Agelsounds gevaarlijk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Manny, 16 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    Halloo dames, :idea: vroeg me af of de Angelsounds gevaarlijk is voor je ongeboren beebje? :(: iemand ervaringen mee? :(:

Edit Moderator: Titel aangepast!

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    er zijn al zoveel topics hierover en de ene zegt nee de ander zegt ja (dokter, vk's zeggen nee dus daar ga ik maar vanuit)

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

mijn vk zegt dat het niet bewezen is dat het niet slecht of wel slecht is.... dus daarom raad zij het gewoon af, zekere voor het onzekere....

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Nee want hij werkt niet met stralingen, maar op een versterker :)

Volgens mijn vk is een echo "risico" voller :)

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nee is niet risicovol!

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
  7. mizzy

mizzy Actief lid

26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    nee, heb het zelf ook vaak gebruikt in me zwangerschap!

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nee hoor, tis niet gevaarlijk.

9. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    ik wil er ook wel een na de echo kopen
    eerst weten of het goed "zit"

10. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    nee, niet gevaarlijk, het werkt niet met straling maar met een microfoon

11. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Nee kan geen kwaad. Heb het ook verschillende keren aan de VK gevraag en toen heb ik er ook 1 gekocht heerlijk om lekker te luisteren :)

12. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Mijn vk zei dat het geen kwaad kan.
    Ze zei alleen wat vaak voor komt is dat je misschien het hartje niet kan vinden en dan is nartuurlijk de kans dat je ongerust raakt wat logies is. Dus dat was een reden om het niet te doen. En mij vk zei tegen me als je het hartje een x wilt horen omdat je het ff prettig vind dan kan ik gewoo bellen en langs komen. Ik weet nartuurlijk niet hoe het bij de andere vk is maar gelukkig kan er ik terecht wanneer ik eigelijkmaar wil.

Sterke er mee.

Gr Tam

13. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Nadat ik voor de 1e keer het hartje had gevonden kwam het niet meer voor dat ik hem niet kon vinden. Vond het wel heel fijn om 's avonds heel even m'n kindje te horen. :D

Ik heb altijd de neiging om in hele grote letters op te schrijven : JAAAA, HEEL GEVAARLIJK! Je kind houdt er minimaal 4 benen aan over en soms ook een groene staart met schubben! :evil:
    Maar omdat ik zelf ook wel weet dat dat niet lief is doe ik dat maar niet ;)

14. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    whahahahhahahahahahahaha zet idd maar in klein neer :p:p mensen zullen wel denken :p whahahahahhaha

15. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    niet gevaarlijk maar wel heel storend voor de baby!
    Het werkt niet met straling maar wel met geluidsgolven wat erg vervelend voor de baby schijnt te zijn. Ik heb hem ook gebruikt de eerste maanden maar ben ermee gestopt toen ik de baby voelde. Ik merkte dat d ekleine er erg onrustig van werd. Al sik hem nu opmijn buik zet begint ze giga te bewegen en te schoppen, echt heel erg meer dan wat ze normaal doet. Onze baby kan er dusniet echt goed tegen.

16. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Het is inderdaad niet alleen maar een microfoon, het zendt ook geluidsgolven uit. Die kunnen wij niet horen, maar misschien de baby wel. Daarom kun je niet echt zeker weten of de baby er last van heeft. Tenzij je voelt dat hij er onrustig van wordt natuurlijk.

Ik gebruik hem zelf niet omdat ik het al zowiezo niet gezond vindt om elke keer te gaan "controleren" of het wel goed gaat. En dan kun je misschien het hartje niet vinden en wordt je alleen maar bezorgder.
    Ik ga er gewoon vanuit dat alles goed is. En sinds ik de baby ook voel schoppen wordt ik dagelijks gerustgesteld.

17. Tese

Tese Niet meer actief

Onze echoscpist uit het ziekenhuis raad het ook sterk af vanwege de geluidsgolven.

Zeker als je voor de 20 weken bent. De baby kan er niet tegen.
    Wij hebben het wel gedaan al die tij dmaar sinds we dit weten doen we het maar heel af en toe. Is ook niet echt meer nodig aangezien ik hemerg veel voel.

18. mijn VK raadde het ook af om het al te veel te gebruiken. Zo af en toe een keertje kan geen kwaad maar ga m niet elke dag uren gebruiken ofzo want dat zou wel eens niet zo goed kunnen zijn voor je kindje..

19. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

word er best onzeker van! kan sinds gister het hartje horen en was net zo blij... maar hoe vaak mag je het doen,, elke dag een paar minuten of?
    NU is het nog heel nieuw maar over een week luister je tochook al minder!

20. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik zou het max 1 keer in de week doen, bijvoorbeeld met z'n tweetjes op een vrijdagavond op het weekend te vieren ofzo. Zodra je het gaat voelen bewegen pak je hem automatisch minder. Ik gebruik hem nu helemaal niet meer. Ik heb hem nog wel bewaard zodat als ik het straks niet voel bewegen ik hem soms ter controle kan gebruiken als ik echt twijfel. De laatste keer dat ik hem gebruikte was 5 weken terug en had ik meteen een stuiterende baby in mijn buik en een flink harde buik erna dus denk echtdat het niet goed is.

Deel Deze Pagina