Ik ben 30 weken zwanger van mijn eerste kindje. Vanochtend ben ik bij de verloskundige geweest en ze kunnen bij mij maar niet ontdekken hoe die kleine ligt. De vorige keer dachten ze over het dwars en nu dachten ze wel naar beneden en rug rechts maar bij het hartje luisteren vonden ze die niet rechts maar links dus dan moest daar het ruggetje zitten. Uiteindelijk hebben er 2 dames gevoeld en besloten ze dat ik binnenkort weer naar het ziekenhuis moet voor een echo wat aangezien ze de ligging niet kunnen bepalen kunnen ze ook de grootte niet goed in beeld krijgen en het vermoeden is dat de kleine het wat krap heeft, tenminste dat staat in de brief aan de gyn. Heb gevraagd of ik me zorgen moest maken en dat was niet het geval, maar kan er toch even niets aan doen dat ik niet helemaal gerust ben. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Groetjes Belisa ps: de beweging en van de kleine zijn goed en ook klopt het hartje prima
He wat vervelend!Ik ben onder controle in het ziekenhuis en krijg bij elke controle een (korte) echo.. Toch wel fijn hoor, dan heb je dit soort onzekerheden nooit. Een vriendin van mij is ook zwanger en bij har lag het kindje laatst op zijn buik..kwamen ze ook achter met een echo. Ze had nog nooit zoiets gezien zei ze, maar volgens de gyn kon het geen kwaad! Groetjes
Ik had onlangs gelezen dat het gewicht dat je aankomt meestal door vruchtwater komt. En dat dit ook bij een echo moeilijker kon maken om goed beeld te krijgen of zo... Mss dat je veel vruchtwater hebt waardoor ze het moeilijk kunnen voelen? En wanneer mag je naar de echo? Hopelijk snel, dan kunnen ze ook wat onzekerheid bij jou wegnemen. Succes.
ik ben zelf tot op heden nog maar 5 kilo aangekomen, dus weet niet of dat iets met vruchtwater te maken heeft. ik kan vrijdag gelukkig langskomen maar ondanks dat de vk zegt je moet je geen zorgen maken doe ik het onbewust toch. Heel vervelend nu even allemaal...