België krijgt 'baby-internaat' - Buitenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [buitenland] Moet niet gekker worden
Idd te idioot voor woorden ! Waarom zou je je aanpassen naar het leven van je kind als je die ook gewoon weg kan stoppen.
Inderdaad, waar heb je dan kinderen voor? Te gek voor woorden dat je je baby 5 dagen en nachten per week ergens anders laat... Ik zou het niet kunnen iig.
Goed voor de baby's!! Die denken straks dan de internaatleidsters hun ouders zijn. Waarom kiest iemand ervoor om kideren te krijgen om ze vervolgens een hele week weg te kunnen stoppen. Ben benieuwd hoeveel "ouders" gebruik maken van deze manier van kinderopvang. Bizar hoor!
Wat idioot.. Wat denken die mensen op het moment dat ze voor een kindje gaan; 'ik wil er wel eentje, maar alleen voor in het weekend'?
Nou ja zeg wat een raar iets. Waarom neem je dan idd kinderen. Klopt niks van. Zullen er ouders gebruik van maken? Het lijkt mij ook een form van mishandeling namelijk geen moeder/vaderliefde. Dat is zo belangijk in een kinder leven. Voel je ziek heb je een leidster alsverzorgste geen bank met een dekendje een bekertje drinken een favo dvd en wat lekker om lekker uit te zieken bij mama. of papa. Bv
Maar wie zegt dat de ouders hun kind daar ook werkelijk 5 dagen en nachten brengen? Misschien kiezen ouders maar voor 1 nacht? Ik zou het ook niet kunnen maar als je bijde in ploegdiensten werkt KAN het wel een oplossing zijn. En als ik het goed heb werken er veel mannen en vrouwen in ploegendiensten en is partime werken in Belgie veel minder normaal als bij jullie in Nederland.
Ergens kan ik het wel snappen als sommige ouders hun kroost daar heen zouden doen. Stel je bent een alleenstaande moeder en je moet gewoon werken om je kroost te kunnen onderhouden. Dan kan me wel voorstellen dat je ze daar heen brengt denk ik. Maar denk alleen niet dat het een gezonde situatie voor je kinderen is. Ze gaan zich al gauw aan een ander hechten denk ik.
Ik ben het eens met Nynke. Mocht het structureel voorkomen dat de ouders 1 of 2 dagen in de week samen nachtdienst hebben, of dat een alleenstaande ouder toch nachtdiensten draait kan het een ideale oplossing zijn. Of een alleenstaand iemand die een bijvoorbeeld een week in de maand weg is voor zijn/haar werk en daarna de rest van de tijd thuis is bij het kindje. En zo zijn er wel wat meer situaties te bedenken waar het welzijn van het kind niet in gedrang komt en dit juist een goed iets is. Wel vind ik dat ze de 'aanprijzing' van het internaat op een suggestieve manier aangepakt hebben waardoor je inderdaad even met open mond naar je scherm zit te kijken en bedenkt welke ouders hun kinderen 5 dagen én nachten per week (en dan elke week) naar een opvang willen brengen. Ik hoop niet dat er ouders zijn die dat over hun hart zouden kunnen verkrijgen, maar helaas zal dat vast wel het geval zijn.
Ik zou het niet kunnen, maar vind het initiatief van de chreché goed. Sommige mensen hebben nou eenmaal echt geen tijd, ik kan me het niet voorstellen. Ik snap ook niet dat dit soort mensen een kindje hebben?!
Ik zou het zelf ook nooit doen, maar mijn zusje en ik werden ook op mAandag naar oma gebracht en werden op donderdag opgehaald. Komt ook in de buurt bij dit idee.
ik vind dat het aan de situatie ligt..als je alleenstaande moeder ben en je werkt in de ploegendienst om meer geld te verdienen om rond te komen vind ik het wel kunnen.
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo vreemd. Volgens mij is het gewoon een kdv, die alleen ook buiten kantoortijden werken... Dat is toch niet zo vreselijk? Of je je kind nou overdag 8 uur weg brengt of snachts 8 uur... waarschijnlijk merken ze er snachts nog minder van! Dus ik snap niet zo goed dat het zo de grond in wordt geboord...
Ik snap sommige reactie's ook niet. Er zijn ook best ouders die hun kind naar opa/oma of oppas brengen en ze daar laten slapen omdat het dan beter/makkelijker is qua werk. Wat is dan het verschil? En wat te denken van ouders die hun kind een nacht weg brengen om uit te kunnen slapen? Deze ouders willen graag werken om hun kind een goed leven te kunnen geven en dit "internaat"geeft hun de kans. Nogmaals ik kan me niet indenken dat er veel ouders in Belgie zullen zijn die hun kind daar 5 dagen/nachten heen brengen. En als ze hun kind wegbrengen is dat natuurlijk nooit voor 24 uur per dag maar gaat het om de uren van de dienst die ze draaien. *edit* ik zie net op google dat er in Nederland ook al 24 uurs kinderdagverblijven zijn.
kan best handig zijn voor als je in ploegendiensten werkt! of idd zoals iemand al zei , als je bvb als alleenstaande ouder voor alles moet zorgen.... en dan in ploegendienst moet werken..