donderdag word ik ingeleid....

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mama007, 24 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama007

    Mama007 Niet meer actief

    Donderdag word ik, als ons kindje zich niet eerder laat zien, ingeleid. Ik ben er best een beetje bang voor. Ik heb teneerste al een ontzettende angst voor naalden en moet er niet aan denken dat ze een infuus moeten prikken in mijn hand of arm. Daarnaast ben ik heel erg bang dat ik de pijn niet aan kan en dan niet kan gaan lopen en of douchen door het infuus en eventuele ctg. Ik weet niet heel erg goed wat ik moet verwachten. Ik word ingeleid in het reinier de graaf ziekenhuis....

    Kan iemand mij meer vertellen over een ingeleide bevalling en of ervaringen bij dit ziekenhuis?

    Liefs Stephanie.
     
  2. mama33

    mama33 Actief lid

    11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    Hoi Stephanie,

    Ik ben bij mijn eerste ook ingeleid. Het is me 100% meegevallen. Inmiddels heb ik ook een tweede. Dit was een natuurlijke bevalling. Ze zeggen altijd dat de weeen veel heftiger zijn bij een inleiding en dat het veel sneller gaat maar ik heb het anders ervaren.

    Het enige dat wel heftig was was de weeenstorm. Dit zal toch te maken hebben met het infuus maar al met al is het echt wel te doen. Ik heb gelukkig geen pijnbestrijding gehad. Ben in 4 uur bevallen bij de inleiding en in 2 uur bij mijn 2e. Zo zie je maar. BIj een spontane bevalling kan het nog sneller en heftiger.

    Maak je maar niet druk. Je bent in goede handen. En ook bij een inleiding kun je onder de douche of lekker je gang gaan. Tenminste dat werd mij gewoon aangeboden. Zelfs met de elektrode voor het CTG op het hoofdje van de baby mocht dat.

    Geniet van je bevalling (klinkt stom) maar het is echt heel mooi. Succes en een hele fijne kraamtijd gewenst.
     
  3. Chantal87

    Chantal87 Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    succes donderdag.
    ik hoop dat het nog lekker uit zichzelf komt.
    liefs van Chantal.
     
  4. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hoi, ik word dinsdag eventueel ingeleid als ik dan nog niet spontaan ben bevallen. Ik heb in het ziekenhuis een duidelijke folder mee gekregen waar allerlei informatie staat. Miscchien kan je op internet ook wel die informatie vinden. Kijk anders eens hierop: http://www.nvog.nl/files/het_inleiden_v ... alling.pdf
    Ik weet niet of de link mag blijven maar anders kan je zoeken op google en dan invoeren; inleiden bevalling. Dan de bovenste link.
    Nou hopelijk kan dit je wat gerust stellen en ja het zou helemaal super zijn als onze bevalingen gewoon op gang komen he?!
    Succes!
     
  5. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.006
    899
    113
    ik ben 3 weken geleden ook ingeleid en het is echt mee gevallen. Wat ik vooral raar vond, is dat je van te voren dus afspreekt; op die dag ga je bevallen....
    ik kreeg ook meteen het infuus, had 3 cm ontsluiting. weeën vond ik echt zooo meevallen, had het veel erger verwacht.
    einde was ff spannend voor baby, maar uiteindelijk gezond ter wereld gekomen in 5,5 uur
     
  6. Cookie

    Cookie Bekend lid

    25 jun 2007
    705
    0
    0
    Hier nog zo eentje die bang is voor prikken en naalden. Ik ben ook ingeleid, maar dan met een tamponnetje met gel. Het infuus hadden ze voor de zekerheid wel aangebracht, maar daar kreeg ik alleen vocht door toegediend. De prik van het infuus (had ik nog nooit eerder gehad) viel echt enorm mee. Het temperaturen was bij wijze van spreken nog pijnlijker :( (daarom heb ik in de kraamweek ook steeds zelf mijn eigen temperatuur gemeten).

    Op tv zag ik laatst een gynacoloog die zei dat ingeleide bevallingen net zo pijnlijk zijn als spontane bevallingen. En een weeenstorm heb ik niet gehad. Ik wens je veel succes!
     
  7. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
  8. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik ben ook ingeleidt, alleen omdat Iman te klein was.

    Mij is het 100% meegevallen en ik ben ook DOODSbang voor naalden!

    Ze hebben bij mij eerst gel ingebracht, toen ik 2 cm ontsluiting door de gel had hebben ze de vliezen gebroken. Toen begonnen de weeen. Op t moment dat ze de naald van de infuus kwamen zetten had ik al weeen, dus geen aandacht voor de naald. Al met al heeft de bevalling nog geen 6 uurtjes geduurd met 10 minuten persen.

    Heel veel succes!
     
  9. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ondertussen is stephanie al bevallen..... :)

    gefeliciteerd!
     
  10. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) Van harte met je meisje!
     
  11. Tanja20

    Tanja20 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Ze is bevallen van een zoon 8) :)
     
  12. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :oops: Tja dát kan natuurlijk ook nog haha. Van harte met je zoon! :oops:
     

Deel Deze Pagina