Hallo meiden, Ik mag volgende week voor de eerste keer naar het Erasmus MC voor een 3D echo, omdat ik mee doe aan de predict studie. Ik krijg tm week 12 dan iedere week een 3D echo, zodat de onderzoekers meer leren over de prille zwangerschap. Zijn er meiden die hebben meegedaan aan deze studie en echofoto's willen plaatsen hier?
Was het niet zo dat ze willen kijken of ze uit de 3D echo voorspellers (vandaar 'predict') kunnen halen of iemand een miskraam gaat krijgen of niet? Ze willen dan bij heel veel vrouwen in de vroege zwangerschap 3D echo's maken en kijken of er een verband is met de uitkomst van de zwangerschap. Dat heb ik er van begrepen toen ik daar op het herhaalde miskramenspreekuur was.
O dat zou wel kunnen ja. Dan zit ik er in ieder geval goed, met een verleden van 3 miskramen. Eigenlijk is dat nog een groter voordeel dan om mee te doen. Ben wel erg benieuwd naar het hoe en wat verder.
Hoe en wat: iedere week een 3D echo, that's it. Als ik weer zwanger ben en de studie loopt nog, ga ik zeker mee doen. Dr v. D zei toen ook dat ik moest vermelden van mijn 3 mk's, dat ik dan voorrang krijg.
Hoop trouwens dat het dan nu eindelijk eens goed mag gaan voor je. Doe/krijg je deze zwangerschap nog iets anders dan de voorgaande keren?
Dankjewel meid, ik hoop het ook. Ik gebruik deze zwangerschap utrogestan en aspirine, verder een hoop vitamines.
Utro en aspirine op advies van gyn in Erasmus MC? Of elders? En wat voor dosering aspirine en welk merk gebruik je? En welke vitamines? Sorry, even nieuwsgierig.
Nee, ik gebruik utro op voorschrift van dr de Sutter uit het UZ gent, verder de babyaspirine van bayer, 100 mg, vrij verkrijgbaar bij drogist. Verder vit b12(zuigtablet), calcium, zink, vit e, vit D en natuurlijk foliumzuur. Enne geeft niks dat je nieuwsgierig bent hoor!