Ik zie bij iedereen dat ze een liggingsecho krijgen, en dan daar het geschatte gewicht te horen krijgen, wat mij super leuk lijkt! Maar nu zeggen ze op het ziekenhuis dat is bij jou niet nodig het kindje ligt goed. Telkens word ik een beetje ondergeduwt,, ben niet voor niks bij de gyn, alleen lijkt dat wel zo... Krijg telkens een handje en over 3 weken mag je terug komen.. Ik vind het natuurlijk wel fijn dat alles goed gaat met de kleine man.. Maar vind dit toch niet fijn.. Kan ik er op staan dat ik die liggingsecho wil?? Ook heeft de kleine maar 2 vaten in de navelstreng in plaats van drie.. hier word ook altijd luchtig over gedaan.. (misschien omdat ik een jonge mama zal worden??!!) HELP!
Ik heb ook nooit een liggingsecho gehad (had achteraf wel handig geweest maar das een ander verhaal) Als je kleine netjes omlaag zit doen ze dit niet zo snel. Volgens mij alleen als er vermoeden is van stuit en voorliggende placenta. Zou er wel gewoon de volgende keer als je moet komen er om vragen.
een liggings echo wordt alleen gedaan bij twijfel of het kind goed ligt en of het goed daalt. ik krijg inderdaad morgen die echo en krijg dan ook te horen of ik op de natuurlijke manier kan bevallen of dat ze het moeten halen (wat mij super erg lijkt) een liggingsecho gebeurt altijd rond week 35 want ze kunnen het proberen handmatig te draaien tot week 36 (dit lukt in 40% van de gevallen wel) maar je hebt maar "recht op 2 of 3 echo's tijdens de zwangerschap. als je er meer hebt\krijgt is er vaak een twijfel of alles wel goed gaat. en die twijfel wil je als jonge moeder ook niet denk ik ik bedoel het niet negatief hoor dit bericht ik hoop dat je er wat duidelijkheid uit krijgt. groetjes wendy
liggingsecho is niet standaard ook ik heb hem nog nooit gehad bij onze tweede hebben we een groeiecho gehad omdat mijn bm veel groter was dan het termijn (bleek dat ik een grote placenta had en veel vruchtwater, kindje normaal) wees blij, dan is alles goed met je kleine
liggings echo verschilt per praktijk denk ik. ik kreeg m wel, maar het gewicht werd niet geschat. alleen als het duidelijk te klein of te groot zou zijn. en volgens mij kan de vk best aardig beoordelen hoe de kleine ligt.
Dankjewel voor de reacties!! Dacht echt dat ze me maar aan de kant schoven op het ziekenhuis.. Maar goed, ben inderdaad blij dat het dan goed gaat met mijn kleine manneke! hihi!
ik heb ook nooit een liggingsecho gehad. en iedereen zou waarschijnlijk wel meer echo's willen, maar die krijg je gewoon niet vergoed, als het niet nodig is. het gewicht kunnen ze met de hand best goed schatten, trouwens. bij mij hebben ze bij allebei mn dochters goed geschat! moet je volgende keer maar even om vragen. al zal de ene gyn of vk er beter in zijn dan de ander....
Die liggingsecho is een medische echo, die krijg je niet voor de leuk Ik heb hem gehad, omdat ze twijfelden hoe de kleine lag. En om de grote in te schatten ivm met mijn 1e bevalling.. Bij mijn eerste was de 20weken echo pas net aan de lijst van standaard echo toegevoegd. Nu hoor je steeds vaker dat die 35 weken echo ook zo'n standaard echo zou moeten worden. Toch typisch..
Ik heb volgende week ook een liggingsecho, en alleen omdat de VK niet goed kan voelen hoe de kleine ligt. Het is geen standaard echo, zoals deepfreeze ook aangeeft, het is een medische echo.
Bij 'onze' praktijk krijg je niet standaard een liggingsecho, wel doen ze hier met 32 weken een groei-echo.
Ik krijg zowel een groei echo met 30 wkn en een liggingsecho met 36 wkn. Een vriendin van mij krijgt deze weer niet (andere vk praktijk) Maar standaard zijn ze inderdaad niet.