Elke avond als ik ons zoontje op bed leg, ga ik even op bed liggen totdat hij slaapt, en voel dan aan mijn buik. Omdat ik overgewicht heb duurde het even voordat ik zelf mijn baarmoeder kon voelen, maar vanaf een week of 15 lukt dat goed. Nou heb ik met vrij grote regelmaat, rechts onder mijn navel, dus schuin eronder, een harde bult liggen. Meestal voel ik de baarmoeder wel recht onder mijn navel, (hij zit er nu precies op de rand van mijn navel de baarmoeder), maar regelmatig voel ik de baarmoeder iets minder, en lijkt het wel of hij dus meer naar rechts ligt. Kan dat? Of voel ik volle darmen? En liggen er darmen net boven je schaambotje? Of zit de baby me daar telkens te kietelen??
Dat gevoel boven je schaambotje is je kindje Ik voel de kleine ook altijd daar, zelden in de buurt van mijn navel. Ik weet niet of het mogelijk is wat je vraagt over je baarmoeder, ik denk het wel... elk lichaam is anders.
Ja van die kriebeltjes en duwtjes voel ik vlak boven het schaambotje. Morgen heb ik weer een afspraak bij de verloskundige zal ik es vragen wat ik precies voel. Beetje apart overigens..er zijn er drie, heb morgen de nieuwe, maar van de andere 2 voelt er maar 1 mijn baarmoeder..ik voel m zelf ook. Maar ik ken mijn lijf wel natuurlijk........ik had die bal daar voor de zwangerschap niet zitten en de ene verloskundige zei ook idd dat dat m was. De andere kon met voelen (17 weken) niets voelen..... Nu voel ik dus met regelmaat die bal rechts onder mijn navel, of een verdikking.
Toevallig moest ik naar de huisarts vanmorgen voor iets anders, en die heeft even geluisterd naar de baby, en even gevoeld..Baarmoeder ligt netjes zoals hij hoort te liggen en de grootte klopt ook volgens hem.. Die bult/schijf die ik voel zijn de darmen die opzij gedrukt worden, met ontlasting. Baby zwom telkens weg van de doppler, dus dan hoorden we het dan weer niet..kan dat kloppen met deze termijn?