Hallo allemaal Dl van net 8 maanden drinkt normaal op het kdv om de 3 uur 120 cc (uit een fles met de kleinste speen en ze geeft heel duidelijk aan wanneer ze niet meer wilt zeggen ze) maar nu kan ze makkelijk wat langer ertussen laten.... 4 uur ertussen kan makkelijk (moet ik wel zeggen dat ze zich bijna nooit meld) nu twijfel ik... 150 cc in de fles? Of is dit gewoon te veel? Ik wil niet dat haar maag onnatuurlijk uitrekt namelijk. Gr baby001
Als ze tevreden is met 120 ml, waarom zou je het dan veranderen? Grotere flessen betekent ook meer kolven, daar was ik nooit zo'n fan van, ha ha ... Maar denk niet dat je iets 'verkeerd' doet met 150 ml, dat is een vrij gangbare hoeveelheid voor deze leeftijd. Het 'oprekken' van maagje valt wel mee, denk ik. Voordeel met BV is dat ze er zelf wel voor zorgen dat ze genoeg krijgen en desnoods thuis (lekker knus bij mama ) inhalen.
Ze gaat dan van 3 flessen van 120 naar 2 flessen van 150 cc... opzich dronk ze wel om de drie uur goed hoor maar lang niet altijd... vooral sochtends dronk ze dan maar 50 cc op het kdv en vervolgens daarna weer 50 cc.. En ook thuis merk ik dat als ze wat langer ertussen heeft dan drie uur ze beter en effectiever drinkt... om te zorgen dat ze genoeg vocht binnenkrijgt (ze eet ook wel vv maar nog niet denderend veel) kwam ik op de 150 cc Wat betreft kolven maakt dat dus niet zoveel uit kolven is idd ook echt geen hobby van mr
Je kunt haar ook naar 2 flessen van 120c laten gaan. Ze is al 8 maanden, ze mag naast moedermelk ook andere dingen eten en drinken. En voor jou scheelt het kolven.