2e echo gehad (13 juli) en vandaag wat geschrokken..

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Mierelier, Jul 15, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mierelier

Mierelier Actief lid

Jan 26, 2015
    247
    56
    28
    Hoi allemaal,

Afgelopen woensdag 13 juli onze 2e echo gehad met 10+2 weken :) zag er prima uit, 3.5 cm, alles erop en eraan, hartje voor het eerst kunnen horen! En dat hartje klinkt krachtig ;) En we hebben hem of haar zelfs zien bewegen! Prachtig.. wat een mooi gevoel. Helemaal blij. Hieronder de echo foto:

2016-07-13 11.45.13.jpg

Vandaag eind vd middag alleen een beetje geschrokken.. ik had ineens op de wc wat roze met afvegen en iets later wat bruin verlies. Brrr gelijk het geboortecentrum gebeld en mocht meteen langskomen. Ze nam ruim de tijd en kon me gelukkig geruststellen. Alles was precies zoals afgelopen woensdag.. geen rare dingen te zien pff. Ik heb gelukkig ook geen buikpijn ofzo. Ik had niks raars gedaan qua tillen of iets anders dat je kracht zet..

Hebben meer meiden dit? En wel vaker in 1 zwangerschap gehad en dat er niks aan de hand bleek te zijn? Het stelt me wel gerust dat ik geen buikpijn heb.. en ik weet dat het nooit kwaad kan, maar gemeenschap durf ik ook nog steeds niet aan :( Ben vast niet de enige.. maar toch..

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik heb deze zwangerschap een keer of vier helder rood bloedverlies gehad. Ondertussen 33 weken zwanger van een (voor zover we weten) gezonde baby.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Tijdens de zwangerschap van mijn dochter heb ik van week 9 tm week 27 elke week wel 1 a 2 lichte bloedingen gehad. Vanaf week 14 zat ik dus al in de ziektewet, ben ik voorgelicht over keizersnedes, vroeggeboortes en de hele reutemeteut....Met 27 weken kreeg ik weer een bloeding en de gyn zei dat als ik de week erop weer een bloeding zou krijgen hij haar zou gaan halen.....En daarna gewoon géén bloeding meer gehad, niet 1! Uiteindelijk is ze geboren met 39w 6d.......

Ze is nu, 6 jaar later, nog steeds zo eigenwijs ;);)

4. Mich92

Mich92 Bekend lid

Nov 25, 2015
    608
    221
    43
    Heel vaak tot 12 weken. En bruin is alleen maar goed: oud bloed! Je hebt een prachtige echo gehad, de kans dat er nu nog wat mis gaat is echt nog klein!

5. Mierelier

Mierelier Actief lid

Jan 26, 2015
    247
    56
    28
    Dank jullie wel voor de reacties! :) Dat stelt me nog wat meer gerust. Het is voor mij de eerste keer zwanger en na zo'n lange tijd.. dus fijn om dit van jullie te lezen ;)

6. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Bij deze zwangerschap bij 9, 11 en 13 wkn bloedverlies gehad.
    De eerste keer waarschijnlijk door seks, maar daarna kwam het steeds terug. Bij 13 wk zelfs een groot stolsel verloren.
    Mocht gelukkig regelmatig komen voor een echo.
    Ze zagen wel dat het bloed uit de baarmoedermond kwam. Toen bleek ook dat de placenta vlak voor de uitgang lag.
    Na 13 wkn geen bloedverlies gehad, de placenta is gelukkig omhoog geschoven en ligt ver genoeg van de uitgang vandaan!

7. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

Mar 16, 2012
    1,162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Hier bloedverlies gehad van 6 weken tot heden.
    Kleine doet het nog steeds goed.

8. Flowerlover

Flowerlover Actief lid

Sep 19, 2015
    372
    0
    0
    Ik heb ook bruin rood afscheiding gehad met 10 weken, niks aan de hand gelukkig en kan gebeuren omdat de baarmoederwand goed doorbloed is zei de vk

9. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Het komt regelmatig voor en zou mij ook rot schrikken. Zeker als ik jou geschiedenis had. Wanneer je weer onzeker bent gewoon bellen en weer gaan om te controleren. Ik wens je een mooie zwangerschap!

10. Mierelier

Mierelier Actief lid

Jan 26, 2015
    247
    56
    28
    Echt fijn om te lezen allemaal :) bedankt voor de lieve reacties.

@birds86, dank je ;) en ja.. na onze geschiedenis kon ik het al amper geloven dat het nu echt zo is. Dus ik schrok behoorlijk vanmiddag. Gelukkig zei deze vrouw ook, als er wat is; bellen. Een afspraak kan je altijd krijgen, misschien alleen dat je een keertje moet wachten als er spoed is natuurlijk.. Toch heel fijn om dat te weten :)

11. Linky

Linky Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    3,487
    172
    63
    Female
    Heb je toevallig een inwendige echo gehad? Ik heb de eerste weken na elke inwendige echo gebloed!

12. Mierelier

Mierelier Actief lid

Jan 26, 2015
    247
    56
    28
    @Linky, nee alleen bij 7+2 weken inwendige echo gehad, toen niet gebloed daarna. En nu bij 10+2 weken een echo die al via de buik gedaan kon worden. Dus hoeft niet meer inwendig :)

13. maroescka

maroescka Lid

Jul 15, 2016
    60
    0
    0
    Hoi hoi...

Ik heb met week 15.1 helder rood bloedverlies gehad. Ik schrok me een hoedje en gelukkig kon ik gelijk bij de verloskundige terecht en het was allemaal goed! Ik heb daarna nog 2 week licht rose (roestig kleurtje) in mijn afscheiding gehad en iets wat leek op stolseltjes. Gelukkig is het voor nu (ff afkloppen) weer "normaal" maar ik weet wel dat ik me rot ben geschrokken en dat ik nu wel heel erg (ondanks 4 goeie zwangerschappen)aan mijn lichaam twijfel. Ik heb nu wel extra controles en kan al een plakboek beginnen voor ons klein prinsesje.

Je moet gewoon naar het geboortrcentrum bellen als je je ongerust maakt. Het komt allemaal wel goed. Xxx

14. loveexx

loveexx Fanatiek lid

Aug 4, 2014
    1,254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb hetzelfde gehad rond die termijn :)
    Uiteindelijk was het heel onschuldig een bloedvaatje dat (2x) was geknapt, niks aan de hand!

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb dat roze slijm ook gehad, met 8 weken, een paar dagen na mn echo, ik schrok me kapot en was direct helemaal verdrietig ( Heb 2x een miskraam gehad, we hadden nu net die dag de familie verteld toen ik op het toilet roze slijm verloor ) de verloskunidge gaf bij mij aan dat het niet slecht hoeft te zijn maar dat ze geen garantie geven. Inmiddels ben ik ruim 16 weken zwanger en gaat alles goed. Ik hoop bij jou ook!

16. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,891
    18,682
    113
    Female
    Hier ook last van gehad de eerste weken. Bij mijn eerste echo ook last van gehad, was inwendig en het is gewoon allemaal wat gevoeliger en beter doorbloed daar ;)

17. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

Jul 20, 2015
    1,488
    308
    83
    Bij mijn 1e zwangerschap meerdere malen gehad door een laagliggende placenta. Ons mannetje is kerngezond geboren bij precies 40 weken.

18. Mierelier

Mierelier Actief lid

Jan 26, 2015
    247
    56
    28
    Bedankt allemaal :)

Jullie verhalen stellen me aardig gerust..

Ik heb vandaag wel nog steeds lichtbruine afscheiding. Maar niet de hele dag door. En vanmiddag af en toe met afvegen een klein vlokje/stolseltje/sliertje? bruin (2x ofzo). Ben er nog niet helemaal gerust op.. dat komt puur doordat mn menstruatie meestal zo begon, maar als het erger wordt of aanhoudt dan bel ik morgen gewoon weer de vk.

Share This Page