Ik ben sinds een paar weken gestopt met het drinken van lightdranken (voornamelijk dingen met aspertaam), allemaal chemische bende wat daarin zit.. Het voelde niet goed om het te binnen te krijgen met een kinderwens. Ik vind het wel goed dat er onderzoek naar is gedaan, want veel mensen nemen light-producten, maar weinig mensen denken erbij na wat het met je lichaam (en je zwangerschap) kan doen. Het is natuurlijk ieder voor zich maar het voelde voor mij niet goed, dus ik neem het niet meer..
als je alles moet geloven wat ze zeggen kan je beter niks meer eten of drinken als gezonde of als zwangere
Tja het is net als met roken. Ze moeten wat uitvinden om te onderzoeken en zeggen dat het slecht is. Is natuurlijk allemaal onzin. Die mensen die er onderzoek naar doen zijn ook maar dom en kunnen net zo goed plantsoenen gaan aanharken. Eerst was het roken slecht, dan dat en nu dit weer. Nee grote onzin. Ik weet dat het slecht is. Drink het dus ook niet. Als ik iets light wil hebben vermeng ik het drinken met gewoon kraanwater. Mijn vk wist me drie jaar geleden al te vertellen dat het slecht is.
Haha Geweldig. Ik dacht eerst,..meent ze het nou, toen las ik je 2de stukje. Hier op zp zijn onderzoekers niet bij iedereen geliefd. Jammer dat FEITEN soms zo HARD aankomen.
ja als je meer dan 3 liter in 1 uur drinkt ja. Das dus ongeveer 24 liter per dag, wie drinkt nou 24 liter water per dag.
doet me denken aan dit topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/210629-orka-fans-opgelet.html
Oh en tegenwoordig heb je lekkere thee (kruiden wellness, witte thee of fruit wellness van Pickwick) zonder theïne die ik dus veel drink (groene thee zit ook theïne in). Verder mag je gerust decaf koffie, veel water, paar glazen vruchtensap per dag. Nou dan zit ik wel aan mijn 2,5 liter hoor (en ik ben geen orka ). En een of twee keer in de week lekker een glaasje prik (en dan niet de light versie)
owjee...drink echt bijna alleen maar cola-light/sinaslight...vind het lekkerder dan prik met suiker....van sap krijg ik alleen maar meer dorst en de hele dag water drinken vind ik ook niks...niet dat ik echt in al die onderzoeken geloof want tegenwoordig is wel heel veel slecht voor je...maar ik denk dat ik wel ff wat light drinken gaan minderen....
en dan wil je wat anders drinken of eten........ in de 'gezondere' yoghurt zit het ook, in de ranja zit het, in de vruchtensappen zit het soms (je mag ook blijkbaar niet teveel vruchtensappen ivm vele suiker en aanzetten), in spa weet ik veel zit het in sommige soorten ook. Wat moet je dan nog drinken? Ik bedoel ik denk ook weleens, al ik mijn derde seven up light heb gedronken aan het eind van de dag, zou dit wel goed zijn? Maar als ik de ranja pak, zit het daar ook weer in. Sommige chocomels ook. Alleen water dan? Ik vind t echt niet lekker om dat de hele dag te drinken. En ook geen hete thee met dit weer....... wat drinken jullie?
Ik drink eigenlijk wel alleen maar water en soms een vruchtensap, waabij ik er dan wel echt op let dat er geen kunstmatige zoetstoffen in zitten. Dan maar liever suiker, al krijg ik daar snel hoofdpijn van. Verder lekker kruidenthee en af en toe een kop koffie. Drinken heeft ook als functie om de afvalstoffen uit ons lichaam te verwijderen en daar is water gewoon het beste voor. Overigens is frisdrank helemaal niet dorstlessend, je krijgt er op den duur alleen maar meer dorst van en wat iemand anders al zei; het is erg slecht voor je nieren. Voor mij is het ook heel moeilijk voor te stellen dat er mensen zijn die nouwelijks tot geen water drinken. Ik vind dat echt heel ongezond. Maarja, ieder zo zijn ding...
oh ik weet wel iemand, mijn nicht zou zo 4 a 5 blikken per dag drinken als het al niet meer is, maar wel klagen over haar maag tja dat doet ze dan zelf ga ik dan vanuit. Maargoed ik drink niet zo veel frisdrank, ik drink meestal thee zonder zuiker of soetjes, en met dit warme weer gewoon simpel limonade of roce vice XD en af en toe een glaasje cola of fanta =3
Ik heb een tijd lang vrijwel alleen maar light dingen gegeten en gedronken... Optimel vla/yoghurt, yoghurtdrankjes met aspartaam, cola light. Ik viel als een gek af (dat dan weer wel), maar werd er zo beroerd van! Ik had vrijwel continu diarree, gasbuiken en hoofdpijn. Sinds ik weer wat normaler doe met mijn gewicht zijn de lightproducten ook de deur uit. Soms een glaasje cola light, maar verder niet. Met mate kan het vast niet zoveel kwaad, toch? Maar 3 of 4 glazen per dag! Jeetje! Ik drink liever water, kruidenthee of zelfgeperste groente en fruitsapjes. Dan maar niet light!
-bitterlemon -vrij veel sterk verdunde limonade siroop -water -thee -glaasje cola -dronk ik haast nooit maar ik vind met het hete weer ineens érg lekker af en toe. En dan echt een klein glaasje voor het lekkere. De suiker geeft me dan juist ook een oppepper. -melk en verder af en toe: cassis, sinas, appelsap, sinaasappelsap de optimel yoghurt drankjes vind ik ook lekker, maar die laat ik nu toch eigenlijk staan, maar er zijn genoeg andere alternatieven. Aardbeien waren in de aanbieding : 2 bakken (500 gram) voor 2,50 - dus een aardbeienshake (met yoghurt) is ook lekker
Ach wat is schadelijk? Van sla kun je ook kanker krijgen toch? Bovendien, ik vind dat we gemiddeld oud genoeg worden. In ieder geval, ik drink voornamelijk water en af en toe een glas cola light. Dat ga ik niet laten. Verder neem ik vrijwel geen zoetstoffen tot me. Mijn zoontje krijgt geen zoetstoffen omdat dit nou eenmaal wordt geadviseerd door het voedingscentrum.