Hoi allemaal, Ik ben bijna 7 weken zwanger van ons 3e kindje. Onze zoontjes zijn vorig jaar na 21 weken overleden aan TTS. Nu vroeg ik me af of er hier moeders zijn die ook een kindje verloren zijn, en hoe de controles verliepen bij de volgende zwangerschap. Kreeg je extra echo's en controles? En was je bij de gynaecoloog of verloskundige? Hoe hebben jullie deze zwangerschap ervaren? Bedankt alvast!
Hier na het verlies van de eerste gelijk bij de gyn onder controle gekomen toen ik opnieuw zwanger was. Ik was dus gelijk medisch. Bij elke controle kreeg ik een echo en dus ook vaker controles, vooral vanaf de 30e week kreeg ik bijna elke week controles. De zwangerschappen na de doodgeboortes verliepen prima tot aan de 30e week.. vanaf dan begon ik juist te stressen, wat het ergste was vanaf de 35e week. Heb toen ook elke controle geroepen dat ze het kindje maar moesten halen omdat hij/zij toen nog leefde, maar uiteraard doen ze dat niet zomaar .
IVM SLE/APS altijd medisch geweest (ik zit nu in mn 8e zwangerschap). Sinds het overlijden van de eerste mag ik aangeven hoe vaak ik controle wens. Gezien de enorme stress die ik aan zwangerschappen ondervind, kies ik voor wekelijkse echo (er zijn ook weken geweest dat ik 2x ben geweest, leuk man, zwanger zijn..). Bij 30 weken (1× gehaald tot nu toe) had ik t gevoel bij de eindstreep te zijn, elke dag dat ie langer in mn buik zat was bonus. Vanaf toen voelde ik me tóp, maar toen kregen de artsen stress en met 35 weken opgenomen, voor de zekerheid. Ik vind zwanger zijn een drama; zit niet goed in mn vel, lichamelijke klachten, onzekerheid en stresssssssss. Je moet er blijkbaar wat voor over hebben
Hier mn derde verloren bij 18 weken zwangerschap. Gaatje in de vliezen waardoor vruchtwater langzaam wegliep. Bij de vierde zwangerschap mocht ik zelf kiezen: onder de gyn of verloskundige. Omdat er geen herhalingskans was aangegeven, heb ik toch gekozen voor mn vertrouwde verloskundingen, omdat ik daar toch na drie zwangerschappen ern aardige band mee had opgebouwd en ze me door dik en dun gesteund hebben toen t fout ging. Ik heb dat als zeer prettig ervaren. Ik mocht zelf aangeven hoevaak ik wilde komen en de drempel om even te bellen vond ik minder groot dus heb vaak aan de telefoon gehangen. Ik had toen iedere twee weken een echo. Nu 19 weken zwanger vd vijfde en dacht dat ik minder stress zou ervaren, maar helaas na de 12 weken weer opnieuw stress en nu mag ik weer elke twee weken komen gelukkig.
Bijna 2jaar geleden bevallen op net geen 24 weken wegens cervixinsufficientie. Ondertussen 20weken zwanger. Ik ben van België dus loop zowiso al bij de gynaecoloog. Ik krijg om de 2 weken een afspraak. Vooral omdat het mentaal gewoon niet haalbaar is anders. Ik heb op 13w een preventieve cerclage gekregen en ben al vanaf het begin thuis. Meer als 2 weken tussen de controles is echt te zwaar. Ze maken er ook geen probleem van. Tussendoor ga ik nog naar een vroedvrouw maar dit is meer een uurtje babbelen over de onzekerheden en de kwaaltjes bespreken. Ik zal pas gerust zijn eens de kleine gezond en wel in onze armen ligt.