Gestopt november 2005, wie ook? (sinsdien niet ongi)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door keep faith, 20 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keep faith

19 nov 2006
    6
    0
    0
    Hallo dames, was benieuwd wie ook vorig jaar november is gestopt en hoe het jullie vergaat. Zjin jullie al zwanger of heb je net als ik problemen met de menstruatie of heel iets anders. Laat het me weten.

Hoor wel van jullie.

Liefs

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ben je helemaal nog niet ongesteld geweest dan?
    Waarom ben je dan niet eerder naar de dokter gegaan, of wilde die er nog niets aan doen?
    Ik hoop dat je nu snel een regelmatige cyclus krijgt en lekker aan de slag kan gaan!
    Veel succes, Olga

3. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Nu al een jaar niet ongesteld en niet zwanger? Zou toch eens een bezoekje brengen aan de dokter... waarschijnlijk heb je dus geen eisprong en dan kun je ook niet zwanger worden hé... Veel succes! Hoop dat je snel zwanger bent!

Liefs
    Kirby

4. keep faith

19 nov 2006
    6
    0
    0
    ik ben eerst bij d ehuisarts geweest. Deze heeft bloedonderzoek laten doen. Daar kwam uit dat de waardes van de schildklier niet in orde waren, deze hebben zich inmiddels zelf hesteld. Hij heeft mij toen doorverwezen naar de gyn. Deze heeft inwendig onderzoek gedaan en hij vertelde dat ik eerst tot november moest wachten omdat het nog geen jaar geleden was. Toen wel gezegd dat dat nog een half jaar duurde, maar goed. Inmiddels al een aantal keer bij de gyn geweest en ben door hem doorgestuurd naar een fertiliteitsarts gestuurd. Daarvan heb ik nu primolut gekregen, dit moet ik nog gebruiken tot zaterdag. En daarna ongesteld, als het goed is. En dan moet ik in de 3de week van december weer naar de ferti-arts toe
    om te kijken hoe het met de cyclus staat en wat er dan gaat gebeuren.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi,

Ik ben ook sinds november 2005 gestopt met de pil, maar werd niet echt ongesteld (wel 2x beetje bloedverlies gehad). Ik ben in juni naar de gynaecoloog gegaan nadat de huisarts pco had vastgesteld. Ik zit inmiddels in mijn 4e ronde met clomid. Als je niet ongesteld wordt, is het echt niet nodig om een jaar te wachten. Mijn huisarts wilde mij met een half jaar doorsturen.

groetjes,
    Snoopy
    (banner klopt niet, morgen weer follikelmeting)

6. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik ben in september 2005 gestopt en in april door de huisarts naar de gyn gestuurd, bij mij werd ook PCO geconstateerd. Ik heb nu de 5e ronde Clomid. Ik heb in april en mei provera gehad om de menstruatie op te wekken, zonder resultaat. Ik heb toen metformine gekregen en moest wachten, totdat mijn eigen menstruatie kwam. In september dit jaar gingen we een weekje op vakantie en de laatste dag brak de bom. Ik heb toen 14 dagen gevloeid, dat ik medicijnen kreeg om het te stoppen. Mijn gyn zei, dat dat wel eens kan voorkomen. Sindsdien heb ik weer clomid en een mooie regelmatige cyclus van 30 dagen. Ik heb deze maand clomid meegekregen en mag het nu zonder controles proberen.

7. Moonie

Moonie Fanatiek lid

19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    Ik ben december 2005 gestopt met de pil en nog geen teken van zwanger :( Ik word wel ongi maar heb redelijk lange en onregelmatige cyclussen. Ik heb in augustus het bevolkingsonderzoek voor baarmoederhalskanker laten doen bij de huisarts dus toen heb ik gelijk maar gevraagd wat de volgende stappen zijn als ik na een jaar nog niet zwanger zou zijn.

Ik mag dus in december terug komen en dan gaan ze eerst mijn hummie checken. Verder zijn we er nog niet zo goed uit hoe ver we de medische molen in willen. Mijn hummie denkt daar anders over als ik dus ik denk dat we het ter zijner tijd maar stap voor stap gaan bekijken wat we wel en niet willen laten doen! (ik ben ook nog es een schijterd als het gaat om ziekenhuizen)

8. keep faith

19 nov 2006
    6
    0
    0
    Snoopie; mijn huisarts had me idd wel al eerder heen gestuurd, alleen waren er waarden van schildklier niet in orde. Toen doorgestuurd naar de gyn en deze adviseerde me om tot dit jaar november te wachten, dus dat heb ik gedaan. Nu dus 2 week geleden 10 dagen primolut geslikt en nu net ongesteld geweest. Heerlijk, na een jaar niet.

Mercedes; hopelijk gaat het deze maand goed bij jouw. Lekker dat jouw cyclussen regelmatig zijn nu.

Moonie; ja je moet goed kijken idd wat je allemaal wil en hoe snel je alles laat gaan. Wij willen heel graag een kindje dus voor ons kna het niet snel genoeg gaan. Maar goed het is nu nog ff afwachten.
    Ben je nu al heen geweest? En hoe zit het met wat er bij je banner staat? Weet je al iets?

Ik moet woensdag weer naar degyn toe voor een echo en hoe we verder gaan, als dat nodig moest zijn.

Groetjes en allemaal suc6

9. mistimon

mistimon Actief lid

18 jul 2006
    214
    0
    0
    Goed te horen dat je eindelijk ongesteld bent geworden, hopelijk kan het voor jou nu ook echt beginnen.
    Volgende week weer afspraak met de HA ( uitslag schiledklier was bij mij wel goed) en kijken hoe nu verder.

10. Alies

Alies Actief lid

10 sep 2006
    377
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    Alkmaar
    wat een verschil toch qua behandeling overal in het land

ik ben in maart gestopt met de pil en was tot eind oktober neit ongesteld geweest (daarna ook niet meer). Ik ben toen al meteen door huisarts doorgestuurd naar gyno. Deze ontdekte hoogstwaarschijnlijk pco. Nu nog allerlei bloedonderzoeken gehad en mijn vriendje as maandag ook.
    18 dec dan alle uitslagen en een gesprek hoe verder. Al met al dus na 9 maanden al meer duidelijkheid en geen jaar of langer wachten. Huisarts verwees me door omdat hij het al verwachtte: acne, wat overgewicht, vroeger al onregelmatige cyclus etc etc.

Het blijft echt heel opvallend hoe er verschillend gehandeld wordt. Lijkt me toch dat er standaarden bestaan, maar ja.......
    Voor diegene die zo lang moeten wachten is het soms erg frusterend lijkt me.

gr Alies

11. keep faith

19 nov 2006
    6
    0
    0
    ja daar heb ik me zelfook over verbaast dat er zoveel verschillende behandelingen bestaan. Maar goed niet iedereen is geljik, maar ik ga woensdag wel ff vragen hoe het zit dat ik niet direct van de huisarts een medicijn heb gekregen om de mesntruatie op te wekken.
    Groetjes

Deel Deze Pagina