Ik zie in de winkel liga wat je kan geven aan je kindje vanaf 4 maanden. Maal je dat fijn om door een hapje te doen of geef je gewoon een stukje om aan sabbelen?
Ik deed het fijnmalen en door een fruithapje ter variatie. In het begin deed ik het echt heel erg fijnmalen met de onderkant/achterkant van een pollepel totdat het helemaal kruimels waren en dan lekker door een fruithapje. De liga's vanaf 4 maanden kan je trouwen in vieren breken zodat je dus niet gelijk een hele liga in het hapje hoef te doen.
En deed je dat dan al meteen vanaf 4 maanden of heb je jouw kindje eerst laten wennen aan de hapjes en daarna de liga erdoorheen?
Die liga van 4 .Is niet voor in het handje geschikthet is handegi om dé smaak van sommige hapjes te verzachten.Ik zou zonder beginnen .ivb met verstopping. Als je het gebruikt Wacht dan even met het voeren van je kindje. Het moet "weken". Vijf min.Dit hoeft niet met liga tweede stap dalijk
Liga is even goed bijvoeding, ook al staat er 4 maanden op de verpakking. Omdat het bijvoeding is is het eigenlijk de bedoeling dat een kind het met 6 maanden krijgt. Liga is echt een beetje onzinvoer hoor. Die eerste zijn niet geschikt om in de hand te geven en als je het door hapjes doet dan leert je kind niet de smaak van eten waarderen omdat alles dezelfde weeiige muffige Ligasmaak krijgt.
Ik heb mijn kindje eerst goed laten wennen aan het fruithapje zelf en gekeken hoe hij daar op reageerde. Vanaf 5 maanden ben ik er liga doorheen gaan doen, maar natuurlijk niet dagelijks. Zo af en toe ter afwisseling en dat doe ik nog steeds, maar dan met de liga van 6 maanden.
Ik wel in ieder geval. Weet ook niet zo goed waar je het nog meer doorheen kan doen? Yoghurt wellicht en heb ook weleens gehoord dat sommige het door de melk heen doen, maar dat zou ik persoonlijk niet doen.
ik vind heel die liga onzin. zeker voor een bay van 4 maanden. gewoon het beste denk ik aan fruit laten wennen. maar dat is natuurlijk mijn mening.
Ik ben vanaf een maand of 5 liga gaan geven, regelmatig door de fruithap en soms ook de groenten voor meer structuur (ik kruimelde het dan gewoon). Ook kreeg hij regelmatig een halve in zijn handje, hij sabbelde er gewoon op en de te grote stukjes spuugde hij uit. overigens ben ik met 4 maanden gaan bijvoeden, hij kreeg dus al een maand groente en fruit voor ik liga ben gaan geven.
Dank je wel voor jullie antwoorden, vind het idd een beetje onzin om liga door de hapjes heen te pureren, dan gaat heel de smaak van het fruit en groente weg en dat is ook niet de bedoeling Het is allemaal nieuw voor me, er is zoveel te koop, hapjes, diksap, liga enz enz Ik hou het voorlopig bij de borstvoeding en af en toe een fruit en groentehapje tussendoor, de rest komt later wel!