Ligging baby t.o.v. organen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kabouter Klus, 23 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben me eigenlijk al een poos suf aan het zoeken op het www naar een mooie en duidelijke site met per week/maand een overzicht van de ligging van je baby in de buik, maar dan specifiek ook met de andere organen van de as. mama er omheen getekend. Er zijn wel genoeg overzichtjes te vinden waar je de baby afgebeeld ziet in de buik, maar dan is alleen die dikke spierlaag van de baarmoeder eromheen getekend bv. En ik zou eigenlijk wel graag willen weten hoe mijn baby ligt t.o.v. bv. mijn blaas, mijn maag, mijn longen etc.

Ik las van de week bv in 1 van de vele, vele "Van-week-tot-week"-schema's dat beeb rond deze tijd al enige druk uit zou kunnen gaan oefenen op de longen, mjaaaaa... weet ik veel hoe hij/zij tegen de longen aan ligt?
    En vannacht had ik het bv. het idee dat beeb ineens een flinke draai maakte richting mijn maagstreek (kan dit wel, nu al? heb nl. het idee dat baby nog niet groot genoeg is daarvoor, of te laag ligt), want er kwam ineens een golf van maagzuur opzetten en ik was net niet misselijk.
    Als we nou een beetje duidelijk plaatjes hadden met in verschillende stadia de ligging van de beeb t.o.v. mama's orgaantjes, dan is het voor de mama's ook allemaal wat makkelijker te verklaren als ze ergens pijntjes, druk of wat dan ook voelt....

Is er niet ergens een of andere super-verloskundige-info-poster te bestellen waar dit op te zien is???

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Kabouter klus.

Helaas ik ken geen boek/poster die dat laat zien.

De baby kan richting je maag getrapt hebben, waardoor de darmen die boven de baarmoeder liggen een extra druk gaven op je maag waardoor je last kreeg van maagzuur.

Groetjes Ineke.

Deel Deze Pagina