Light heeft het zwaar, vertel hier je positieve verhaal!

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door Mini en Maxi, 23 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje5

    Saartje5 Fanatiek lid

    21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goed zo Light! Dat vertrouwen geef je door aan je kindje!
     
  2. senna999

    senna999 Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    Goed hoor!
     
  3. elisabethbas

    elisabethbas Fanatiek lid

    2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ik ben bijna 16 maanden geleden met 32+1 bevallen van Hidde en Teun. Hidde was gemiddeld met bijna 2kg maar Teun was nog geen 1300 gram. We wisten al vrij vroeg in de zwangerschap dat ze een groot groeiverschil hadden en te vroeg geboren zouden gaan worden. Gek genoeg maakten de artsen zich tijdens de zwangerschap meer zorgen om Hidde dan om Teun. Kindjes die het moeilijk hebben in de buik, maken een stresshormoon aan waardoor de organen sneller rijpen. En dat klopte ook met onze jongens. Teun heeft minder ondersteuning nodig gehad dan Hidde, dronk eerder zelfstandig en was eerder van de monitor af.

    Heel veel sterkte en hopelijk kan je nog even van je zwangerschap genieten nu je al zo'n mooie termijn gehaald hebt!
     
  4. groentje81

    30 sep 2014
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf ben ik geboren met 30 weken en 1250 gram. Een maand in de couveuse gelegen.
    Nu 33 jaar later ben ik een gezonde vrouw, dus op lange termijn ook goede uitzichten! ;)

    Onze zoon is in december geboren net op de grens of hij te licht was. 2610 gram. Wel een stukje zwaarder dus dan jullie schatting, maar hij had wel wat moeite met de temp te houden. en hij kreeg een flesje naast de bv ivm de suikerwaarde. Nu is hij inmiddels al bijna 6 kilo!

    groetjes,
    Groentje
     
  5. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik ben weer opgenomen :( Controle van de baby weer niet goed, dus ze willen nu dagelijks controle gaan doen. Ook hebben ze de cerclage laten zitten. Hoewel de kans dat ik meteen zou bevallen klein is, vonden ze het idee om mij daarna te observeren in deze omstandigheden fijner. Ik baal natuurlijk enorm, maar ik was al ingesteld op weer een teleurstelling. En de omstandigheden zijn nu natuurlijk ook anders dan bij de vorige opnames.
     
  6. Loontje1

    Loontje1 Bekend lid

    5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Ah bah light, wat is het plan nu dan behalve jou en de kleine in de gaten te houden?
     
  7. Mini en Maxi

    Mini en Maxi Actief lid

    22 dec 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tjonge, das wel heel wat anders dan van te voren verwacht/gedacht! Wat klote zeg!!
     
  8. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Nog geen concreet plan. Inderdaad kleine in de gaten houden en afwachten wat de verwijdering van de cerclage morgen doet. Als ik meer dan 3cm ontsluiting heb gaan ze waarschijnlijk doorzetten. Spannend.
     
  9. Maantje93

    Maantje93 Niet meer actief

    Wat spannend succes!! Wat is er niet precies goed als vragen mag?
     
  10. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Wederom doppler van het hoofdje. Was vorige week ook al een keer onder de grens, toen een keer erop en nu weer eronder. Rest stabiel gebleven, ctg werd "prachtig" genoemd.
     
  11. senna999

    senna999 Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    Wordt spannend dan.
    Knuffel
     
  12. Vogelhuisje

    Vogelhuisje Bekend lid

    2 apr 2014
    879
    1
    18
    Spannend meid! Nog even een positief verhaal :) ik werd prematuur en dysmatuur geboren met een keizersnede, mijn moeder was 32 weken zwanger en ik woog 1300 gram... Na een maand ziekenhuis mocht ik al mee naar huis! En nu ben ik 172 en normaal gewicht :)...
     
  13. Loontje1

    Loontje1 Bekend lid

    5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Hoe is het?
     
  14. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Rustig nog. Benieuwd naar de controles van vandaag. Afhankelijk daarvan wordt verder beleid gemaakt.
     
  15. Baukje1985

    Baukje1985 Fanatiek lid

    26 jul 2010
    2.731
    44
    48
    Hoe zwaar wordt je pukje nu geschat Light? Je mag ontzettend trots zijn op jezelf en je kleintje dat jullie zover zijn gekomen!
     
  16. Miepiemoos

    Miepiemoos Bekend lid

    13 mei 2013
    970
    157
    43
    Je verhaal is echt precies hetzelfde als die van mij (voor een deel). Heel fijn dat je zover bent gekomen al! Mijn meisje is dus geboren met 36+4 en 1600 gram...ze is vandaag een half jaar oud precies en alles is helemaal goed gekomen. Ze is nog steeds klein maar loopt voor in ontwikkeling...ik wens je veel succes met bevalling (hier kon het wel natuurlijk ondanks dippen van hartslag op weeën) en geniet straks van je kleine spruit. Komt allemaal goed! Je bent al zover gekomen!
     
  17. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Wat fijn om te horen Miepiemoos! Ik vind het namelijk toch wel een beetje spannend, een natuurlijke bevalling. De dokter zei gister dat hij niet verwachtte dat dit niet mogelijk meer zou zijn. Want als de controles vandaag zijn verslechterd word ik vanavond of morgen nog ingeleid. De ctg vanmorgen was wel goed, alleen vind ik de kleine nu wel erg rustig. Ik ben ook benieuwd wat de kleine nu zal wegen. Voor maandag stond een groeiecho gepland. Maar meer dan rond de 1700 gram zal het niet zijn. Och erme.
    Ik hoop eigenlijk dat de controle vandaag goed is en dat de bevalling vanzelf op gang komt. De eerste (kalender) dag van de lente is een mooie dag om geboren te worden. En zaterdag ben ik 37+1.
     
  18. senna999

    senna999 Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    hoop voor je dat het nog even goed blijft daar binnen in je buik :)

    en het zou wel fijn zijn als je gewoon kan bevallen.
    en positief bekeken, als het gewicht het enigste probleem is is dat toch wel goed nieuws! beter dit dan bv een goed gewicht en lichamelijke afwijkingen.
    (probeer je even op te beuren he) en een kleintje in zo een klein maatje is ook wel heel schattig en dan blijven ze ook zo lang klein. vond de 10 ponder van een vriendin van mij echt een reus, dat was al haast een dreumes haha.
    maar het voornaamste is dat hij straks goed door de bevalling komt en goed drinkt.
    knuffel
     
  19. senna999

    senna999 Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    oh en gewoon bellen he als je vindt dat de kleine heel rustig is, ik kreeg toen binnen een half uur een ctg voor extra controle.
    beter te vaak op de knop duwen dan te weinig. laat ze maar lopen daar voor je.
     
  20. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Thnx!
    Controles vandaag weer goed! Alles weer binnen de lijntjes. Dus we sprokkelen er nog een paar dagen bij.
    Kleine beweegt ook weer goed. Doet me erg pijn, buik is overprikkeld. Buhhh.
     

Deel Deze Pagina