Baby ligt hoog. Benauwd en veel maagzuur.

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Romyvs, May 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Romyvs

Romyvs Actief lid

Oct 31, 2013
    105
    0
    16
    Female
    Student
    Beste,

Sinds een 2 weken heb ik ontzettend last van mijn ribben en benauwdheid omdat het kindje zo hoog zit. Ik kan niet meer normaal zitten, dan moet ik happen naar lucht. Daarbij als hij druk wordt en ook nog is gaat schoppen doet dat erge pijn en komt daar veel maagzuur bij vrij. Zo danig dat ik vaak het gevoel heb dat ik moet overgeven.

Afgelopen dinsdag had ik een afspraak bij de verloskundige en die vond het kind ook erg hoog zitten, ze kon dan ook het eind van de baarmoeder erg moeilijk vinden/voelen.

Kan ik hier iets aan doen om het mezelf gemakkelijker te maken of is er een optie om eerder te worden ingeleid dan de 40 weken uitzitten? Ik ben nu 33 weken, en het wordt alleen maar erger.

Groetjes,
    Romy

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi Romy,

Er is helaas niet veel wat je kan doen. Hopelijk zal het kindje nog indalen waardoor je wat meer ruimte gaat krijgen. Helaas is het ook geen indicatie om in te gaan leiden. De nadelen daarvan wegen niet op tegen de klachten die je nu hebt.

groeten Evelien

Share This Page