Ben als het goed is 6 weken zwanger alleen heb ontzettende last van de onderrug en pijn bij het plassen. Het is echter geen blaasontsteking, nu vraag ik me af of dit normaal is. Wie heeft hier ook last van in zo een vroeg stadium?
Ja hierzo, voelde me echt belachelijk soms, net zo'n oud mensje, nog net geen stok. Erg goed opletten met je zithouding. Ik heb op een gegeven moment een avond ingespannen zitten keramieken en kon die nacht bijna met geen mogelijkheid mn bed uitkomen om naar de wc te gaan. :x Zit er steeds over na te denken om te gaan zwemmen, is goed voor je spieren enzo, maar het weer helpt niet echt mee en ik hou niet van fietsen. Maarja, helaas, alles gaat wat losser zitten daaronder, alvast in voorbereiding op 'the big day' ja nu al Maar mn collega verzekerde me ervan dat het (meestal) zo rond de 3/4 maanden weer weg gaat. Komt dan wel de laatste paar maanden weer terug, maar dat is logischer vind ik dan.
Bedankt voor je reactie, heb nl begin september een miskraam gehad en ben nu eigenlijk best wel onzeker of het nu wel goed zit. Zat al te denken nou wanneer komen de bloedingen....maar inderdaad als ik het rustig aan doet dan heb ik wel minder pijn. Heb gelukkig op 27 februari mijn eerste echo, zal mij benieuwen.
Spannend hoor, en wat vervelend nieuws van september. Nu maar bidden dat alles goed gaat. Vooral goed naar je lichaam luisteren. Lekker rustig aan doen, gezond eten en uitkijken naar de 27ste.
Hoi Smoppie, Het is erg vervelend dat je nu al last heb van je rug. Ik had daar ook zo'n last van in het begin. En helaas voor mij is het nu alleen maar erger geworden. Ik kan af en toe gewoon mijn bed niet uitkomen. Maar gelukkig nog maar een paar weekjes te gaan! Suc6 met je zwangerschap!
Ik ging afgelopen maandag naar de huisarts omdat ik zo een last heb van obstipathie. Kreeg alleen te horen dat mijn baarmoeder gekanteld is. Dus mijn reactie kan dat kwaad, nee zegt ie, was nl de 1e keer dat ik zoiets te horen kreeg. Nu ben ik alleen 7 weken zwanger en maak me er toch enigzins zorgen over. Heb volgende week wel een afspraak bij de verloskundige voor mijn 1e echo. Ook heb ik onlangs begin september een miskraam gehad en vraag me af of dat dus de reden is geweest.
Vraag anders even aan de vk wat het precies inhoudt, desnoods de vk op dit forum. Anders maak je je straks zo druk om iets waar je je misschien helemaal niet druk om moet maken.
Mijn onderrug is altijd een zwakke plek geweest, maar nu ik zwanger ben, is het nog erger: Snel last van de onderrug en pijn die uitstraalt naar mijn billen en bovenbenen. Ik kan soms niet meer bukken, normaal uit bed komen en zitten. Als ik 's avonds op bed ga liggen, dan is de pijn die door mijn billen en bovenbenen gaat erg pijnlijk. Ja, dan ontspan ik mijn spieren. Heel vervelend en dat is eigenlijk sinds een paar weken begonnen. Als ik nu de huiskamer dweil, dan heb ik al last! Ben naar de huisarts geweest, deze raadde mij aan om, als het niet overgaat/erger wordt, naar mensendieck therapie (hoe schrijf je dat) te gaan. Zij kunnen je advies geven over je houding. Misschien dat ze me daar tips kunnen geven. Ik denk er overna om dit te doen, want ik heb er geen zin in dat het straks, naar mate mijn zwangerschap vordert, er meer last van te krijgen. Groeten van Friezin en succes met je zwangerschap
Hier ook al heel snel last van mijn rug. Ik heb een scoliose, dus het was te verwachten, maar toch, vind het wel al snel. Erg vervelend inderdaad.