Liggend voeden meer spugen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lusa30, 21 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lusa30

lusa30 Actief lid

4 dec 2012
    156
    0
    0
    Ik voed mijn dochter van 3 weken oud s nachts liggend omdat ik dan zelf weer verder slaap.
    Nu begint ze vroeg in de morgen altijd met heel erg kreunen (krampjes) maar spuugt ook veel meer.
    Is dat een bekend probleem met liggend voeden?

Als mijn dochter spuugt en dan ook overdag komt het heel vaak uit haar neusje. Is dat wel goed?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij onze zoon was dit zeker het geval. Hier ook helaas niet liggend voeden. Erg jammer, vooral in de nacht.
    Het kwam er idd ook geregeld via zn neus uit.

3. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    O ja hier ook zeker. Vooral ook omdat mijn melk hard loopt en hij gulzig is. Inmiddels is spugen en uit neus lopen wel minder (3mnd) maar ik zorg met voeding nog steeds wel dat hij niet horizontaal ligt maar maagje wat lager dan hoofd. Overdag is dat dan vaak beetje half liggend. 's Nachts voed ik liggend in fonteinhouding, ik liggend op de rug, hij op knietjes ernaast en van bovenaf happen. Of ik half op zij voor bovenste borst. Die kan je ook van andere kant doen maar ik heb hem liever niet aan de rand van het bed ;) Gaat hier prima zo.

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hier juist minder spugen bij liggend voeden. Ik voed overigens alleen 's nachts liggend en dat zijn bijna droomvoedingen, want hij drinkt echt halfslapend.

Overdag, na een gewone voeding op de arm, leg ik hem op mijn borst, zodat het goed kan zakken voor ik hem plat in zn bedje leg.

Hier lijkt het erop dat vooral beweging/van houding veranderen voor reflux zorgt. Zolang ik hem niet of nauwelijks beweeg, spuugt hij ook niet.

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Hier was liggend voeden ook geen succes. Moest meneer ook altijd even rechtop houden.

6. Jubel

Jubel Lid

12 aug 2014
    37
    0
    0
    Hier spuugde mevrouw bij liggend voeden het halve bed onder. Sinsdien voed ik dan ook maar rechtop.

Deel Deze Pagina