juist angstvallig gaan doen en stress kweken is niet goed voor je zwangerschap... dus dat mag je dan ook weer niet doen (lees met knipoog maar de point is dat niets goed is voor je...)
Idd .. Als je in de gaten moet gaan houden wat allemaal slecht voor je is ( zwanger of niet ) dan kan je beter alles laten staan .. En idd stress is nog slechter dan een keertje een glas cola light'
klopt, tegenwoordig is alles elcht voor je, helemaal mee eens. melk zou je kanker van krijgen, van sla, van deo, van bellen met je mobiele telefoon, van zonnebrand creme etc. Daar zou ik ook niet op ingaan. Maar dat van zoetstoffen is al zo vreselijk lang bekend, plus dat daar steeds nieuwe onderzoeken naar gedaan worden en dit niet op basis van 1 onderzoek wordt verteld. Ik drink sowieso geen zoetstoffen omdat ik het ontzettend vies vindt en ik krijg er last van mn maag van, maar het valt me wel op dat tegenwoordig bijna overal zoetstoffen inzitten :S zelfs in Spa Fruit, staat op; gezoet met suiker en zoetstoffen. Dan heb je geeneens de Light variant.
Hihi ja melk inderdaad... Maar niet zo raar, want melk is voor baby-koeien. Die hebben een paar magen meer dan wij, dus wij kunnen het niet goed verteren.. Maar goed, ik drink het wel hoor, maar ook geen liters op een dag.
Of het nou waar is of niet het blijft ongezonde troep. Iets waar ik geen liters van weg zou drinken per week of ik nou zwanger ben ofniet. Als je zwanger bent lijkt het me sowieso beter jezelf extra goed te verzorgen en geen liters light bubbels te drinken.
hhmmm, denk ik niet hoor. Een baby mag je nog altijd gewoon suiker geven en absoluut geen zoetjes. En als je zwanger bent zit gewoon een baby in je buik Ons Kleintje... meid ik begrijp als geen ander dat je blijft zoeken naar een oorzaak van de vroeggeboorte. Het is ook verschrikkelijk om zo in onwetendheid te blijven en die onzekerheid mee te nemen in de volgende zwangerschap. Maar probeer toch jezelf niks te verwijten, je hebt hartstikke goed opgelet en ik weet zeker dat je dat tijdens de tweede zwangerschap nog meer zult doen. En dan zullen ook mensen roepen dat het onzin is om zoveel op te letten en 'overdreven' ed, maar die hebben waarschijnlijk nooit een vroeggeboorte meegemaakt en hebben geen flauw benul waar ze het over hebben. Ik wist vanaf dag 1 dat ik hoge kans had op vroeggeboorte (drieling) en heb ongeveer ALLES vermeden wat ooit aangemerkt is als risico product. Heb geen druppel cafeïne of theïne gedronken, alle 'staandard' producten vermeden, zoetstoffen, nicotine in de lucht en nog veel meer dingen die ik niet eens meer weet. En als iemand had gezegd dat ik op mijn kop moest staan om ze langer binnen te houden had ik dat ook wel gedaan. En ze kwamen toch met 31 weken. De feit dat wij er geen controle over hebben, natuur beslist en je kunt als moeder alleen je best doen (met de kennis die je dan hebt). een dikke knuffel!
Ik drink (of eet) sowieso geen zoetstoffen, ik vind het maar rotzooi. Al die chemische troep... Ik neem wel gewoon suiker, en dan ietsje minder. En tuurlijk, om 1 glaasje af en toe hoef je je echt niet druk te maken. Maar er zijn ook mensen die liters en liters light dranken drinken, dat vind ik weer een ander verhaal.
Dat is ook zo, er zijn zo ontzettend veel factoren die een rol spelen bij een vroeggeboorte. En daar komt nog eens een heel grote portie pech bij. En zelfs als light-frisdranken echt invloed hebben, dan is het echt maar zo'n ontzettend klein beetje, dat je onmogelijk dat kunt zien als de oorzaak van de vroeggeboorte!
Maar hoeveel invloed heeft het op een vroeggeboorte? Want inderdaad, er zijn zoveel dingen slecht tijdens je zwangerschap.. Ik zit wel over na te denken, want ga in september stoppen met de pil maar drink en eet best wel veel zoetstoffen, ook vooral omdat ik erg last van mn maag krijg van suiker.. Ik heb zoetjes in de thee, heb light-jam, drink dranken zoals cristal clear. Zou dit teveel zijn??
Ik dacht dus dat ik geen zoetstoffen nam omdat ik ook geen light dingen drink/dronk tijdens mijn zwangerschap en nu kwam ik er van de week pas achter dat het ook in optimel zit. Nooit over nagedacht en de ingredienten ook niet gelezen... Ik dacht dat het zo gezond was veel calcium etc. Dus ik dronk ongeveel een liter per dag. 5 tot 7 pakken p.w. Mijn dochtertje is geboren bij 27 weken en 2 dagen... En verder geen oorzaak bekend... Die troep komt hier dus niet meer in huis!!!
Ik denk wel dat dat teveel is... Ik zou dat toch proberen te laten en vervangende dingen voor zoeken. Light frisdrank: Light frisdrank link met vroeggeboorte - Gezondheid-dievanmij.nl hier kan he lezen hoe slecht het voor je is en hoeveel invloed het kan hebben/heeft op je zwangerschap. Het is echt geen pretje om 5 weken op een ic te zitten en 3 weken op high care en dan nog 2 op een gewone afdeling. Liever proberen te voorkomen zinvol of niet dan de gok nemen dat het goed gaat.