20 weken echo , kindje wat kleiner als gemiddeld

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lisanne123, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Dinsdag hebben wij de 20 weken echo gehad .
    Ons mannetje is helemaal gezond , we zijn zoooo blij en trots !

Hij is wat kleiner als gemiddeld .
    Maakt mij totaal niet uit ene kindje is nou eenmaal wat kleiner en andere kindje wat groter . Ene hij moet er over 4 maandjes ook nog uit haha .

Nu houden ze het wel even in de gaten dus binnen kort weer een echo . Kan ik weer lekker naar me mooie hartediefje kijken haha .

Maar heeft iemand hier ervaring mee ?

Alvast bedankt voor de reacties

2. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    gefeliciteerd, ik zou me niet te veel zorgen maken over zijn groote, ik zou een heel zwaar en groot kind krijgen, nou ze was net 3 kilo (3080)
    in de laatse maandjes kunnen ze nog goed groeien hoor

3. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Guus , bedankt voor je reactie :) .
    Ze kunnen het zo te horen echt mis hebben .
    En inderdaad elk kindje heeft ze groeispeurt op een ander moment .
    En ook al zou me mannetje kleiner als gemiddeld blijven , hij is super gezond en dat is het enige wat belangrijk is .

Jij bent zwanger van de 2e zo te lezen :) . Leuk , gefeliciteerd !
    De eerste weekjes zijn altijd spannend eerste afspraak eerste echo enzo . Maar geniet ervan het gaat zoooooo hard maar dat weet je vast nog wel van je vorige zwangerschap ?

4. Dott

Dott Lid

12 jul 2012
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze derde was ook iets kleiner dan gemiddeld met de 20 weken echo. Ik geloof 290 gram.
    De echoscopiste zei dat ze vast net voor een groeispurt zat en het wel zou bijtrekken. Maar collega's hadden het over hun kindje van bijna 100 gram meer rond deze tijd...
    Dus toch bleef het een beetje in mijn hoofd rondzingen...;)
    Ik begrijp wat je bedoeld.
    Ik moet zeggen dat de echoscopiste wel aardig goed gemeten had. Want het is geen reuzekind geworden, maar fijntjes. 3500 gram, maar 11 dagen te laat!!!
    Nu nog met 7 maanden, een beetje de bouw van een elfje.;)
    Maar verder prima gezond en nog goed in de groeicurve.
    Dus geen zorgen.;)

5. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Dott , snap goed wat je bedoelt ! Je hoort inderdaad vaak dat dat ze zwaarder zijn enzo . Maar als je kindje gezond is is het goed vind je niet . Ik ben al zo trots dat alles met de 20 weken echo zo perfect was elk adertje elk onderdeeltje .

Je kindje was inderdaad niet heel groot bij de geboorte maar ook niet heel klein. Dan hebben ze het toch goed gemeten . Maar je kindje is helemaal gezond en dat ze wat kleiner was was zo te lezen dus geen probleem . Bedankt voor je reactie :) .

Heb jij extra groeiechos gehad ?
    Zo te lezen hoef ik me dus helemaal geen zorgen te maken :D .

6. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn dochtertje werd geschat op 6,5 á 7 pond, maar meer dan 5 pond en 46cm was ze niet bij 38.2 weken zwangerschap. Ik ben hier best van geschrokken toendertijd.

Nu kregen we bij de 20 weken ook te horen dat ons zoontje wat achter ligt op groei. Ik krijg met 23 weken weer een echo en zal daarna met 28, 30 en 32 weken ook weer een echo krijgen.
    We hebben te horen gekregen dat we ons geen zorgen moeten maken, maar dat wat extra rust nemen wel goed kan helpen. Dit doe ik dan ook maar, maar sommige mensen maken eenmaal geen grote kindjes!

Mijn dochter is nu overigens een flinke dame hoor! Er is niks meer over van dat kleine ienieminie meisje :D

7. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Jojo , je dochtertje was inderdaad niet zwaar . Maar wel gezond en dat is het allerbelangrijkste.

Precies de een krijg nou eenmaal een groter kindje de ander een kleiner kindje .

Wij krijgen inderdaad ook extra groeiechos . Maar ik ben eergeval super trots op me mannetje en vind dat hij het perfect doet !

Jij heb ook een jongen in je buik he ? Leuk :) ik ook ;)

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Tot het laatst werd ons verteld dat we een beetje klein gemiddeld kind zouden krijgen. Hij was uiteindelijk 4100 gram en zo'n 53 cm.
    Ze meten 3 plekken, het hoofdje, de buik en een bovenbeen. Ons manneke heeft een redelijk klein hoofd, en wat kortere benen. Zijn lijfje is wel heel lang, maar dat kunnen ze niet meten. Omdat hij zo'n lang lijf heeft, heeft hij niet een dikke buik. En dus werd hij geschat op maximaal 3300, en zaten ze er 800 gram naast.

9. Dott

Dott Lid

12 jul 2012
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja zeker als ie gezond is is het goed!
    Ik was alleen twee zwaargewichten hiervoor gewend, vond het een beetje gek dus.
    Geen extra groei echo's gehad.
    Goed=goed vonden ze. En dat was het ook.;)

Weet je ook hoe zwaar je kindje woog op de echo?

10. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    Ik zou niet weten hoe zwaar ze onze kleine schatten.
    Is helemaal niets over gezecht dus zal wel goed zijn neem ik aan.... ;)

11. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier ook zowat paniek, want bij de 20 weken echo was het hoofdje te klein en moesten we met 31 weken terugkomen voor een groeiecho.
    daar bleek onze dame helemaal te klein te zijn, op de beenlengte na en er was een afwijking geconstateerd.
    Een week later bij de gyn, kindje was inderdaad niet groot, maar ook niet te klein.
    Was toen iets van 1960 gram (bij de pretecho 2 dagen eerder was ze 1850 gram) dus verschilde best wel.
    gyn vond het niet zorgelijk en ze zat op de onderlijn,maar net binnen de marges.
    uiteindelijke gewicht zou 6 pond zijn ongeveer.
    Onze dame is geboren met een gewicht van 3360 gram en dus alle zorgen om niets.
    In vergelijking met de andere kids inderdaad een licht kindje, maar het is een heel gemiddeld gewichtje.

12. Behappy

Behappy Niet meer actief

hier met 21 weken op 365 gram geschat..
    haar buik loopt een weekje achter en der beentjes een weekje voor
    der hoofd was precies gemiddeld..

de vk zei dat t een type was
    voor op de catwalk.. lange benen en een dun buikje :)

13. sweetydaantjuh

sweetydaantjuh Actief lid

2 jan 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Bij mijn eerste zwangerschap bleek ook met 28 weken dat de kleine een groeiachterstand had..

Ikzelf zei het al met 22 weken dat het niet goed voelde. na 28e week overgezet van vk naar gyn int ziekenhuis.
    Uiteindelijk is mn zoon geboren met 39 weken en 5 dagen zwangerschap.
    En hij woog maar 2770 gram...
    Maar het belangrijkste: hij was en is helemaal gezond! :)

Nu zwanger van de 2e en die loopt ruim 5 dagen voor op groei..

Best vreemd haha ;)

Dont worry

14. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het tegenovergestelde. Kindje was groter dan gemiddeld bij de 20 weken echo. Later bij 29 en 35 weken bleek het kindje kleiner dan gemiddeld te zijn.

Wat ik wil zeggen, het hoeft niets te zeggen. Je kindje groeit ene moment harder dan andere. En wie weet loopt die bij de volgende echo precies op schema of is ie groter dan gemiddeld. Het is echt allemaal mogelijk.

15. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Bij mijn eerste zwangerschap werd mijn zoontje met de 20 weken echo was toen (22 weken) kleiner dan gemiddeld geschat, de echo werd toen door star gedaan, er was geen reden voor extra echo's, maar aan het eind werd mijn zoon door de verloskundige geschat op 3½ kilo dus we werden al een beetje bang voor de bevalling hihi, ik had al wel vanaf het begin besloten om thuis te bevallen en gelukkig is dat ook gebeurd, ik had een turbo bevalling van nog geen 2 uur en had een mooi mannetje van maar liefst 2400 gr en 43/44 cm gebaard, dus de VK zat er behoorlijk naast :)

Nu ben ik zwanger van een meisje en ook zij werd iets kleiner geschat met de 20 weken echo en ik loop nu op verzoek van de VK in het ziekenhuis helaas, ik zou zo graag weer thuis willen bevallen, ik bedoel ons zoontje hoefde niet naar het ziekenhuis toen hij geboren werd, maar had ik toen in het ziekenhuis bevallen geweest moest hij daar wel blijven :(

16. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze eerste was ook aan de kleine kant. Ze werd met 38 wkn geboren en woog 2580 gram.
    Bij 36 wkn werd een groeiachterstand geconstateerd maar is toch nog wel gegroeid...

Nu bij mijn tweede zwangerschap wordt er weer een klein meisje verwacht.. Bij de 20 wkn echo woog ze ongeveer 280 gram.. dit wordt echter wel voor een gedeelte door mijn eigen gezondheid veroorzaakt...
    Maar als ze gezond is, is het prima.. Ze moet er tenslotte ook uit ;)

Las trouwens (ben even de naam vergeten) iemand die zei dat haar kind klein was met 3380 gram.. Net gewicht toch??

17. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Bedankt voor jullie reacties .
    Zo te zien zijn er erg veel vrouwen van wie hun kindje bij de 20 weken echo te klein of te groot is .

En zo te lezen zijn ook de te kleine en te grote kindjes allemaal gezond . En dat is het belangrijkste ! En het enige wat telt.

Wij kregen de echo met 21.3 . Hij was ongeveer 1 tot 1,5 weekje kleiner . Zijn buikje 20.4 , en van oor tot oor 19.5 maar de bovenkant van zijn hoofdje 20.3 zoiets . Maar wij hebben ook allebei geen breed hoofd hihi . Ik ben eergeval helemaal verliefd op hem en ik vind hem helemaal perfect ! Ben zo trots dat hij zo gezond is dat met de 20 weken echo alles zo perfect was !!

Deel Deze Pagina