Ik lees op dit forum bij heel veel berichten staan hoeveel ml. groente en/of fruit jullie kinderen krijgen. Hoe meet je dit uit? (Tenzij het in potjes zit). Ik heb géén idee hoe ik dit moet uitrekenen als ik het vers maak! Nu mag ik vanaf volgende week er aardappel of rijst bijgeven...... 'Doe er maar een beetje door', zeggen ze dan op het CB- buro. Maar wat is een beetje...... Zijn hier richtlijnen voor. Help (nogmaals)!
Als je het zelf maakt kan dat denk ik niet... Ik denk dat de 'hoeveel mililiter' gebaseerd is op de potjes. Die zijn 200ml dus de helft is 100ml. Joey eet een heel potje fruit 's morgens (als hij geen vers fruit eet) en een half potje avondeten. Als ik het zelf maak dan gok ik ook maar wat, een kleine hoeveelheid. Hij eet wat hij eet, als hij niet meer hoeft dan gooi ik de rest weg, maar ik zou dan geen idee hebben ook hoeveel het precies was Een klein aardappeltje is al heel veel in het bordje van zo'n kleine vind ik
Als hij vers eet verschilt het trouwens ook nogal, hij eet een hele peer en een hele banaan, maar ook een hele kiwi... en dat is toch minder dan een hele peer of banaan zou je denken. Dus het hangt er gewoon vanaf Een eetlepel rijst of een kleine aardappel is voldoende, zeker om te proberen in het begin. Je kan altijd dan de volgende dag iets meer of minder maken, en zo weet je het vanzelf
Bij ons op het CB zeiden ze dat ze met 6 maanden een heel potje fruit voor 6 maanden en een heel potje groente voor 6 maanden mogen hebben. Lynn van mij eet maar de helft van zo'n fruitpotje en 3/4 van een groentepotje. gewoon lekker doen wat jouw het beste lijkt en je kindje geeft zelf wel aan of die meer wil ja of nee.
Hier gaf ze niet eens aan hoeveel hij mocht, ze zij gewoon van ja hij mag nu fruit en groente, maja denk dat je gewoon moet kijken hoe hij er op reageerd.. qua ontlasting... ze zei alleen, doe gewoon wat wortels,aardappeltje (en nog een groente noemde ze) in een pannetje en koken en prakken enz... meer zei ze neit
ik maak het zelf voor Deborah, een banaan, peer etc gaat er zo in. Ik heb de 4 maanden potjes opgespaard en daar doe ik de aardappelen en groente gemengd in en in de vriezer. dit eet ze helemaal op. Ik heb net 1650 gram sperziebonen en 1 grote aardappel gekokt en in de mixer gedaan en verdeeld over de potjes.