moet dit even kwijt!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door michellle81, 17 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    Vorige week had ik mijn zwangerschapsyoga les en we hadden het over borsten enzo.... ,dus ik zei nou die van mij zijn al 2 cups gegroeit ,dus dat mens zegt nou geloof me straks worden ze nog groter hahahahaha ja dat snap ik ,maar toen zei zij en daarna hangen ze als thee zakjes .......
    nou leuk om te horen zeg ! hoeft toch niet altijd ,vond het zo,n botte opmerking ...
    Ik vandaag naar de verloskundige voor mijn controle ,zegt ze ohh je hebt je piercing eruit gehaald .... ik zei ja want hij ging irriteren zegt zei maar dan groeit hij dicht ik zei ja dat weet ik maar dat maakt niet uit hoor ,waar zei vervolgens op zegt ,die doe je toch niet meer in ,want je buik is toch nooit meer het zelfde als vroeger .................
    Ik vind het raar dat ze zoiets zeggen sorry hoor maar daar word je toch niet vrolijk van !
    Wat vinden jullie hier nou van?

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Het is inderdaad algemeen bekend dat het voorheen zo strakke buikje niet meer hetzelfde is als voor je zwangerschap.

Bij Borsten is het volgens mij erfelijk bepaald. wel of geen BV geven staat er los van of je borsten gaan hangen, dat ze gaan hangen komt door je zwangerschapshormonen.

Voor je piercing een idee, ik heb zo'n speciale zwangerschapspiercing gebruikt, ideaal die dingen.

Je buik kun je 6 a 8 weken na je bevalling weer gaan trainen, en hij kan weer heel mooi worden.

Indd wel een beetje raar dat ze het zo zeggen, alhoewel ik het humoristisch zou zien

3. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    ja je hebt ook wel gelijk moet het gewoon niet te serieus zien ,ben gewoon erg ijdel en snap heus wel dat het allemaal niet meer het zelfde is maar wil er liever niet geconfronteerd mee worden ...

liefs

4. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Er zijn maar weinig vrouwen die weer hetzelfde strakke lijf krijgen als ze voor de bevalling hadden, dus ik vind ze erg realistisch en kan er wel om lachen ;)
    Maar goed, ieder z'n humor, maar ik zou er vanuit gaan dat 't niet rot bedoeld is hoor.

5. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ach ja, is toch niet verkeerd bedoeld, ik kan er wel om lachen eigenlijk. Ze proberen je er vast op voor te bereiden dat je lichaam er straks heel anders uitziet. Aan jou de taak om te bewijzen dat ze ongelijk hebben :p

6. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    ja dat is ook zo ,merk dat jullie er erg nuchter over denken en vind dat ook heel goed ,maar vergeet niet dat iedereen zo is en er ook mensen zijn die er wel moeite mee hebben dat hun lijf zo veranderd zoals ik.......
    ik ben heel blij met mijn wondertje in mijn buikje maar maak me soms echt wel een beetje zorgen hoor voor striemen hangborsten hangbuikje ....
    Ik zou het erg fijn vinden als ik me dalijk na de bevaling weer goed voel in mijn velletje en mezelf in een bikinie durf te laten zien ......
    Ik heb echt alles over voor dat meisje in mijn buik en ben straks super gelukkig als ze er is ,maar ben ook erg blij als mijn lichaam weer een beetje in shape is....

7. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Hoi Michelle,

Ik herken het wel hoor, ik heb wel een beetje hetzelfde gevoel als jij... Ik maak me nog net geen zorgen over hoe ik eruit ga zien, maar ik ben er wel heel benieuwd naar hoe het er straks allemaal uit ziet. Ik ben ook best een beetje ijdel, en zou graag m'n oude figuur (incl. platte buik) weer terug willen hebben na de bevalling. Ik hoop stiekem ook dat ik niet al te veel aankom tijdens de zwangerschap; maar tegelijkertijd vind ik het te ver gaan om op de lijn te letten, dus dat doe ik dan weer niet.

8. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    hoi kim ,

bedankt voor je antwoord nee lijnen zal ik zeker niet doen hoor ,ben nu 10 kilo zwaarder en moet nog 10 weekjes ,daar maak ik me eigelijk ook geen zorgen om ,heb je toch niet in de hand he......
    Maar ik vind dat sommige mensen wel heel hard roepen dat het niet meer goed komt enzo ik ken echt heel veel meiden die gewoon weer strak zijn hoor ,eigelijk al mijn collega,s ,maar goed ga mij er niet te druk om maken en lekker genieten nog even van dat bolle buikje ...

liefs

9. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik denk dat je het gewoon als een soort voorbereiding moet zien. Bij mij duurde het meer dan 1 jaar voordat ik mijn oude figuur terug had. Maar feit is dat als je kind eenmaal geboren is, dat je helemaal geen tijd meer hebt om aan je figuur te denken. Dus laat alles nu maar over je heen komen, want je mag blij zijn als de kleine er eenmaal is dat je tijd hebt om te douchen bij wijze van spreken.

10. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Hoi Michelle,

Dat heb je dan netjes gedaan, maar 10 kilo zwaarder en nog 10 weekjes voor de boeg. Ik ben in de eerste 8 weken van m'n zwangerschap 4 kilo aangekomen... nu moet ik er wel bij zeggen dat ik sinds m'n 16e al 54 kilo weeg (ben nu 29) en dat er best een beetje bij mag, maar dat dat zo snel zou gaan had ik niet verwacht.

Gewoon lekker genieten, en je straks pas zorgen maken... Misschien gaat het bij jou wel net zo als bij die anderen en ben je straks weer helemaal topfit en in shape! :D Laten we 't hopen!

Fijne zwangerschap!

11. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    hoi kim ik was de eerste 8 weken al 6 kilo zwaarder ,daarna is het gewoon heel langzaam gegaan ,woog ook altijd 54 kilo ,dus het is niet zo heel erg als ik straks nog wat zwaarder ben hoor als het maat niet blubbert hihihii

jij ook een hele fijne zwangerschap

liefs michelle

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

nou dat is meteen twee klappen in je gezicht,
    vreemd dat mensen zich niet kunnen bedenken dat het ten eerste niet eens zo hoeft te zijn, en ten tweede dat ze zich niet kunnen inleven in een ander over hoe gemeen het overkomt.
    niets van aantrekken. we zitten hier allemaal in hetzelfde schuitje.

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nou, dat is wel een beetje kop-in-het-zand-steken he! ;)
    Als jij goed voor jezelf zorgt zal het wel niet zo'n vaart lopen met hangbuik en hangtieten! Niet teveel snoepen, blijven sporten, lekker smeren etc.
    Ik maak me vooralsnog nergens druk om: ben er hartstikke trots op dat ik zwanger mag zijn!
    Ik had een vriendin die 9 maanden klaagde over d'r lijf dat zo veranderde, dat ik me haast afvroeg dat ze maar beter niet zwanger had kunnen worden! Die zegt nou tegen haar dochter van 5: jaha, mama zag er goed uit voordat ze jou kreeg.... die praat dat kind dus gewoon een schuldcomplex aan, echt erg!

14. sylvie1988

sylvie1988 Actief lid

23 mrt 2008
    150
    0
    0
    haarlem
    Ik vind het ook vreesleijk dat ik nooit meer zal zijn zo als ik was..... en ik baal de best van om dar ik best veel ben aangekomen denk ik! want ik durf niet meer op de weegschaal sinds ik 24 weeken zwanger was.
    Ik ben vanplan om 2 maanden na de bevaling weer lekker te gaan sporten in de spoortschool en er maar het beste van te maaken haha.. dat klinkt ook erg dramatich.
    Maar als ik denk aan het kleine manetje in mij buik..... heb ik het er toch graag voor over.
    Ik denk zelf dat niend het leuk vind om haar strake buik en borste kwijt te raaken.

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik vind zulke opmerkingen ook een beetje flauw. Mijn moeder had na haar eerste gewoon weer haar oude figuur terug hoor!

16. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoezo nooit meer hetzelfde lichaam hebben?
    Ik ken genoeg mensen om me heen, zeg gerust al mijn vriendinnen met kinderen die gewoon net zo'n lichaam hebben als voor de zwangerschap. En ik was na 1 week weer terug op mijn oude gewicht. Blubberbuik is nu na 4 maanden helemaal weg. Ik heb nog precies hetzelfde lichaam als voor de zwangerschap. En natuurlijk gaat het niet helemaal vanzelf. Je moet er wel wat voor doen, zoals sporten.
    Voor een groot gedeelte heb je het gewoon zelf in de hand en de opmerkingen zoals "je krijgt nooit je oude lichaam meer terug" vind ik meer dan onzin. Meestal komt het gewoon goed als je er goed mee bezig bent. Uitzonderingen daargelaten.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik moet er wel om lachen eigenlijk, tis toch bij iedereen verschillend. Ik vind het een beetje gek dat je je dat zo aantrekt..

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja? Ik niet! Ik krijg er namelijk iets prachtigs voor terug: ik krijg een kindje, ik mag moeder worden! Al zij het met hangtieten en een blubberbuik, so what? Ben daar trouwens heel niet bang voor.
    Hoe kan je het nou al vreselijk vinden als je niet eens weet hoe je lichaam eruit zal zien straks? Dat lijf is maar een omhulsel; als het maar gezond is! Echte schoonheid zit van binnen.

19. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    :thumup:

20. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Helemaal mee eens,als je je zo druk maakt om je lichaam moetje niet aan kinderen beginnen,klinkt hard bot wat dan ook,er zijn genoeg moeders die hun ouder strakke figuur wel terug krijgen,misschien moet je er nu wel wat mee doen zoals trainen,

en ik zou me niks van aan trekken wat de vk zegt,en de rest,misschien bedoelde ze het wel helemaal niet zo lullig,

Deel Deze Pagina