Hoi meiden, Wanneer zijn jullie begonnen met het (bij)geven van Liga? En dan bedoel ik in eerste instantie fijngemaakt tot een papje, of door een fruithapje heen. Of misschien zelfs helemaal niet gedaan? Er is Liga vanaf 4 maanden (vooral voor de verkoop natuurlijk, want nodig is het niet) en ik ken mensen die vanaf 4 maanden al dagelijks liga bij geven. Ieder voor zich, ik zou het zelf niet doen. Maar ik vraag me af of ik me zoontje dadelijk met 7 maanden eens zo'n Ligapapje bij zal geven. Hoe en wanneer deden/doen jullie dat?
Ik geef af en toe nog steeds een papje, ze vind het erg lekker en drinkt nog weinig water dus dan krijgt ze extra vocht. Ben begonnen met 8 maanden
Hier heeft ze nog nooit een liga gehad, o ja een stukje evergreen van papa. Maar zie niet in waarom een baby al koek moet krijgen met toegevoegde suikers en bijvoeding gaf ik verder in stukken en niet in papjes. Tot 1 jaar kreeg ze eigenlijk alleen maar rijstewafel en tegen die tijd een stukje soepstengel.
Ook nog nooit liga gegeven ik vind ze erg groot ook al zou je 'm doorbreken. Hiet krijgt ze af en toe een marie-biscuitje of een berenkoekje naast soepstengel en rijstwafel.
Hier heeft ze ook nog nooit een Liga gehad... Vindt het ook onnodig om dit te geven, zeker op zo'n jonge leeftijd, laat staan er papjes van te maken of dit door het fruit te doen! Hier kreeg ze ook van die kleine rijstwafeltjes (bambix of goodies die zijn met smaakje) of een soepstengel. Ook at ze hier graag volkoren cracotte... Als je pap wil geven, koop dan gewoon de bambix fijne granen pap (of wat er bij de leeftijd van je kindje hoort)... En die allereerste Liga's zijn overigens ook niet bedoeld als koekje, staat ook op de verpakking. Het vormt namelijk een kleverige, kleffe bal in de mond waar je kindje geen raad mee weet en het niet kwijt kan!
Ik heb wel herinneringen aan Liga; vroeger was het heel "normaal" om het te verwerken in een fruithapje. Mijn moeder deed dat dagelijks maar dat is dan ook al weer 30 jaar geleden... En als we ziek waren, hoe oud ook dan maakte ze het weer en dan gingen we weer even terug in de tijd. Maar we leven nu in 2012 en ik let zelf erg op wat nodig is en wat niet. De marie-biscuitjes en de berenkoekjes geef ik niet dagelijks die zijn eigenlijk ook niet nodig. Maar ik doe haar geen plezier met rijstwafels en soepstengels elke dag.
Hhm ja jullie hebben gelijk. Ik laat me weer teveel wijsmaken Wat ik nu geef is in de ochtend een fruithapje, in de middag een broodkorstje en einde van de middag een groentehapje (die hij niet altijd op maakt). En omdat hij die niet helemaal opmaakt kreeg ik het advies om dan een papje van Liga te geven zodat hij toch wat binnen heeft. Terwijl dat natuurlijk eigenlijk niet hoeft. Ik neem ook aan dat het met 6.5 maand niet erg is als hij van z'n groentehapje maar een paar happen neemt en verder gewoon bv. Misschien dan maar eens rijstewafeltjes halen.
Wat een stom advies zeg zeker met 6 maanden maakt het echt niet uit als hij wat laat staan dan is het nog niet de hoofdvoeding. En al was het wel zo; als je daar aan gaat beginnen met zoiets aanvullen dan is het einde zoek. Zeker als ze het straks door gaan krijgen. Dan weten ze dat er een ligapapje aan zit te komen.... Geen goed idee...
Lijkt me ook geen probleem hoor, dat hij zijn groentehapje nog niet opmaakt, dus daar zou ik me verder niet druk over maken. Ik heb ook nog nooit liga gegeven. Niet echt uit principe of zo, ik vind het tot nu toe gewoon nog niet zo nodig, aangezien er nog zoveel andere dingen zijn. Mijn zoontje is verzot op cracottes, vindt ie heerlijk. Verder geef ik een rijstewafeltje, nijntje-koekje, of gewoon lekker fruit. Vanaf wanneer mag een kind eigenlijk rozijntjes eten?
Nou dan laat ik de Liga mooi achter wegen Dat van de rozijntjes vraag ik me ook af. Worden die dingen niet zo in z'n geheel doorgeslikt? Ze zijn zo klein.
Nooit gegeven Overigens wel eens fijne granen papa van biobim voor de lekker (rijstemeel en boekweit), vond hij erg spannend. Verder borstvoeding en heel af en toe een hapje van iets anders. Hier begon hij met 9 maanden te eten
Je kunt dan beter het brood verder gaan uitbreiden als je denkt dat hij iets te kort komt... Voedzamer dan die liga! Geeft inderdaad nog helemaal niks dat hij zijn groentenhap niet op eet, en trouwens, je kindje kan blijkbaar zelf heel goed aangeven wanneer hij genoeg heeft. Het ene kindje eet zo alles op wat je aanbiedt, terwijl de ander na een aantal hapjes aangeeft genoeg te hebben.
Hier nooit geen liga gegeven. Vond ik niet nodig. Ze kreeg toen wel eens een rijstewafeltje, soepstengel, crackotte of een berenkoekje. En als je pap wilt geven dan gewoon de fijne granen vanaf 6 maanden.
Met een jaar of zo, kregen ze wel eens een Liga of een biscuitje. Als koekje, niet als pap. Zou best kunnen dat ze met een maand of 9 wel eens een Liga-tractatie op het kdv hebben gekregen, maar toen kocht ik ze zelf niet (had er toen ook geen bezwaar tegen, anders hadden ze het niet gehad op het kdv). Ben begonnen met bijvoeden bij 6 mnd. Zoonlief heeft er toen nog een maand of 2-3 over gedaan voordat hij meer dan 2 hapjes ging eten. Dochter at meteen hele borden leeg. Beide groeiden ze prima door, dus ze kwamen echt niks tekort. Ieder kind heeft een andere voedingsbehoefte - en als ze stoppen met eten mag je er normaal gesproken van uit gaan dat ze genoeg gehad hebben.