Liggingscontrole of -echo? Groei?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door RE080219, 16 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Ik wacht wel gewoon af wat de verloskundige uiteindelijk aangeeft denk ik haha. Heb ook nog even, denk misschien gewoon veel te ver vooruit.

2. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik kreeg bij 36 weken bij overname gyn een echo. Zowel ligging als groei. Onverwacht stuitligging. Groei kwam op mij onbetrouwbaar over. P1 enzo, superklein. Deed niemand iets mee en vier weken later een perfect gemiddeld kind gekregen.

RE080219 vindt dit leuk.
  3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Voor zover ik weet is standaard hier bij de vk een ligging echo met 36 weken.
    Groei word verder niet extra gedaan tenzij er twijfel is die ze zien/voelen handmatig.
    Mijn gynaecoloog vertelde dat groeiecho met/na week 36 zijn betrouwbaarheid volledig verliest.
    En tot die tijd er meerdere nodig zijn met een interval van 2 weken om een zo reëel mogelijk beeld te schetsen.

RE080219 vindt dit leuk.
  4. Stakato

Stakato Niet meer actief

Nee, dat is eigenlijk al vanaf het tweede kind maar hoe meer kinderen je hebt gehad hoe meer ruimte ze hebben.
    Maar als je er zes hebt gehad die allemaal keurig netjes head down lagen vanaf 36 weken, zou ik me geen zorgen maken. Zeker omdat je dochter uit zichzelf is gedraaid, tenminste zo vat ik je post op. :)

5. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Klopt. Je hebt helemaal gelijk! Thanks, fijne opsteker! Ooooooohh ik heb er gewoon zo ontzettend veel zin in...!! <3

6. Neilia

Neilia Niet meer actief

Hier geen liggings of groei echo zonder indicatie.

7. Ninaatjuh

Ninaatjuh Bekend lid

16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw

Hoi lees dat jij bekend bent met te weinig vruchtwater bij mij is afgelopen donderdag het vermoeden uitgesproken dat dit bij mij ook het geval is nu ben ik bijna 17week zwanger ben zelf totaal niet bekend met vruchtwater tekort bij hoeveel weken kwamen ze er bij jou achter als ik vragen mag.

En moest je er ook voor behandeld worden. En wisten ze de oorzaak ook.
    ik moet donderdag naar umcg maar is nog zover weg.

Hoop echt dat allemaal meevalt

Groetjes ninaatjuh

8. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Hoi bij mij met Guo na 20 weken echo waar ze groeiachterstand hadden ontdekt. De medische term voor vruchtwater tekort is dus oligohydramnion.

Bij mij was geen behandeling mogelijk. Dus was alleen volgen met heel veel echo's, rekken en op een gegeven moment ingrijpen met ks (onze dochter lag dus in stuit )

De oorzaak bleek een slechte placenta.
    En waarom die slecht was tja..
    (had gezonde leefstijl , sportte, gezond gewicht , rookte niet dronk niet, gebruikte geen medicijnen, etc.) Gewoon pech oid.

9. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Gisteren vanuit vk uitsluitsel gekregen: zowel groei- als liggingsecho geven ze me standaard. Ik vind het prima, die twee of drie echo's bepalen immers of onze geplande thuisbevalling en alles daar omheen verantwoord te noemen is (niet dat we misplaatst vertrouwen in onszelf hebben en complicaties zouden moeten verwachten). Heel fijn allemaal!

jolien 1986 vindt dit leuk.
  10. Ninaatjuh

Ninaatjuh Bekend lid

16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Hoi bedankt voor je reactie tot hoeveel weken heb je het kunnen rekken. Ik hoop ook dat bij mij oorzaak ook niet bij kindje ligt en dat we het bij mij ook gewoon zolang mogelijk kunnen rekken

11. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik hoop het ook voor je.
    Mocht tijdens de zwangerschap gewoon alles, sporten, werken etc.
    Extra drinken, voeding oid kon niet helpen zei de gynaecoloog..

Tot 36 weken hebben we gerekt. Ze zat wel onder de blauwe plekken van klem liggen en wat opstart problemen met name de longetjes. 2 weken neonatologie en ruim maand sondevoeding voor extra ondersteuning.

Succes., hopelijk valt het mee en kan je rekken

Deel Deze Pagina