kijkoperatie. Dames met ervaring

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Baby2017, 9 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.399
    37
    48
    Vrouw
    Dames,

Ik heb gebeld en ik heb aangegeven om toch voor een kijkoperatie te gaan in combinatie met HSG. Hoe lang wordt je opgenomen. Hoe voelde je de dag na de kijkoperatie. Graag lees ik jullie ervaringen zodat ik weet wat mij te wachten staat

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dat is vaak gewoon een dagopname, dus 's ochtends melden en 's middags naar huis.

Ik heb er twee gehad ;) Ik voelde me altijd best goed na de operatie, maar ik heb dan ook vrij weinig last van narcose e.d. Ik had was spierpijn en last van mijn schouder ivm met het gas wat in je buik wordt gespoten, maar verders eigenlijk best goed.

3. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.399
    37
    48
    Vrouw

Oke, ik hoop dat er nog meer meiden zijn die wat meer kunnen vertellen

HE

4. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Hsg weet ik niet wat dat inhoud.

Over de ingreep zelf (ik werk op de recovery), is vaak dag opname. Je krijgt algehele narcose en hebt een paar kleine wondjes. Uiteraard zul je die wondjes wel voelen, maar pijn valt over het algemeen mee. Prettig is om je benen een beetje omhoog te hebben dat voorkomt een trekkend gevoel in je buik. Ze gebruiken tijdens de operatie gas in je buik, daar kun je na de ok wat last van hebben, pijn tussen de schouderbladen.
    Sommige dames zijn echter gezegend met misselijkheid na de operatie, dat is wel vervelend. Scheelt vaak enorm als je niet al te zware pijnstilling krijgt zoals morfine, dat zorgt vaak voor misselijkheid.
    Valt mee hoor de ingreep, beste is om maar gewoon over je heen te laten komen.
    Veel sterkte!

5. Huismusje24

Huismusje24 Actief lid

17 dec 2014
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 2 kijkoperaties gehad. De eerste zonder HSG. En viel wel mee. Wel beetje schouderpijn. De tweede keer heb ik pas in januari gehad en die was wel echt anders dan de eerste. Heel erg misselijk en heel erg moe en duizelig bij het ontwaken. Dat bleef de hele tijd hangen toen ik in het ziekenhuis lag. Op een gegeven moment wilde ik gewoon naar huis gaan ondanks ik mij heel erg slecht voelde. Ik heb toen meteen geslapen toen ik thuis kwam (16:00 uur) tot de volgende ochtend. Ik heb ook helemaal niks gegeten toen. Zo beroerd voelde ik me. En ik had ongeveer 5 dagen last van mijn schouders.

6. Anto1909

Anto1909 Actief lid

18 aug 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb drie weken terug een kijkoperatie en hsg gehad. Bij elkaar 3,5 uur zoet geweest ( vanaf opname tot ontslag). Maar had ip eerder weg gemogen. De operatie was prima. Voelde mij er na goed. Alleen twee dagen goede pijn in m'n schouders van het ingeblazen gas gehad. Maar met een kruik heel goed onder controle te houden. Het onderste (bikinilijn) wondje geneest goed. Ik had enkele blauwe plekjes (krijg ik zeer snel) zijn bijna geheel weg. Helaas zat de hechting in m'n navel niet goed vast, hierdoor bleken de er uit te zijn toen ik de avond er na de pleisters mocht verwijderen. Maar met zwaluwstaartjes (zelf geknipt) geneest m'n navel goed. Elke dag even aan t uitspoelen en 2x per dag maakt ik hem met natte hazen schoon. Van de narcose ben ik weer erg moe (vijfde operatie tot nu toe) maar met homeopatische pillen voor ondersteuning lever verdwijnt dit heel goed.
    Van de hsg heb ik geheel geen problemen er na gehad ( oke drie daagjes een beetje vloeien) maar niets verder. Van de kijkoperatie ook verder geen buikpijn of iets gehad. Echt prima te doen!!!

7. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.399
    37
    48
    Vrouw
    dames dank je wel. zo weet ik wat mij te wachten staat

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb een kijkoperatie met hsg gehad. Kreeg een sneetje in mijn navel en net boven mijn schaambeen. Had niet heel veel last van het gas en van de operatie zelf, was na 2 dagen weer aan het werk (kantoor). Wel heb ik na narcose altijd last van misselijkheid helaas. Ik werd geloof ik om 9 uur geopereerd en om 15:00 mocht ik naar huis, toen had ik wat gedronken en was ik naar de wc geweest. Heb ook heel veel geslapen na de operatie ;)

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier ook gehad. Wel icm een andere operatie waardoor t herstel pijnlijker en langer was. Ik heb van ochtend tot avond in zkh gelegen. Valt erg mee hoor.

10. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.399
    37
    48
    Vrouw
    dank je wel dames,

Ik was gisteren echt helemaal in de war. Ik belde assistente van mijn gynaecoloog en ik gaf aan dat ik toch een kijkoperatie wil. Oke afspraak gemaakt voor 22 Maart om papieren voor opname te regelen. Half uurtje later belde ik weer en gaf ik aan dat ik toch eerst een hsg wil die op 23 maart geplant stond. Nou ik leek echt gek. Ben zo bang voor operaties

11. Twinkk

Twinkk Actief lid

27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Ik heb ook een kijkoperatie gehad. Alleen heb ik niet echt een positief verhaal voor je. Als je alleen positieve verhalen wil moet je mijn post maar even overslaan :p.

Ze hebben bij mij ook wel wat meer gedaan als alleen kijken. Ze hebben een cyste weg gehaald en wat endo plekken. Ik mocht ook dezelfde dag weer naar huis. Ik heb wel een week lang echt wat krom gelopen door de pijn. Bewegen deed gewoon zeer. En slapen kon ik maar op 1 zij, de andere deed te veel zeer aan mn schouder, door het gas denk ik. Maar dat duurde maar een week.
    Ik ben wel echt een maand uit de running geweest op mn werk (ik werk in een winkel dus constant staan lopen en tillen). Dat ging gewoon echt niet. Een uurtje aan de kassa staan en ik was al kapot. Echt heel moe was ik steeds, waarschijnlijk door narcose. De wondjes zijn goed genezen. 2 zie je er nog wel, de andere 2 zijn zo goed als weggetrokken (had 4 wondjes).

12. Hanna83

Hanna83 Actief lid

1 dec 2014
    314
    96
    28
    Hier een wat positiever verhaal! Kijkoperatie gehad, heerlijk wakker geworden uit narcose, 1 nachtje gebleven omdat ik wat lage bloeddruk had en het zelf wel een prettig idee vond. Herstel ging razendsnel, liep na een dag al weer rond met nauwelijks pijn. Ik heb geen last van mijn schouders gehad. Mij viel het dus alles mee!

13. Amare

Amare Niet meer actief

Hier ook een verhaal dat je maar beter kunt overslaan. Ik moet er als eerste bij vertellen dat mijn lichaam alles behalve goed reageert op narcose.

Het is inderdaad een dagopname, maar ik heb in totaal 3 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ze hebben bij mij ook wat endo verwijderd. Ik heb de eerste dag/nacht doorgebracht op morfine.
    De volgende ochtend ben ik gekatheteriseerd, omdat ik nog niet geplast had sinds de operatie en dit ook niet kon. Daarna ging het plassen wel weer.
    Daarna bleek m'n bloed niet in orde en had ik een lage bloeddruk. Dus moest nog een dag blijven.
    De dag dat ik naar huis ging, kreeg ik koorts, maar mocht naar huis onder de voorwaarde me de volgende dag te melden om bloed te prikken.
    Vanaf toen is het beter gegaan. Het gas bleef vooral in m'n buik hangen, waardoor ik meer buikpijn had dan normaal na de operatie.

Deel Deze Pagina