Ligging van de baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ssgerundt, 5 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Met hoeveel weken moet de baby in de goede positie gaan liggen?
    Het ligt bij mij nog met de benen naar beneden en ik ben nu 28 weken.

2. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    volgens mij heb je tot zo'n 36 weken de tijd. Meeste babys draaien voro deze periode vanzelf om.

3. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    De meeste nemen tussen de 32-34 weken hun definitieve positie in. Ik zou me nog geen zorgen maken als ik jou was... Ze kunnen nog alle kanten op...

4. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik ben afgelopen woensdag weer bij de vk geweest en hij ligt al in de goede positie en is zelfs al aan het indalen,dus de kans is klein dat hij weer omdraait zei ze.

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mijne ligt dwars, dus met de kont naar links en het hoofdje rechts. Zo ligt ze al sinds week 18 en is echt haar voorkeurspositie, er zou een kans bestaan dat ze ook z blijft liggen. Nou ik zie het wel, nog wel een paar weken de tijd.

6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Loeki, kunnen ze hem dan ook draaien zoals bij een stuit?

7. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Draaien zullen ze wel proberen, en het is géén pretje zoals ze staan te duwen, vlak boven je schaambeen prutsen om het hoofdje uit je bekken te krijgen, dan langs alle kanten duwen (met heel hun lijf en gewicht zaten die 2 op mij, heb toch ff gegild ja...). Hebben ze bij m'n eerste ook gedaan. Die lag de volledige zwangerschap met het hoofdje beneden en zo'n 6 uur voor de bevalling heeft hij zich doodleuk met z'n hoofd naar boven gedraaid. Gynae en vroedvrouw in paniek (en ik ook, deed dat pijn!) en beginnen werken, duwen, proesten enz om hem gedraaid te krijgen, was anders een keizersnede. Is gelukt dat draaien, oef.

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier hetzelfde verhaal! Nu al een dwarsliggertje... al vanaf week 17;) :)
    Mja, morgen weer naar de VK en dan zal ik wel horen hoe hij er nu bijligt! Maak me nog geen zorgen! Kan nog alle kanten op :D

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou mijn fysio zei me dat er mogelijk niet genoeg ruimte is om de kleine te draaien, Ze hebben al moeite om de kleine te voelen door mijn strakke buikspieren, dus ik denk niet dat ze bij mij zullen gaan draaien als ze niet goed gaat liggen.

Ze zijn nu al bang dat er iets gaat scheuren.

10. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    hier, npg een hoor ;)
    voel de voetjes nog op mijn blaas
    maar goed we hebben de tijd nog :)

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja hoor, ik maak me ook nog nergens druk om. Maar ik heb 's avonds heel veel moeite met in slaap komen, want als ik op mijn zij ga liggen protesteerd de kleine heftig door in mijn zij te duwen en op mijn rug kan ik niet slapen.

12. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Wij hebben aanstaande maandag een echo om te kijken hoe ons kleintje nou precies ligt, want de verloskundigen komen er niet uit, ook door mijn strakke buikspieren. Ik heb zelf het gevoel dat ons kindje wel met het koppie naar beneden ligt, maar de verloskundige twijfelde daaraan.

Groetjes, Wendy * hoopt natuurlijk dat het kindje met het koppie omlaag ligt

13. Niet meer actief

die van mij ligt nog lekker vaak met haar pootjes naar beneden, kontje naar rechts en koppie beukend in mijn ribben... Ik ben vandaag bij de VK geweest en dat was nog prima hoor.

14. kristel

kristel Niet meer actief

Mijn baby lag met 32 weken nog met het hoofdje omhoog, maar deze week in de 35ste week lag het wel goed.

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Doet me goed dit te lezen ;) . Wij komen net bij de vk vandaan en ze vertelde dat 'ie' in een stuitligging ligt. Nu al een dwarse aap ;)

16. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    Ons ventje was met 32 weken gedraaid met zijn hoofdje naar beneden.

17. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Hebben jullie er iets van gemerkt?
    als je kindje draaide.
    Lijkt me toch dat je zo iets moet voelen
    het is toch al een naardig lijf, en de ruimte word al minder :D

was gewoon ff nieuwschierig ;)

18. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Met de 20 weken echo lag ze dwars dus met de kontje naar links en hoofdje rechts, nu met 2 keer pretecho,s lag ze gewoon al met hoofdje naar beneden en kontje zo richting mijn linker rib.
    Dus ze heeft al een voorkeur en dat zei de echoscopist ook al.
    Dus van mij mag ze ook mooi zo blijven liggen. als ze maar niet bedenkt met week of 36. :(

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik voel wel eens dat mijn kleine 's morgens anders is gaan liggen, waarschijlijk heeft ze alleen 's nachts voldoende ruimte om te draaien, maar zodra ik wakker word voel ik haar gelijk weer dwars gaan liggen en trappeld ze weer vrolijk in mijn zij.

Zo verwonderlijk is het niet als je nagaat dat rechte buikspieren mijn hele baarmoeder zo ver mogelijk naar achteren duwen, er is alleen aan de zijkant ruimte om te groeien.

20. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Bij mij konden ze het heel lang niet voelen dus met 35,5 week echo en met 36,1 week draaien want hij lag dus in een stuit. Was niet echt gezellig nee maar het is wel gelukt, hij bleef met het koppie naar beneden liggen en daalde met 37 weken ook maar meteen in...
    Ben blij dat ik het gedaan heb!

Deel Deze Pagina