zwangerschapsdiabetes enz..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door holagirl, 2 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. holagirl

holagirl Actief lid

3 feb 2009
    232
    0
    0
    Hallo Dames,

Met 31 wk zijn ze er bij mij achter gekomen dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Mijn waardes waren rond de 17 en 19 smiddags.
    Baby ligt ruim 3 weken voor op groei!!!!!
    Ik moest met spoed aan de insuline en spuit 4x per dag, en prik 7x ter controle.

Eerst was de druk van de navelstreng te hoog, maar sinds vandaag is die beter.

Ze gaan sowieso met 38 wk inleiden. En met 36 weken inwendig onderzoek doen om te zien hoe het ervoor staat.....

Mijn suiker is nu redelijk stabiel...Echo was vandaag goed...maarja, die groeispeurt heeft ie nu eenmaal gehad, en die blijft...

Ik moet nu gewoon 1x per week naar de gyn. Krijg dan een echo.
    Maar ja, ik maak me toch zorgen enz...
    Volgens de gyn is zolang mijn suiker stabiel blijft er niets aan de hand.
    Als ik het minder voel, ( en dit BLIJFT ZE ZEGGEN!! grrr) moet ik METEEN bellen, zonder twijfelen.

Nou ja, heel verhaal..
    Conclusie: ik maak me toch zorgen...
    Zijn er andere meiden die dit hebben of hebben mee gemaakt???
    Hebben jullie nog tips of iets??

liefs....

2. EIisah

EIisah Lid

18 apr 2010
    99
    0
    0
    Jeugdhulpverlener/kindercoach
    ;)Hoi Holagril,

Bij mij was er met 15 weken al zwangerschapssuiker geconstateerd. Ik had toen na de lunch een waarde van 11,2. Gelijk naar de dietiste gestuurd voor een dieet (wat inhoudt dat ik gewoon meerdere keren per dag moet eten ipv 3 grote maaltijden en ik moet 's ochtends 2 en 's avonds 4 insuline spuiten. Zodra ik met dat dieet begon waren mn waardes redelijk in orde en moest ik met een beetje insuline (de hoeveelheid is echt heel weinig) de waardes onder controle houden. elf thuis prikken voor en na maaltijden. Met 22 weken had ik de insuline niet meer nodig, want de waardes waren soms zelfs te laag. Nu beginnen ze weer wat op te lopen, hoe verder je komt in de zwangerschap hoe minder insulinewerking is begreep ik. Ik ben nu dus weer insuline aan het gebruiken, zelfde hoeveelheid. Ik heb nog nooit zulke hoge waardes als jij gehad, die ene 11,2 was het hoogst en onze uk heeft hier dus ook niet echt wat van gemerkt. Ze waren erbij mij natuurlijk erg snel bij! Nu ligt ze zelfs iets onder de gemiddelde groei, maar sta ik wel onder strenge controle. Bij de gynacoloog en extra echo's. Ik had gemerkt met waardes bijhouden dat wanneer ik fruit at, de waardes mega hard omhoog gingen. Het heeft alles te maken met de hoeveelheid koolhydraten dat je eet (spaghetti en rijst enzo bevatten meer koolhydraten dan bv aardappeltjes) Als ik jou was zou je ik mij hier even goed in verdiepen, dat kan al wat schelen. Die groeispurt heeft je baby al gehad, dat wil niet zeggen dat je het nu niet kan beperken doormiddel van insuline en een dieet. Ik kan alles eten nu, alleen niet in dezelfde hoeveelheid als normaal (ik hou bv van aardbeien, maar een hele bak is echt te veel, dus moet in delen)

Ik snap dat je je zorgen maakt, ik hoop dat het je lukt om de waardes voor nu onder controle te krijgen, lukt je vast! Ik zou wel vragen of een dieetiste met je kan kijken naar een dieet, dat helpt enorm, bij mij had ik de dag erna al een afspraak! Succes, enne als je wil kletsen lees ik het wel

3. holagirl

holagirl Actief lid

3 feb 2009
    232
    0
    0
    Hey bedankt voor je reactie.

Uiteraard loop ik bij een dietiste en pas ik mijn maaltijden enz aan.
    Heb ook al een glutenvrij dieet dus het is erg passen en meten.
    Ik spuit 6 insuline voor elke maaltijd en voor het slapen gaan 12 ( die werkt de hele dag door..) Best aardig wat insuline dus.
    merk inderdaad dat bepaalde voeding enorme invloed heeft op je suiker en let hier dus ook erg op....heb een boekje van voedingswijzer waar van alle producten de aantal koolhydraten instaan. Heel nuttig!

De waardes die zitten bijna de hele dag onder de 7....binnen een week dus dit is heel goed....:) en hopelijk groeit de baby niet meer zo hard nu...
    en heeft hij er verder geen last van en niets aan over gehouden!

Deel Deze Pagina