liga

Discussie in 'Voeding' gestart door baby001, 3 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Haha dat ligt dus niet aan mij tuc.

De reden dat ik geen liga koekjes geef is heel simpel. De eerste jaren maken kinderen veel hersenverbindingen aan. Glucosesyroop heeft een verslavende werking, net als andere suikers. Hierdoor worden mensen steeds ontvankelijker voor bepaalde producten.
    Heel toevallig zitten die vaak ik chips, koekjes, frisdrank, melk met smaakje en pakjes met mixen.
    We vinden dit soort producten hierdoor oa lekker omdat dit is aangeleerd en inmiddels in onze hersenen is bepaald.

Tot 4 jaar is in ons huis de regel, geef fris (sapjes aangelengd bij uitzondering, zodra wij het idee hebben dat dl hier aan toe is) geen gezoete yoghurts, ijs ed. Koekjes zo veel mogelijk vermijden, geen zoet broodbeleg.

Mijn gastouder heeft dl laatst wel een nijntje koekje gegeven, daarom heb ik nu goodies koekjes in haar tas, liever krijgt ze een boterham, fruit of groente. Ze eet al zo weinig dan het liefst even goede voeding erin.

Maandag was ze op een feestje, als ik dl los had gelaten, zou ze echt wel een stuk taart op hebben gegeten, maar een stuk brood vond ze ook prima. Mijn neefje kreeg wel taart en fris, dat is mijn zus haar keuze ook prima.

Iedere ouder maakt zijn eigen keuze. Kritiek als ik ben een slechte ouder, je bent te streng of dat zou ik nooit doen lijkt mij onnodig.

2. tuc

tuc Niet meer actief

haha ik ben go en ik sta er juist weer van te kijken wat sommige kindjes al mogen...geen kritiek gewoon verwonderd. 1 van mijn oppaskindjes scheelt een jaar (en een paar dagen) met mijn zoontje en die begon meteen met lange vinger en roosvicee ipv water en een soepstengel. Mijn zoontje was toen een jaar en 7 maanden en die kreeg dat nog niet eens;)

3. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Mijn zoon krijgt van ons ook geen koek dus geen Liga. Wat hij niet kent mist hij ook niet. Als wij iets eten wil hij ook iets eten, maar het maakt hem dan niet uit wat. Pas de laatste weken is hij geïnteresseerd in wat wij dan precies hebben en hij is nu 19 maanden. Voorheen had hij echt niet door dat wij wat anders aten, of het boeide hem niet.

4. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Liga komt er hier ook niet in hoor. Voordat dochter een jaar was, kreeg ze de al genoemde soepstengel, rijstwafel en koekjes van Goodies. Daarna werden we wat losser, maar ik geef liever een gewoon volkorenkoekje dan Ligakoekjes.
    Onze tandarts vond Liga vroeger ook al slecht, omdat het zo lekker tussen de kiezen blijft plakken.

5. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Ik snap eigenlijk niet waarom je een kind nog voor dat hij 1 wordt een koekje zou geven.
    Ik vind het ook vreemd dat ze dat op een KVD doen.

Volgens mij kijkt een kind van die leeftijd echt nog niet naar wat die andere kinderen eten. Als hij maar zelf lekker een rijstewafel op soepstengel heeft boeit hem dat niet. Het is volgens mij echt iets voor ouders om te denken dat ze hun kind dan achterstellen of zo, terwijl ze in mijn ogen juist hun kind goede eetgewoontes aanleren waar het kind de rest van zn leven iets aan heeft.

Mijn kinderen zijn ondertussen iets ouder en ze krijgen hier heus wel koek en snoep hoor, maar voor hun eerste verjaardag: nee.
    Op hun eerste verjaardag voor het eerst slagroom :)

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier eten de kindjes 's middags als tussendoortje een soepstengel of rijstwafel op het kdv.
    In het begin kreeg hij gewoon nog een broodkorst, maar inmiddels al hele tijd soepstengel of rijstwafel.
    Soms wordt er ook nog fruit gegeten, zoals vorige week lekker bosbessen en aardbeien.
    Maar liga krijgen ze hier gelukkig niet op het kdv en thuis heb ik dat al helemaal niet in huis. Vindt het ook echt niet nodig...
    Er zijn genoeg alternatieven met minder suiker en 'rotzooi', waar ze net zo tevreden mee zijn!

Geef anders gewoon een pak rijstwafels of soepstengels mee zodat jouw kindje dat kan krijgen als de rest wel liga eet??

Deel Deze Pagina