Hoi meiden, Aanstaande vrijdag krijg ik ivm een mogelijke bbz vorige maand een echo. Ik ben dan precies 6 weken, wat kan ik daar van verwachten. Klopt een hartje dan al? Wat kun je zien? Iemand ook met 6 weken een echo gehad? Foto's? Liefs Frulleke
Ik met 6.2 en was een vruchtzakje en knipperend vlekje (hartje) te zien. Deze was wel inwendig, uitwendig was alleen de holte in de baarmoeder en vruchtzakje te zien. VK gaf aan dat ik geluk had dat we het al zagen.
Bedankt voor je reactie, de echo wordt gemaakt bij een diagnostisch centrum en zal ook inwendig zijn.
Echo bij de oudste met exact 6 wkn een vrucht te zien met kloppend hartje. Echo bij de middelste met exact 6 weken en niks te zien. Een lege vruchtzak, zelfs geen dooierzak. Exact 1 week later een nieuwe echo en toen zat er een vrucht met kloppend hartje en dooierzak en het vruchtje was netjes 7 weekjes groot. Beide zwschappen dmv ivf, dus de termijn was 100% zeker Bij jou kan het dus zijn dat je iets ziet, maar ook weer niet. Ben je 100% zeker van je termijn? Maw, je weet dat je eisprong vrujdag dus 2 weken geleden was?
@RoGiJuLi ik vind het zooo spannend. Ik heb op 20 maart een positieve sensitest en clearblue gehad, dus ben van 22 maart eisprong uit gegaan, dan ben ik vrijdag 6 weken toch? Ik hoop zo dat we iets zien. Vorige maand toen ze de echo maakte kwam het als een klap dat ze helemaal niks zag. Ik voel me nu wel anders, maar dat geeft ook geen garanties, niks eigenlijk maar je moet je ergens steeds aan vast houden he. Bedankt voor je reactie
Ik had idd even teruggezocht. Je ovutest was op 21 mrt in de avond knaller dan de 20e zei je, dus dan zou ik de 23e aanhouden als eisprong en ben je vrijdag 5+6. Ik duim dat je al mooi iets ziet zitten en het in je baarmoeder zit
Oei met 5 weken en 6 dage wordt het helemaal spannend. Maar dat zou betekenen dat ik op 7dpo al best duidelijke testte? @RoGiJuLi ik las gisteren het onderstaande, ooit van gehoord?
Ja klopt, maar dat is ook niet vreemd hoor. Ik testte op 7 dpo al goed zichtbaar Die tekst klopt niet helemaal. Sommige meiden zien met 5+4 al een hartje. Dit is dan wel met veel geluk en een heel goed echo-apparaat. Vanaf de 6e week is het vaak wel zichtbaar, maar dan moet het vruchtje niet vlak tegen de wand aan liggen (zoals bij mijn middelste), want dan zie je dus een lege vruchtzak
Ik had een echo met 6 weken & 3 dagen vanwege bloedverlies. Zie bijlage voor echo. Het hartje klopte toen nog niet. Een week later wel.