ramadan

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door moique rouan, 19 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moique rouan

4 jul 2006
    63
    0
    0
    huismoeder
    hoorn
    hallo
    ik ben op dit moment bijna 11 weken zwanger. zaterdag begint de ramadan en ik vraag me af of het verstandig is voor de baby als ik daar aan mee doe?
    het vasten is op het moment erg lang nl. 16 uur per dag. ik las eens dat het schadelijk kan zijn voor een foetus wanneer de moeder 13 uur of langer geen water binnen krijgt. is dat waar?
    ik weet dat er moeders zijn die wel vasten maar ik wil geen risico`s nemen en volgens de islam hoeft een moeder niet te vasten als ze vreest voor haar ongeboren kind maar het moet wel door een deskundige bevestigt worden dat het niet verstandig is.

ik hoop dat jullie me kunnen vertellen wat het beste is voor mij en het kindje.
    alvast bedankt groeten moique

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Moique,

als zwangere Moslimvrouwen mij om mijn mening vragen wat te doen tijdens de Ramadan zeg ik: niet mee doen. Het is een vorm van vasten en er kunnen toch afvalstoffen in het bloed van de moeder komen, die ook bij het kind kunnen komen. Ik weet ook dat er voruwen zijn die wel meedoen en waar het kindje er voor zover bekend geen last van heeft, dus het is een kwestie van gevoel. Maar je kunt het ook altijd na de zwangerschap eens inhalen, zo vaak ben je niet zwanger in je leven!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina