de familie toekomen dmv tijgeren oid? Wij gaven onze dochter nooit aan iemand. Wij vinden nl dat ze geen pop is die je onbeperkt kan aanstaren, aanraken en aaien. En continue oppakken heb ik echt een hekel aan. Ligt ze net te spelen, hoppa vliegt ze weer door de lucht naar wie-dan-ook
Oudste was erg eenkennig en kreeg BV, jongste minder eenkennig en kreeg FV. Maar volgens mij ligt dat meer aan hun karakter dan aan het soort voeding Oudste is gewoon een gevoeliger kind, jongste is veel zelfstandiger ingesteld. Zou wel wat zijn als je dat met de soort/vorm voeding kon beinvloeden Oftewel: lijkt me klinkklare onzin!