Duizeligheid door voedingspatroon?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by JaneyJ, Apr 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Hallo!
    Allereerst vind ik het superleuk dat jullie als vk's op dit forum antwoord willen geven op onze vragen!

Ik ben nu ruim 8 weken zwanger. De laatste 2 weken ben ik regelmatig duizelig. Als ik snel opsta, als ik buk, maar zelfs ook als ik gewoon stil zit achter de pc.
    Nu heb ik in juni 2007 een maagverkleining (sleeve) ondergaan. Hiermee ben ik 50 kg afgevallen. Dit was noodzakelijk voor onze kinderwens.
    Nu kan ik door de sleeve nog maar weinig eten. Zeg maar zo'n 40% van wat een 'gemiddelde vrouw van mijn leeftijd' kan eten.
    Ik zorg er wel voor dat ik eerst de gezonde en verantwoorde voedingsstoffen nuttig. Dus ik eet keurig een plakje brood met halvarine en kaas, 2 stuks fruit, 1 schepje groenten, 1 aardappeltje, klein stukje vlees, voordat ik iets 'lekkers' neem. Van mijzelf weet ik wel dat ik meer zuivel moet drinken.

Maar nu is mijn vraag dus, kan het aan mijn eetpatroon en / of maagverkleining liggen dat ik minstens 2x per dag duizelig ben? Of is dit een zwangerschapskwaal die elke vrouw kan hebben? Ik vind het soms een beetje griezelig namelijk en maak me er een beetje zorgen om.
    Kan je hierdoor ook flauwvallen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi janny,

Gefeliciteerd met je zwangerscap,

De duizeligheid is vervelend maar ook echt een zwangerschaps kwaal! Je suiker spiegel en je bloeddruk kunnen in de zwangerschap schommelen en daar heb je last van. Wat je doet is hartstikke goed!. Zorg dat je vaak kleine beetjes eet zo is je maag nooit helemaal leeg en blijft je suikerspiegel op peil. Je lichaam moet ook even wennen aan de zwangerschap vaak zijn deze klachten na de 12 week zo goed als over.
    PS ja je kan flauwvallen,zorg daarom dat als je duizelig bent je kan gaan zitten of liggen

Groetjes imke

3. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Hoi Immie,

Bedankt voor je antwoord! Vaker kleine beetjes eten op een dag is voor mij een noodzaak, ivm met die sleeve. Dat doe ik dus al goed!
    Kan je verder nog iets aan die schommeling van je suikerspiegel en je bloeddruk doen?

Groetjes Janny

Share This Page