Geplande keizersnede

Discussion in 'De bevalling' started by WorkingMum, Aug 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WorkingMum

WorkingMum Niet meer actief

Hoi meiden,

Al vanaf week 8 weet ik dat ik een geplande keizersnede krijg (ben nu 38+.
    Alleen ze hebben me tot aan vorige week laten wachten met een datum prikken (ze dachten dat de baby nog wel ff zou draaien).

Nu kreeg ik in het ziekenhuis een verloskundige en die was erg verstrooid. Ze mocht zelf geen datum prikken en dus kreeg ik een brief thuis gestuurd.

Zaterdag jl. heb ik die gehad maar deze bleek voor een pre operatieve screening te zijn.
    Ging er eerst vanuit dat ik gewoon een dag na de screening onder het mes zou liggen, maar op internet (op de zh website) staat dat de afdeling een datum zal plannen.
    Is dit ook het geval bij geplande keizersnedes? Vandaag (maandag) bezorgen ze bij ons geen post. Morgen hoop ik toch echt een datum voor de keizersnede te krijgen anders ga ik donderdag (afspraak gyn) toch ff mijn gal spuwen.

Wie kan me een beetje gerust stellen (misschien). :D

xxx

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik moest zelf naar het plakbureau om een afsrpaak te maken voor de pre-operatieve screening en de geplande keizersnee. Ik zou zeker aan de bel trekken als je morgen niks gehoord hebt, zeker als je al voorbij de 38 weken bent. Succes!

3. WorkingMum

@ Mamanama, Had ik ook liever gehad. Kreeg jij de afspraken een dag na elkaar? Of zat er tussen de screening en de operatie meer dagen?

@ All, Ik ging eerst uit van een dag na de screening, maar nu wacht ik maar geduldig af voor de teleurstelling weer te groot is.
    Heb hier al lopen janken! HORMONEN!!! Maar meer omdat ik het gewoon zo zat ben om te wachten op iets wat ik al maanden weet.

4. Aviya

Aviya Niet meer actief

Wachten is het allerergst, hier krijg ik in week 34 echo en co (als alles goed gaat) en dan krijg ik meteen de datum (echo om te kijken of alles goed is en hoe groot het kindje al is)

Dus zou gewoon even bellen want via de post vind ik persoonlijk heel vreemd en onpersoonlijk, en zeker niet netjes, en je bent al over de 38 weken heen.

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Mij hebben ze ook erg lang laten wachten... En beetje aan het lijntje gehouden omdat ze eigenlijk ook wilde kijken of het zelf ging lukken (zelf bevallen, ik had geen stuitliggimg) uiteindelijk pas bij 40,2 met een geplande ks bevallen...

6. WorkingMum

@ Aviya,
    Tegen ons zeiden ze ook met 33 weken oh met 35 weken (toevallig kwamen die afspraken zo uit), gaan we een datum plannen omdat onze baby toen al in stuit lag.
    Met 35 weken zeiden ze oh we gaan het nog 2 weken aankijken of hij vanzelf draait. Ze hadden het al nooit verwacht, maar toch bleven ze het aankijken.

Hopelijk krijg jij wel gelijk een datum. Want het wachten was echt vervelend.

@ Kleintje88,
    Mag ik vragen waarom je dan toch gepland bent bevallen?
    Bij ons doen ze het meestal in week 39 zeiden ze.
    Ben ook erg klaar met dit ziekenhuis eigenlijk. Als we nog een keer voor een kindje gaan, gaan we zeker naar een andere. Dan maar buiten de plaats.

@ All,
    Vandaag ben ik eindelijk gebeld door het planbureau. De datum staat vast, nou ja als de screening goed is. Maar ja, waar kunnen ze je nu op laten 'zakken'. Die baby moet er toch uit!!! HAHA.

Ben een beetje rustiger vandaag, omdat we eindelijk de datum weten. Vind zeker dat ze me te lang hebben laten wachten. Laatst moest ik een enquete formulier invullen over de afspraken bij de gyn. Nou ik was niet al te mild. Heb elke keer nog een andere gyn gehad sinds ik daar kwam. Nu krijg ik bij de operatie weer een andere.
    Ook hebben ze me gewoon voorgelogen wat betreft mijn kindje. Hij lag niet goed op groei en heb al een keer dit meegemaakt. Zouden ze het me toch eerder vertellen zou je denken. Nee dus. En nu weer deze afspraak waar ik zolang op heb moeten wachten.

Ben dankbaar dat ze mijn dochter toen van de dood hebben gered, maar verder zal ik niet zo graag meer naar het ziekenhuis hier gaan (alleen in echte nood).

Sorry voor mijn verhaal, maar moest er ff uit ;)

xxx

7. Lady7

Lady7 Niet meer actief

ik kreeg alleen een screening in t ziekenhuis en te horen dat het in week 39 zou zijn. op de vrijdagmiddag voor week 39 moest ik bellen voor de exacte datum.

Uiteindelijk besloot de kleine alsnog eerder te komen als op de afgesproken datum :)

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik ben bij 35 weken doorgestuurd door de gyn om de geplande ks in te plannen. Dit was begin december 2009.
    Ik moest 17-12 komen voor de pre-operatieve screening en mijn jongste dochter is 6-1 gehaald, dus daar zatern de feestdagen nog tussen.
    Fijn dat je nu een datum weet! Nog even en je hebt de kleine in je armen...

9. WorkingMum

Oh jeetje dat lijkt me ook lang wachten.

10. WorkingMum

Ik moet een dag voor de operatie nog wel de afdeling bellen om te vragen hoelaat ik moet.

@ All,
    manlief is de dag van de screening niet thuis (werk) en onze dochter moet dus ff naar tante toe. Mede omdat ik niet weet of ik een heel onderzoek krijg (staat namelijk in de brief). Geen probleem.
    Zegt hij maar de dag van de operatie ben ik er gewoon hoor om voor haar te zorgen. Ik kijk hem aan!!! Toen viel het kwartje pas. HAHA.

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Workingmum fijn dat er nu iets gepland is!

Waarom het bij mij toch gepland is is omdat ze een groot kind hadden verwacht, ze wilde me dus eigenlijk niet overtijd laten gaan.. Maar ook daar waren de meningen over verdeeld 1 gyn wilde de ks laten cancellen en afwachten maar ik heb gezegd dat niet te willen!
    Ik was ook niet inleidbaar dus vandaar de ks... Maar eigenlijk hadden ze gezegd bij 39 weken al te plannen, ja noet dus....
    Maar ja hij is er ;)

12. WorkingMum

:D Als je zoon er eenmaal is, is alles gauw vergeten he ;) :D Vervelend van die gyns. Hoorde ok al zo'n verhaal van een kennis van mij.
    Ze had zo'n rugpijn, en ze wouden haar het liefst tot aan 41 + door laten lopen. Zij moest een geplande ks omdat de baby dwars lag.

Ben zeker blij dat ik nu een datum heb. :D

Share This Page