Liga tweede stap (6-9 maanden) terug gehaald

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Jetje76, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

haha, net zo gelachen. was bij de AH, op zoek naar een vervanging voor de liga, maar die nijntje koekjes zijn er pas vanaf 8 maanden.
    dus het meest moederlijke personeelslid gezocht, en uiteindelijk stond ik daar met 2 man personeel op baby-koekjes te zuigen, welke de beste zou zijn.

dat is nog eens service!

2. Haha zie het helemaal voor me:D:D:D En welke is het uiteindelijk geworden??

Je zou trouwens ook gewoon een korstje brood kunnen geven, dat vinden ze vaak net zo lekker...

3. miffy11

miffy11 Niet meer actief

haha, niet eens aan gedacht inderdaad!

we gaan nu bambix startkoekjes proberen. staat op het pak ook dat ze door formaat goed in hand-mond passen, dus is er ook voor gemaakt, en neem aan dat als dit hetzelfde zou zijn als liga, ze deze ook wel terug gehaald hebben...

4. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik vind het een beetje overdreven dat ze nu uit het schap worden gehaald. Alsof je kind stikt in die koekjes! ze lossen zowat op in de mond en je bent er als ouder toch altijd bij als ze een koekje eten? snap het probleem niet. Ik eet ze zelf ook vaak omdat ze zo lekker zijn:D

5. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    nee tuurlijk was zij niet op de hoogte van de reden waarom nu wordt terug gehaald, ik doelde met mijn stukje meer op het gezonde van koek/snoep/liga, als een dietsite een liga als prima tussendoortje erkent, vind ik het niet in de catergorie koek en snoepgoed passen zeg maar.

@miffi Wel aardig ja dat je zelf mocht voorproeven, de koekjes, ik gaf hier in het begin ook eerst alleen broodkorst, later ook liga.

6. Nou bij mijn dochtertje, en zo te lezen bij meerdere kindjes, is dit toch echt wel bijna gebeurd!! En ik let echt wel goed op hoor! En daarbij, ze halen het natuurlijk niet voor niks uit de schappen he! Maar goed, ieder moet het zelf weten natuurlijk

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mamabeer:
    Ja, juist omdat ze zo klef worden stikken kinderen erin!

8. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ja maar dat vind ik dan ook van eerste stap, moeten ze die ook uit de schappen halen toch?

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Geen idee. Wij zijn niet zo van de koekies en voeden niet bij tot 6 mnd.
    Zijn die niet echt alleen om door fruit ofzo te doen? Ik weet het niet hoor.

10. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ik mocht van de dietiste met eerste stap koekjes beginnen met 6 mnd, heb zelf ook geen vast voedsel gegeven voor de 6 mnd hoor, maar die eerste stap liga gaf ik dus wel in het handje....maar die is nog kleffer dan de tweede stap...nou ja ben allang blij dat er met mijn meisje niks gebeurd is.....

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ze hebben ze hier alledrie gehad en nog nooit wat gebeurd wel de rijstwafeltjes van de bambix zijn ze bijna zowat in gestikt maar in die nog nooit. Die rijst wafeltjes geven we hier niet meer. Ze zullen wel goeie redenen hebben voor ze uit het schap te halen maar er zijn nog zoveel verschillende koekjes. Zijn die van 4 maanden ook eruit? want die prak ik hier nog door de fruithap heen

12. miffy11

miffy11 Niet meer actief

@ mamabeer, de 1e stap zijn er nog gewoon, 2e stap komt ook terug, maar met een andere verpakking, waar op staat voor verkruimelen, niet in handje.

13. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    #53 Minyaweth, 13 aug 2010
    Laatst bewerkt: 13 aug 2010
    Heimlich is helemaal niet verstandig om te doen bij die kleintjes. Je kunt van alles in hun kleine lichaampje beschadigen/breken.
    Het beste wat je kunt doen, is het kindje op zijn/haar buik over je knie leggen met het hoofd naar beneden hangend en op de rug kloppen (omhoog kloppen)

Overigens is Vigo ook een keer bijna gestikt in die liga. Zelfde verhaal als Mistiek (heet ze geloof ik?)
    Vigo liep ook al blauw aan, en ik kon kloppen op zijn rugje wat ik wou maar het schoot maar niet los. Ambu was al gebeld. In totale paniek heb hem toen op zijn kop gehouden en hem heen en weer geschud. Toen kwam het gelukkig los... Doodsangsten heb ik uitgestaan! Hij heeft die 'troep' daarna nooit meer van mij gehad, en zal ze dit keer voor Milan ook niet in huis halen.

14. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

2 van mijn 3 dochters zijn er ook in gestikt!!!

Bij mijn eerste dacht ik dat ze er nog niet aan toe was ( ze at wel brood en rapley-groente), toen 7 maanden.

Mijn tweede bij 8 maanden stikte ook in zo'n klein stukje wat niet smolt in de mond terwijl die ook allang groente uit het handje en boterhammen kreeg!

Mijn dochter van bijna 7 maanden krijgt het echt niet!!!!

Overigens hier nog nooit problemen gehad met de rijstewafels.
    Wat mij wel opvalt is dat deze voorheen vanaf 5 maanden was en nu vanaf 8 maanden......

15. ik had laatst wat gegeven aan Jason.. gelukkig slikte hij het niet door.. meneer lust niks dus hij spuugte het weer uit :D
    Maar zelf eet ik ze wel altijd, dus hopelijk komen ze gewoon terug. Daarna spoel ik me mond wel want ooh wat een kruimel en plak troep is het!

16. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    #56 yinte, 16 aug 2010
    Laatst bewerkt: 16 aug 2010

klopt! heimlich zou ik niet doen bij kleintjes. mijn dochter is niet gestikt in liga maar heeft een probleem met de hersenen dat die niet afstemmen op het slik mechanisme. het gevolg was dat ze zich constand verslikte en half stikte. de huisarts zei toen ook aan de beentje op de kop houden en een harde tik geven op de billen. dan schrikken ze en gaan hard huilen en dan schiet meestal het euvel er mee uit. de reden dat ze de liga wel weg kreeg is omdat wij 6 jaar alles geraspt en geprakt en gemikst hebben nadien.

mijn zoontje krijgt ze trouwens wel weg. maar wij hebben die paarse. ik geef alleen hapklare stukjes zeg maar.net als dat je met stukjes brood doet.

17. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik herinner me ook een voorval op vakantie toen ik nog klein was. we liepen de boel te verkennen opd e caming toen mijn vader ineens een meisje oppakte van een jaar of 6/7 denk ik.en op zijn kop slingerde en flink op haar rug sloeg. ik had eerst niet door wat hij deed maar algauw schoot er een knikker uit haar keel en begon ze heel hard te huilen. dat meisje zou dus gestikt zijn als wij daar niet net hadden gelopen.sterker nog mijn moeder en ik hadden niet eens opgemerkt dat ze geen lucht meer kreeg wij dachten dat ze paniekerig was omdat ze de weg misschien kwijt was. dat is me altijd bijgebleven mijn vader deed dus instinctief wat mij 20 jaar later verteld is door de huisarts. als ik er nog aan denk krijg ik nog kippevel zo eng was het.

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Het gebeurt natuurlijk niet alleen met de liga. Mijn zoontje is ook een keer bijna gestikt toen hij 8 maanden oud was, in een stuk kip. Het schoot in zijn geheel in zijn keel en het duurde voor mijn gevoel een eeuwigheid voordat het weer terug kwam. Ik dacht in eerste instantie dat ie een huilbui had waar ie in bleef hangen (zoals vaker gebeurt), maar op een gegeven moment hadden we door dat er gewoon iets in zijn keel zat. Manlief en ik raakten allebei net echt in paniek toen hij het stuk weer omhoog hoestte zeg maar. Pfoe, wat was ik geschrokken! Mijn hart zat echt in mijn keel.

19. miffy11

miffy11 Niet meer actief

toch raar dit. geprobeerd fenne bambix startkoekjes te geven, en begon vrijwel meteen te kokhalzen/verslikken.
    meteen afgepakt dus, maar vreemd dat ze het met deze dus wel heeft, die het niet zou moeten doen, en met liga nooit problemen mee heeft gehad.

20. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    klopt met die startkoekjes van de bambix Lex kreeg daar met z'n ene tand altijd ene groot stuk vanaf en gelukkig nooit in gestikt ofzo maar heb ze nooit meer gepakt. Ik denk dat met bijna alles je gewoon heel goed moet opletten. Lange vingers wordt hier in de familie al jaren gegeven maar het kan ook eens mis gaan

Deel Deze Pagina